Tookan skrev 2014-02-19 21:53:33 följande:
Jag skriver bara vad jag tycker är moraliskt riktig. Jag förstår givetvis att man inte vill berätta de första 3-4 månaderna, när ingenting är säkert. Förstår också att det kan finnas omständigheter som gör att man känner sig osäker att berätta och det är för jäkligt. Men att medvetet dölja det och vänta till sista stund tycker jag är ganska dåligt. Nu kanske inte du behöver varselkläder, men många i våra yrken skall ha det (arbete på väg) och i ett par hängslebyxor kan man växa. Perfekt. Jag tycker man ska känna efter, ingen är den andra lik. Vissa kan ju jobba ända in på slutet.
Och det var ju precis det jag inte gjorde, berättade inte de första fyra månaderna. Du får inte vänta med att berätta till sista stund, du måste säga till minst två månader i förväg. Där det finns krav på varselkläder köper jag att man ska ha det precis som du måste ha annan uniform på ett annat arbete. Jag hade aldrig haft mina egna byxor om det inte var tillåtet. Och att ingen graviditet är den andra lik är jag mycket medveten om, min förra pluggade till bf+1 då jag vart inlagd och fortsatte sen även senare med uppkörningen, hade inga problem alls under graviditeten. Denna har jag mått illa i nio veckor (jobbat ändå) men i v 17 kom foglossningen och den har blivit värre mycket fort, idag kan jag inte fungera ordentligt hemma längre och det är enda anledningen till att jag inte jobbar nu annars hade jag gjort det.