• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-10-14 11:29:18 följande:

Nu är äggplocket överstökat. Gjorde ont som tusan på ena sida. Men vi fick ut 8 ägg, 2 fler än förra gången så just nu är jag lite lättad

Håller tummarna
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-21 22:44:43 följande:

Troligtvis har jag haft ägglossning i dagarna, kände den kraftigt, hade enorm lust, flytningar och spänningar nere i magen. Lusten var helt klart tydligast.
    Kanske är zonterapin som hjälp mig, vem vet.
    Nu sitter jag här med svullna och lätt ömma bröst, som vanlig PMS.
    Lever på hoppet om ett plus denna månaden.
    Hoppas på massa plus i denna tråden oktober/november....

Åh jag har funderat på zonterapi. Hur hittade du en bra terapeut, hur mycket har du gått?
  • Tess1984
    Solros78 skrev 2014-10-22 08:06:38 följande:
    Åh jag har funderat på zonterapi. Hur hittade du en bra terapeut, hur mycket har du gått?
    Kontakter, jag känner många som gått till honom. Han är dessutom naturläkaren och har varit det i över 30 år, så han borde veta vad han gör. =)
    Jag har varit där 4 gånger nu och jag märker skillnad, hoppas att detta kan göra nytta med ett härligt plus också, han sa på skämt att han var pappa till många barn och har hjälp många barnlösapar, hehe..

Vart bor du förresten? Jag bor nere i Skåne.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-22 09:59:58 följande:
    Kontakter, jag känner många som gått till honom. Han är dessutom naturläkaren och har varit det i över 30 år, så han borde veta vad han gör. =)
    Jag har varit där 4 gånger nu och jag märker skillnad, hoppas att detta kan göra nytta med ett härligt plus också, han sa på skämt att han var pappa till många barn och har hjälp många barnlösapar, hehe..

Vart bor du förresten? Jag bor nere i Skåne.
    Jag bor i Stockholm. Nu har jag bokat tid hos en zonterapeut nästa vecka. Tog bara en jag hittade nära jobbet, svårt att veta vilka som är bra och dåliga så jag får väl testa.
  • Tess1984
    Solros78 skrev 2014-10-22 10:44:42 följande:
    Jag bor i Stockholm. Nu har jag bokat tid hos en zonterapeut nästa vecka. Tog bara en jag hittade nära jobbet, svårt att veta vilka som är bra och dåliga så jag får väl testa.
    Åh vad spännande, håller tummarna. Du får berätta sen hur du upplevde behandlingen, om du vill får du jätte gärna skicka länken till zonterapeuten om det finns någon hemsida?

• Bebisfabriken

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

• Bebisfabriken

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

• Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 15:30:43 följande:

Kul med positivt men inte kul med blödningar! Är det mkt? Likt vanlig mens? Jag hoppas så på mirakel för dig!
  • Bebisfabriken
    Cayenna skrev 2014-10-26 17:00:22 följande:

Kul med positivt men inte kul med blödningar! Är det mkt? Likt vanlig mens? Jag hoppas så på mirakel för dig!

Som vanlig mens, blod och klumpar och jag har väldigt ont. Börjar få panik nu efter 4 inseminationer och 2 ivf har vi nu gjort av med 100 tusen, och haft ofantlig sorg. Börjar känna att vi inte klarar mer, varken känslomässigt eller ekonomiskt.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 17:24:52 följande:

Som vanlig mens, blod och klumpar och jag har väldigt ont. Börjar få panik nu efter 4 inseminationer och 2 ivf har vi nu gjort av med 100 tusen, och haft ofantlig sorg. Börjar känna att vi inte klarar mer, varken känslomässigt eller ekonomiskt.

Blir så ledsen för din skull! Hoppas så på att det löser sig på något sätt. En sån sorg, och bergochdalbanan mellan hopp och förtvivlan. Skickar en stooor kram
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?