• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Patricia4

Tack tjejer:)

Cayenna: jag är tacksam om du öppnar en tråd. Det vore jättetrevligt. Jag har redan en gravidtråd därute ... Där alla nästan fått sina små bebisar...!

Jag började med trombyl idag .

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-04 09:09:25 följande:

Tack tjejer:)

Cayenna: jag är tacksam om du öppnar en tråd. Det vore jättetrevligt. Jag har redan en gravidtråd därute ... Där alla nästan fått sina små bebisar...!

Jag började med trombyl idag .

Ett försök att öppna tråd, hoppas jag gjort rätt. Och hoppas ni andra hittar dit. Under gravid övrigt.

Länk

www.familjeliv.se/forum/thread/74106778-vi-har-nu-plussat-trad-2-fran-nagon-mer-som-precis-har-fatt-mf-och-vill-forsoka-igen
  • Patricia4
    Solros78 skrev 2014-10-04 10:14:10 följande:
    Jag sparar den som favorit och hoppas jag kommer dit någon gång, inte denna månad dock.
    Ledsen att det inte tog sig:(

Vi väntar på dig ivrigt. Kram
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-10-04 10:14:10 följande:

Jag sparar den som favorit och hoppas jag kommer dit någon gång, inte denna månad dock.

Vad tråkigt att din första pergo månad inte gick vägen. Positivt att du fick äl iallafall. Håller tummarna för dig nästa månad.
  • kathen

Hej tjejer! Längesen jag skrev nåt i denna tråd, hoppades att jag aldrig skulle behöva skriva här igen men här är jag!

Har hunnit få ett fjärde missfall på raken så det här året har varit riktigt jobbigt hittills :( Skrapades i onsdags och blöder fortfarande med väldigt sparsamt...

Fick ett samtal idag från Lennart Blomqvist i Borås som forskar kring upprepade missfall, vi ska till honom den 17:e oktober redan så känner mig hoppfull! Om vi kommer med i hans studie så får jag ta trombyl och extra ultraljud.

Grattis till er som har plussat och hoppas att ni som inte har plussat än gör det snart!

• Gweny
    kathen skrev 2014-10-05 19:36:03 följande:

Hej tjejer! Längesen jag skrev nåt i denna tråd, hoppades att jag aldrig skulle behöva skriva här igen men här är jag!

Har hunnit få ett fjärde missfall på raken så det här året har varit riktigt jobbigt hittills :( Skrapades i onsdags och blöder fortfarande med väldigt sparsamt...

Fick ett samtal idag från Lennart Blomqvist i Borås som forskar kring upprepade missfall, vi ska till honom den 17:e oktober redan så känner mig hoppfull! Om vi kommer med i hans studie så får jag ta trombyl och extra ultraljud.

Grattis till er som har plussat och hoppas att ni som inte har plussat än gör det snart!

Uch stackars er, kram! Läst om andra som gått hos honom. Hoppas ni får bra hjälp! Måste vara så tärande. Har själv "bara" haft 1 ma i år.
  • Solros78

Usch och fy stackare! Hoppas verkligen ni kan få hjälp!
  • Cayenna

Beklagar verkligen, så ledsamt att läsa. Hoppas du är gravid snart igen och att du får vara med i studien.
  • karro 2014

Hej!! Har inte skrivit på ett tag, fick ju avbryta min behandling (ivf) redan på dag stimuleringsdag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar än med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?