Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

nämen åååh sån söt lite kille du har sosso!!! Vad kul att du ville dela med dig av en bild Hjärta nu längtar man ju ännu mer!!!

• Mami2013
    SmultronSöt skrev 2013-10-23 12:23:12 följande:
    Jag hänger på familjeliv... hahaha. Blir svintråkigt i längden! Jag ligger i sängen och knapprar på min laptop, så jag går inte upp. Då och då bryts mönstret av att jag sover ett par timmar, och kanske hinner med några spännande toalettbesök.... men försöker ligga kvar i sängen och vila åtminstone. Men det blir alltid att jag sover ett par timmar under dagen för att ta igen vakennätterna. 

Inga vidare tips men det är vad jag gör när jag är vaken. 
    haha ja det är ju alltid nåt att göra Skrattande ja och toalettbesöken har man ju, de blir ju ganska ofta. Jag är rädd att väcka sambon bara om jag tar fram laptopen, men iofs så sover han rätt djupt. Ligga kvar i sänegn känns som ett bra alternativ, så man försöker att vila så mycket man kan!
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-23 20:34:28 följande:
    Tjoho! Jag tror jag har förvärkar! Inte så jättestarka, ca 30 sekunder långa men rätt regelbundna. Eller så är det bara magknip...

Hejja LinnElin!! Håller tummarna för dig nu ska du veta :)
  • Mami2013
    anansie skrev 2013-10-23 21:00:24 följande:
    Själv känner jag som vanligt ingenting. Ger mej fan på att jag får gå över både en & två veckor. Suck !! 

Kanske blir du och jag som är kvar till sist Anansie :-P känns som att inget händer för mig. Trots småvärkar emellanåt... Vi får fokusera på nåt annat än bebis tycker jag... I helgen tex så har jag två kalas som jag ska hinna gå på. Och på måndag är det besök hos bm igen! Nu på fredag (bf) så ska en kompis och hennes lille son komma till oss en stund....
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-24 07:01:32 följande:
    Och inget mer hände i natt. Bortsett från att jag har fått whiskeyröst och låter som en gammal a-lagare... Sovit riktigt kasst. Jag som fick lite hopp igår kväll.

Hur har ni andra sovit?

SmultronSöt - Hur går det med dina värkar?

Mami2013 - Har dina avtagit helt?

Skit att det avtog för dig!! I know the feeling... Man blir ju så besviken... Japp mina värkar har avtagit, känns inget vidare jag vågar inte lita på kroppen. Imorn är det bf men tror inte att något händer - varken idag el imorn!
  • Mami2013
    SmultronSöt skrev 2013-10-24 08:40:59 följande:
    God morgon tjejer! Vaknade vid 03 av ordentligt magont. Kissade och la mig och sov igen. vid 04.30 gick vattnet! Det bara forsade det har kommit flera liter! Säkert 1 liter i sängen och 5 stora handdukar och 3 små helt genomblöta!  och har fortsatt rinna fram tills för någon timma sedan. Värkar har börjat komma och håller i ca 1 minut, var 8:e minut. De gör jävla ont, redan! Men emellan värkarna känns det som himmelriket, som om att det är luuuungt 

Jag ska hoppa i badet här och vi ska in på kontroll klockan 10 till sjukhuset. Vi får se hur det hela fortlöper men chansen är väl skaplig att det blir bebis mot kvällen, i natt eller i morgon. 

Tror inte att det blir någon mer uppdatering nu innan bebis kommer, det börjar bli intensivt... 

Kram på er alla, från världens lyckligaste tjej! 

Lycka till nu smultronsöt :) snart har du din lilla hos dig!! Uppdatera oss när du orkar :)
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-24 11:26:59 följande:
    Imorgon vid den här tiden vet jag om jag blir igångsatt tidigare eller ej. Börjar bli nervös men jag har iaf skrivit ihop en hel del stödpunkter för att jag inte ska tappa bort mig.

Jag ska hålla tummarna för dig imorgon :) hoppas du blir beviljad igångsättning tidigare! Jag är såå less på det här nu, ont ont ont... Så jag förstår verkligen att du vill få igenom det!! Hur mår du idag?
    sha skrev 2013-10-24 11:28:19 följande:
    Linnelin, lycka till på besöket hos spec bm idag!! Det var idag va!?

Jag har varit vaken hela natten med värkar som tilltog både i styrks och frekvens, tyvärr börjat klinga av nu:/ De är fortfarande starka men nu var det nästan en timma mellan de senaste. Imorse hade jag ny värk var tionde minut ungefär så kändes som det var på G!

Hoppas att det är på gång för dig snart! När var ditt bf nu igen?
  • Mami2013
    Carniwhore skrev 2013-10-24 12:53:36 följande:
    Vad sysselsätter ni er med under dagarna? Jag börjar snart klättra på väggen känns det som. Blir bättre när sonen och sambon kommer hem på eftermiddagen men de här förmiddagarna tar knäcken på mig. Jag är så fokuserad på förlossningen att jag inte kan tänka på något annat. Klarar inte av att läsa någon bok eller se på någon film. Tar tom emot att kolla på nya avsnitt av favorit serien. Har inte riktgt ork att städa mer heller då det mesta redan är noggrant städat. Hur gör ni?

Jag gör inte mycket... Orkar inte, så det blir mest kolla lite serier, läst nån bok och går korta promenader med hunden. Jag är så trött att jag knappt orkar nåt. Skönt att sambon ställer upp så bra som han gör, han lagat mat och tar barnen väldigt mkt just nu. Ibland kommer vänner hit och håller mig sällskap :)
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-24 17:05:31 följande:
    Just ja. Min handläggare på försäkringskassan stressar mig! Idag ringde mig hon för fjärde gången. Sist hon ringde sa hon att jag inte får glömma att ändra från sjukskrivning till föräldrapenning när barnet är fött. Det visste jag iofs men det var väl bra att hon påminde om det. Idag frågade hon om barnet hade kommit, vilket jag sa att det inte har gjort. Då frågade hon när det har tänkt att komma. Ja, det undrar jag oxå. Sen frågade hon om jag skulle gå på tjänsteledighet/ta föräldrapenning ist fram till att barnet är fött. Svarade att jag hade pratat med en annan tjej på f-kassan i måndags och att min sjukskrivning är godkänd till 3:e nov och att jag tänker vara sjukskriven fram till att barnet är fött (om det kommer innan 3:e nov) eller till 3:e nov. Är det bara mig de ringer till?

Usch vad jobbigt att dom stressar dig så :( hur ska du kunna veta exakt när bebis kommer!? mig har dom ringt en gång och min handläggare var väldigt hjälpsam och trevlig! Sa inte så mkt utan presenterade sig mest och sa att det var hon som har hand om mitt ärende... Skönt att du känner någorlunda idag! :) ska tänka på dig imorn!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?