• attali

Lastbilschaufför

Hej!

Jag är gravid i v.12 nu och arbetar som lastbilschaufför. Och just mina uppgifter medför att jag hoppar in och ut ur lastbilen ganska många gånger på en dag (det är ej nåt speciellt kroppsarbete utan mest bara knappar). Det jag undrar är om det finns någon med liknande erfarenhet som har lust att dela med sig?:) Hur länge kunde ni jobba? Är det något speciellt man bör tänka på eller vara försiktig med? Har försökt hitta info nånstans men har ej hittat något..

tack på förhand !

• Svar på tråden Lastbilschaufför
  • EmeNo11

Jag berättade i onsdags, gjorde rul i måndags och jag ville se att allt var som det skulle. Nu sitter min chef på en annan ort och jag träffar honom typ tre gånger om året så magen kunde jag lätt "dölja". Och eftersom graviditeten inte stört mitt arbete har jag inte tyckt han behövt veta tidigare heller. Men nu börjar foglossning smyga sig på.

Nova 110903
  • 88an

Hoppas det går bra så du kan vara hemma och ta det lugnt :)

• 88an

Jag har kommit en grej med knappen som vi diskuterade tidigare. Men att inte få igen byxorna. Lämna knappen öppen och sätt på ett skärp i lagom storlek. :)

• EmeNo11

Jag har en hårsnodd i knapphålet som jag sätter fast i knappen. Ett skärp spänner för mycket för mig när jag sätter mig ner men en hårsnodd är mer elastisk och funkar bättre :)

Nova 110903
  • 88an

Då hade jag turen att bli gravid. :) Måste du inte ha en väldigt stor tofs?

• EmeNo11
    88an skrev 2014-01-21 17:32:45 följande:
    Då hade jag turen att bli gravid. :) Måste du inte ha en väldigt stor tofs?

Om du menar mig så nej eftersom magen inte var så stor då. Nu har jag dock skippat arbetsbyxorna helt.
    Nova 110903
  • Grodan74
    lilsis skrev 2013-10-21 23:05:22 följande:
    Mitt jobb står för uniformen så jag får en lapp och sen hämtar jag ut kläder i mer lagom storlek :)
    vilket bolag jobbar du åt??
    jag kör åxå buss åt nobina beställde mina mammakläder i nov har ff inte fått dem...
    kan ju säga att jag e hemma på halvtid pga foglossning får jätteont då vi kan få sitta i 2-3 timmar innan vi kommer ur bussen..
    är i v 17 hade hoppats på att kunna jobba mer men de går ej..
    Bf 24/7-14
  • EmeNo11
    88an skrev 2014-01-23 09:38:25 följande:
    Jaså, vad har du istället?

Jag har haft mjukisbyxor istället. Vi har helsvarta byxor normalt så ett par svarta mjukisbyxor funkade jätte bra istället. Nu är jag däremot sjukskriven.
    Nova 110903
  • lilsis
    EmeNo11 skrev 2014-02-03 13:35:22 följande:
    Jag har haft mjukisbyxor istället. Vi har helsvarta byxor normalt så ett par svarta mjukisbyxor funkade jätte bra istället. Nu är jag däremot sjukskriven.
    Nova 110903

Godkände din arbetsgivare det? De flesta chaufförsjobb kräver skyddskläder och dit räknas nog inte mjukisbyxor. Händer det något och man inte använder de kläder företaget tillhandahåller kan man få problem med ersättning :(
Svar på tråden Lastbilschaufför