Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jag känner mig allt annat än glad. Nog för att man är känslig när man är gravid och hennes attityd och bemötande gjorde ju inte saken bättre. Har gråtit till och från hela eftermiddagen. Hon menade att det är livmodern som växer och trycker på revbenen men det är inte i närheten av revbenen som det gör ont! Skönt att hon tycker att jag ska äta 8 citodon om dagen... För det är ju inte alls beroendeframkallande...

Nu ska jag tröstäta marängtårta och tycka synd om mig själv. Hoppas att det går bra för dig anansie och att din bebis snart gör er sällskap.

Trevlig kväll på er tjejer!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Gladadagar - Jag känner som dig, att det helst hoppar igång av sig självt. Mycket mer spännande! Med dottern satte det igång mitt i natten. Jag hade inte känt något alls innan men då kände jag verkligen att det var dags. Hade frågat min bm innan om hur man vet när det är dags och hon sa bara att jag skulle känna det.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-26 17:34:33 följande:
    LinnElin, hur är det du känner dig, typ öm i magen? Är det i huden då? Tyckte du skrev nåt om det nån gång... Jag har de senaste dagarna blivit otroligt öm i huden på magen. Det gör ont så fort nån annan än jag kommer i närheten. Nästan en brännande känsla.. Asjobbigt när dottern gärna klänger och kramas...

Yes! Det ömmar och bränner. Ibland hugger det till så att jag måste luta mig framåt över bordet, diskbänken eller det som finns i närheten. Ömmar och bränner mest i huden men under så gör det något så katastrofalt ont. Så svårt att sätta ord på det och förklara. Och att det skulle vara revbenen som läkaren sa igår köper jag inte för det sitter för högt upp och mer i mitten där det är som värst.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-26 17:50:00 följande:
    Usch jag lider verkligen med dig! Jag tycker ju att det här jag har nu är jobbigt- och du har gått och haft ont så länge :( låter ju inte som att det är revbenen på din beskrivning! Usch nu räcker det, hoppas bebbarna kommer snaaart!!

Har faktiskt tagit några Citodon och det hjälper inte ett smack! :(
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

God morgon tjejer! Hoppas att ni haft en trevlig helg! Här har det inte hänt ett smack. Suck! Ska ringa min bm idag och boka in en ny tid till henne. Fick ju inte någon av henne eftersom att hon inte trodde att jag skulle vara gravid den här veckan.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-28 08:55:08 följande:
    Morning!

Här händer inte heller ett smack, trots allt det onda. Igår trodde vi att det skulle vara på gång igen men så fort man somnar så är det borta :( har molande fortfarande dock... Men nu blir det bm kl 10... Sambon säger åt mig att gnälla extra mkt :-P bf+3 idag...

Vad drygt att det aldrig sätter igång ordentligt för dig! Visst hade din bm kollat om du hade börjat öppna dig? Jag funderar på om jag ska be min bm kolla läget där nere imorrn.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Usch, jag har varit så nere och irriterad ända sen i fredags. Igår blev det ännu värre. Om man vanligtvis har 1000 saker att göra, är van att alltid ha fullspäckat schema och helt plötsligt inte kan/orkar göra något blir man rätt rastlös. Jag ville in på Babyproffsen för att fråga om man fortfarande kan beställa sufflett till vagnens sittdel (de har slutat tillverka den vagnen vi har). Det var en person före oss i butiken som fick hjälp då men sambon orkade inte vänta... Det fick det sista av mitt goda humör att försvinna. Jag vill inte ens använda den vagnen av flera olika anledningar men tänkte att en ny fräsch sufflett kanske kan ändra mig lite grann. Varför sambon hade så bråttom därifrån? Jaaa... Det kan man ju spekulera i för jag fick inget bra svar när jag frågade. Han mailade tillverkaren när vi kom hem ist. Gaaah.... Han är underbar på många sätt och vis men just igår ville jag helst lämna honom utanför affären och låtit honom gå hem. Så larvigt av mig oxå egentligen men han slipper iaf ha ont 24/7.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-28 13:48:08 följande:
    Å vill bara säga att min bebis är fixerad och om den inte har kommit ut innan måndag nästa vecka så har jag en tid för igångsättning. Skönt att se ett slut på denna tunnel! Men man hoppas ju att bebis kommer ut innan, utan igångsättning :)

Vad skönt att du har fått ett "slutdatum" men håller tummarna för att du slipper vänta i en vecka!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-28 14:17:39 följande:
    Ja alltså, jag fick inget slutdatum denna gången. Men om jag kommer dit nästa måndag så har bm fixat en igångsättning nån gång i nästa vecka...

Hur känns det för dig idag LinnElin? Inga känningar?

Aha... Då hänger jag med!

Nej, inte en enda känning. :( Blir lite smått less. Eller rätt mycket less faktiskt!

Ett framsteg däremot är att min sambo förstår min frustration över vagnen igår så han tycker att vi ska köpa en ny. Jag vill väldigt gärna med samtidigt så tycker jag det är en onödig utgift. Nog för att pengarna finns men ändå...
    Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?