Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-11-11 08:46:17 följande:
    Haha det behöver verkligen inte vara flashigt ;) men det lät jättegott det du skrev! Och enkelt :)
    Vi brukar ha en förpackning med 500 gram färsk pasta. Typ sån här: www.tyckomgarant.se/Produkter/Fardigmat/Farsk-pasta/Tortelloni-7-Ostar/
    Det blir rätt mycket sås men jag är en såsmänniska. Flört
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag har sån irriterande hosta! Och det gör ju så förbaskat ont "där nere" varje gång jag hostar. Kan ju inte ta i ordentligt heller vilket innebär att det blir typ 45 hostningar ist för 5 om jag hade kunnat hosta som vanligt. Bisolvon och Theracough får man inte ta när man ammar. Någon som kan tipsa om något man får ta?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nu på morgonen har vi varit på hörselkontroll, vägning och amningsuppföljning. Hon är bara 25 gram från sin födelsevikt vilket var bra. Hörseltestet gick bra trots att hon är täppt i näsan. Sen var det amningen... Barnmorskan satt som en fågelholk när hon såg mina bröstvårtor. Hon gjorde rent och tog prover för att hålla lite koll. Fick order om att köpa större amningsnapp, sånna där plastkupor och amma Elvira oftare för att hon inte ska ligga och nöta på dem så länge som hon gör. Hon kan ligga i två timmar utan problem. Dessutom tyckte hon att jag skulle överge pumpen eftersom att den stimulerar mjölkproduktionen och mer mjölk vill jag inte ha då jag har mjölkstockning. Låg under tre täcken och skakade imorse. Hon visade oxå hur jag skulle lägga henne för att tömma där det stockat sig. Fick en ny tid på fredag för uppföljning.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-11-13 12:29:41 följande:
    Idag blev det första vagnpromenaden för min del. Inte långt alls, men jag har ju haft sån jäkla foglossning och den har preciis släppt. Kan känna av lite ibland bara.. Gud va skönt det är att orka röra på sig lite!!

LinnElin, hur har det gått med din foglossning? Släppte den efter förlossningen eller har du fortfarande ont?

Min foglossning har gett med sig! Har andra problem nu. Sitter på sjukan och väntar på läkare pga mjölkstockningen. Gråter mest hela tiden för det gör så ont. Sköterskan ville ta ett mjölkprov men hon fick inte ut en enda droppe ut bröstet. Febern är inte lika illa idag som den var igår. Jag överväger starkt att ge upp amningen nu.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

6 timmar i undersökningsrummet nu. Väntar på att få ett eget rum. Jag blir inlagd för att sänkan ligger på över 300 och det finns bakterier i såren på bröstvårtan. Fick pumpa ett bra tag med den elektriska pumpen innan det kom någon mjölk de kunde skicka på odling. Läkaren vill ge mig antibiotika intravenöst. Woho... Jag som äääälskar nålar...

Tur att jag har en väldigt nöjd liten tjej som inte gör mycket väsen av sig! Äldsta dottern får sova hos min mormor så hon är mer än nöjd! Jag hoppas verkligen att det släpper fort och att jag får åka hem imorrn!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nämen 2-3 dagar med antibiotika intravenöst trodde barnmorskan. Det ingick ju inte riktigt i min planering. Nu ligger jag med två isförband på bröstet för att försöka bedöva lite.

Tog ett bra tag innan jag fick hjälp och då pga att en sköterska gick fel, en barnmorska tänkte till och med skicka hem mig trots att läkaren skrivit i anteckningarna att jag skulle bli inlagd. Men nu har jag en underbar bm och uska som håller koll på mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    sha skrev 2013-11-13 20:43:18 följande:
    Ja bättre att ringa en gång för mycket... Men säkert ingen fara:)

Riktigt irriterande. Och med alla hormoner man har i kroppen var jag både livrädd och låg och grät innan det var dags för sövning;) du har alldeles rätt, jag födde i Borås!

Var det rester av moderkakan eller hinnor som de skrapade?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    sha skrev 2013-11-14 15:37:22 följande:
    Jag vet inte riktigt, och det lät på narkosläkaren som hon inte heller visste. Efter förlossningen sa barnmorskan att moderkakan kom ut hel, så antingen såg hon fel då eller var det helt enkelt "bara" hinnor som skrapades.

Okej. Min moderkaka kom oxå ut hel men det var tydligen en del hinnor kvar. Det kom en del klumpar de första dagarna men inte längre.

Jag hänger kvar här på sjukan. Har precis fått två påsar blod, mitt Hb hade sjunkit till 85. Mitt crp har stigit och ligger över 400 nu. Det låg på 345 igår. Var ju en bm som tänkte skicka hem mig igår och hon jobbar just nu. Tror hon har lite dåligt samvete för det för hon har sagt flera gånger att hon inte trodde det var så allvarligt eftersom att jag faktiskt fick ut lite mjölk med hjälp av pumpen och att den SÅG bra ut. Hon sprang på sambon i korridoren och då hade hon sagt att det var beklagligt att jag blev så dålig så fort... Jaja, nu får jag iaf antibiotika var sjätte timme och tre olika smärtstillande samt isförband.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anansie skrev 2013-11-14 19:17:54 följande:
    Fy.. att det kan bli så illa av mjölkstockning. Kör ni på ersättning nu ? 

Hoppas du mår bättre snart så du kan hem och mysa med din familj.

Kram på dej !! 

Jag ammar från vänstra bröstet och ger henne ersättning. Pumpade vid kl 16 och fick ut 10 ml rosa vätska... Jag känner mig så maktlös och liten just nu. Gör så förbaskat ont när värktabletterna börjar släppa.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    sha skrev 2013-11-16 11:46:53 följande:
    Usch vad jobbigt:( hur har det gått för dig?

Jag fick åka hem idag! I torsdags hade mina infektionsvärden gått upp till 450, igår hade de sjunkit till 380 och imorse var de nere på 140. Jag fick antibiotika intravenöst var sjätte timme. Hb var nere på 85 i torsdags så jag fick två påsar blod igen. Idag hade det stigit till 98. Så det går åt rätt håll. Det börjar släppa i bröstet. Fick låna med mig en elektrisk pump hem och det lossnar mjölkklumpar när jag pumpar vilket jag gör i 15 min var fjärde timme. Nu har det börjat stocka sig i vänstra bröstet (skjut mig!!) men bm trodde att det skulle ge med sig eftersom att jag äter antibiotika vilket jag ska göra 3 ggr/dag i 10 dagar. Vill så gärna amma men vill absolut inte gå igenom det här igen!!!
    Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?