• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Blåsippan84

Hej! Inte skrivit här på ett tag. Haft varit bortrest och sedan tagit lite paus från fl. Inget plus. Hållt på i över 1 år nu. 13/11 får vi iaf komma till rmc. Rädd att de inte hittar ngt fel så vi bara ska fortsätta. Skulle vilja på något vis hitta orsaken så vi skulle kunna få hjälp.

BIM nästa helg och haft migrän denna helg och huggande värk i magen. Nästan 100% säker att det ej tagit sig. PMS på ingång å Depp som vanligt.

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 15:30:38 följande:

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

Åh nej vad ledsen jag blir : (

Livet är orättvist.
  • Hannah8401

En stor kram till dig bebisfabriken kan ni inte få missfall utredning? Det kanske är något i din kropp som inte stämmer om ni alltid får missfall? Usch. Och när ni lagt ut så mycket pengar också...

Cayenna, tack för inbjudan, men jag väntar till 12 fulla veckor. Är så rädd för missfall igen.

• Cayenna
    Hannah8401 skrev 2014-10-27 05:12:58 följande:

En stor kram till dig bebisfabriken kan ni inte få missfall utredning? Det kanske är något i din kropp som inte stämmer om ni alltid får missfall? Usch. Och när ni lagt ut så mycket pengar också...

Cayenna, tack för inbjudan, men jag väntar till 12 fulla veckor. Är så rädd för missfall igen.

Jag förstår att du vill vänta. Om du ändrar dig så är vi två som är innan v13 med den oron...och väntan på vul mm. Tiden går aldrig så långsamt som när man väntar på nåt. Håller mina tummar för dig!
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 15:30:38 följande:

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

Åh nej, stackars dig!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-10-26 18:02:08 följande:

Hej! Inte skrivit här på ett tag. Haft varit bortrest och sedan tagit lite paus från fl. Inget plus. Hållt på i över 1 år nu. 13/11 får vi iaf komma till rmc. Rädd att de inte hittar ngt fel så vi bara ska fortsätta. Skulle vilja på något vis hitta orsaken så vi skulle kunna få hjälp.

BIM nästa helg och haft migrän denna helg och huggande värk i magen. Nästan 100% säker att det ej tagit sig. PMS på ingång å Depp som vanligt.

Usch vad tungt! Hoppas ni får bra hjälp!
  • Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 17:24:52 följande:
    Som vanlig mens, blod och klumpar och jag har väldigt ont. Börjar få panik nu efter 4 inseminationer och 2 ivf har vi nu gjort av med 100 tusen, och haft ofantlig sorg. Börjar känna att vi inte klarar mer, varken känslomässigt eller ekonomiskt.
    Åh vad svårt det måste vara för er! Kan inte förstå den sorg ni måste känna!! Många kramar
  • Bebisfabriken

Vi har ett ägg kvar i frysen, jag hoppas att det är det magiska ägget. Men vi ska försöka få till en utredning innan, vet bara inte riktigt var vi ska vända oss, dvs om det går att få via landstinget. För privat kostar det en massa.

• Blåsippan84

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

• F89
    Blåsippan84 skrev 2014-11-02 21:01:12 följande:

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

Grattis! : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?