• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Blåsippan84

Tack. Kom så plötsligt. Tog en sticka då dagen för BIM passerade utan mens. Stirrat på så många blanka test detta år så svårt att smälta. Förra månaden dröjde det tre dagar efter BIM innan mensen kom. Och denna mån har vi ej sexat så mkt som vi brukat. Kommer nig kännas bättre när jag sovit .

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-02 21:01:12 följande:

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

Äntligen! Grattis!!
  • Tess1984

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

Stort grattis, håller tummarna för er nu. =)

• Cayenna

Jättegrattis!!! Och ni som precis skulle kolla upp er, eller hann ni göra det? Kom över till plustråden
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-11-02 21:39:11 följande:

Tack. Kom så plötsligt. Tog en sticka då dagen för BIM passerade utan mens. Stirrat på så många blanka test detta år så svårt att smälta. Förra månaden dröjde det tre dagar efter BIM innan mensen kom. Och denna mån har vi ej sexat så mkt som vi brukat. Kommer nig kännas bättre när jag sovit smile1.gif .

Stort grattis! Så roligt!
  • Gweny

Grattis!!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-03 07:24:38 följande:
    Jättegrattis!!! Och ni som precis skulle kolla upp er, eller hann ni göra det? Kom över till plustråden smile5.gif
    Tack . Vad är länken? Ni har väl kommit en bra bit längre. Men känner ändå att jag behöver vädra mina funderingar .
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-03 18:59:28 följande:
    Tack smile1.gif . Vad är länken? Ni har väl kommit en bra bit längre. Men känner ändå att jag behöver vädra mina funderingar smile5.gif .
    Kom till tråden jag är bara i v 8 , börjar 8+0 imorgon:)) jag vet inte hur man länkar..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?