• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Solros78
    anonym1989ledsen skrev 2014-12-18 02:39:18 följande:

Jag har varit gravid två ggr, första gången sa dom bara att livmodern var tom. Denna gången var mensen sen två veckor och skulle varit i vecka nio vid första ultraljudet. Allt som sågs då var en tjock hinna och höga gravidetetshormoner, sen visades en fostersäck. Efter någon dag fick jag höga smärtor och kraftiga blödningar, på akuten såg dom åter igen en fostersäck men på väg neråt. Alltså ett missfall på ingång. Jag förlorade det den dagen. Jag bara grät och grät. Blodet kom in i magen. Sorgen var värst. Jag va helt förstörd. Är det någon som delat samma missfall? Har bara haft spökgravideter!

Beklagar dina missfall! Jättemärkligt att det båda gångerna varit en ofostrig graviditet, jag har bara varit med om det en gång. Men det är bara att ta nya tag, inte så mycket annat att göra tyvärr.
  • JhjärtaK
    Madicken01 skrev 2014-12-18 09:16:17 följande:

Ni som är vana vid äl-test, hur skulle ni bedöma detta testet? Hur långt kan det vara till ägglossning? Första vändan med test för mig så jag har ingen uppfattning om hur fort det kan stegra.

php5OUMwK80233.jpg

Jag skulle säga att det är positivt och att ÄL kommer inom 12-48 timmar :)
  • TreTriss

Hej!

Hoppar in här!
    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

• Madicken01
    TreTriss skrev 2014-12-18 14:05:42 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.

Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Å hoppas hoppas! Känns ju lovande med tanke på att du fick ett blankt i fredags!

Håller tummarna!
  • TreTriss
    Madicken01 skrev 2014-12-18 14:20:22 följande:
    Å hoppas hoppas! Känns ju lovande med tanke på att du fick ett blankt i fredags!

Håller tummarna!
    Tack :)
    Blir ju nojjig, men det borde vara en ny graviditet :)
  • karro 2014

Kan inte tro att de är sant, jag har plussat igen!!!

Jag hoppas innerligt att detta håller i sig, efter allt som hänt (2 års bebisförsök, två missfall och ett misslyckat ivf försök), är ju trots allt bara på äl+10 eller 9.. Har inte bim förens nästa fredag, har rätt lång lutefas. Men tänkte att jag testar om några dagar igen och ser vad som händer=)

• F89
    karro 2014 skrev 2014-12-26 17:58:20 följande:

Jag hoppas innerligt att detta håller i sig, efter allt som hänt (2 års bebisförsök, två missfall och ett misslyckat ivf försök), är ju trots allt bara på äl+10 eller 9.. Har inte bim förens nästa fredag, har rätt lång lutefas. Men tänkte att jag testar om några dagar igen och ser vad som händer=) phphIpPdc26362.jpg

Stort grattis!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-12-26 17:58:20 följande:

Jag hoppas innerligt att detta håller i sig, efter allt som hänt (2 års bebisförsök, två missfall och ett misslyckat ivf försök), är ju trots allt bara på äl+10 eller 9.. Har inte bim förens nästa fredag, har rätt lång lutefas. Men tänkte att jag testar om några dagar igen och ser vad som händer=) phphIpPdc26362.jpg

Åh håller tummarna att det stegrar!!
  • karro 2014
    TreTriss skrev 2014-12-26 19:52:18 följande:
    Åh håller tummarna att det stegrar!!
    Ja jag hoppas de med, är bara lite nojjig för att de skall vara missvisande, dem här spökstrecken som folk talar om...
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-12-26 19:56:10 följande:
    Ja jag hoppas de med, är bara lite nojjig för att de skall vara missvisande, dem här spökstrecken som folk talar om...
    Kände likadant!

Såhär såg det ut för mig! Så testa om några dagar igen!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?