• Tess1984

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hejsan tjejer. Får man hänga på? Jag och min sambo hade två missfall förra året och nu tänkte vi börja prova igen. Eller vi har redan börjat och jag hade ägglossning för några dagar sedan. Samtidigt som man är förväntansfull känner man ångest och oro inför en ny graviditet, jobbigt att känna så =( 
    Ovissheten är jobbig, fast att jag känner hopp ibland är det svårt att tänkta positivt...
    Kram till er alla som kämpar... 

• Tess1984
    E2012smamma skrev 2014-02-11 06:34:22 följande:
    Hej
    Vad tråkigt att du behövt gå igenom det två gånger :(

Jag har läst på flera ställen att två missfall i rad är lika vanligt som att få 1. Men 3 missfall på raken är ovanligare. Och därför erbjuds det ju utredning efter 3.

Man får försöka ta en dag i taget när man väl blir gravid och försöka njuta av de dagarna man har och leva i nuet. Försöka tänka att oavsett hur mkt man oroar sig så kommer det hända eller inte hända ändå.

Jag oroar mig mkt själv men försöker lära mig att sluta med det. Man måste försöka utgå från att det ska gå bra!
    Tack så mycket för dina fina ord., ja jag försöker tänka att risken för ett missfall till är ganska liten och känna hopp inför det.
    Jag är i alla fall glad över att jag kan bli gravid och bara där känner man massa hopp. =)
    Kram
  • Tess1984
    Blåsippan84 skrev 2014-02-11 09:12:53 följande:
    Hej. Beklagar dina mf men välkommen hit. Tycker att det är ett bra forum där vi stöttar varandra i med å motgång!

När hade du dina mf?
    Hejsan, tack så mycket!!
    Ja det känns väldigt bra att man kan skriva här inne och få lite stöd och peppa varandra.
    Jag hade första missfallet i vecka 5 och andra missfallet i vecka 6 som upptäckes på ultra i vecka 13, så jag gick i flera veckor och trodde att allt var bra, det var en tuff tid som jag inte vill uppleva igen och det tog flera veckor innan jag blödde ut alla rester, men man får försöka tänka positivt det betyder ju inte att nästa graviditet ska slut på samma sätt... 

Kramar 
  • Tess1984
    dreams85 skrev 2014-02-11 08:53:36 följande:

Tråkigt att du behöver vara här men välkommen hit!

Har också haft två missfall. Känner precis som du, både längtar och oro inför att försöka igen. Tröstar mig med att det är vanligt med två missfall men väldigt ovanligt med tre och hoppas att det ska gå vägen nästa gång. Sen måste man ju våga, annars får man inget barn.

Är det första barnet för er?
    Hejsan 

Tackar, ja vi har inga barn, utan vi hoppas på det snart =)
    När hade du dina missfall? kramar 
  • Tess1984

Förresten vet någon när det är bäst att boka första ultra när man blir gravid igen? Vilken vecka är bäst? 
    Jag tror inte jag kommer orka gå 13 hela veckor denna gången och inget veta.

Kramar till er

• Tess1984
    Blåsippan84 skrev 2014-02-11 14:10:30 följande:
    Jätte tråkigt att höra. Jag fick mitt mf i dec, v 8. Min man sa i helgen att det skulle varit mkt tuffare och fått veta om det vid ett ul, för då bygger man ju upp att man ska få se pyret. Måste varit jätte tufft!! Blev du gravid fort efter första mf?

Vår Son och mf gick på första försöket. Väntade en mens å sen försökte vi på "riktigt" förra mån, med äl å massa sex vid äl. Men det tog sig inte. Blev lite nere precis då, eftersom maken jobbar borta i v så kommer vi inte kunna pricka in äl förrän i sommar. Men vem säger att det blir ngt då? Så tänker jag vid mina "mörka" stunder. Men oftast tänker jag just nu inte så mkt på det, men lär väl bli vid BIM.
    Jag blev faktiskt gravid direkt efter varandra, det första missfallet i vecka 6, gravid månaden efter och MA i vecka 13.
    Jag fick en liten blödning i vecka 13 som jag ville kolla upp, väl där inne såg man en liten motsvarande vecka 6 utan hjärtslag så jag blev hemskickad en vecka, (läkaren trodde kanske att jag hade räknat fel men det visste jag att jag inte hade) så jag visste att det var kört, veckan senare fick jag cytotec men det blev strul med en massa rester som satt kvar och fick flera omgångar innan allt kom ut, samtidigt under allt elände skulle jag fixa mina sista skoluppgifter ( gick en extra kurs hela våren som skulle avslutas till sommaren).

Jag tänker inte heller så mycket på det nu för jag har inte tid, vi är mitt inne i en flytt och försäljning av min bostad.
    Ja jag håller med dig man tänker mer på det under mensen, får alltid jobbiga tankar under den tiden plus all PMS som vi inte ska tala om :P 

När har du nästa BMI? Om en vecka ska jag ha mens men vem vet kanske slipper jag den =)
  • Tess1984
    F89 skrev 2014-02-11 20:58:47 följande:
    Tack allihopa! <3
    Helt otroligt att när jag för andra gången i mitt liv slutar äta socker och börjar motionera regelbundet så blir jag gravid för andra gången. Vi får se vad som händer och om det går vägen men just idag är jag chockad och glad!
    WOW  =)

Grattis till graviditeten, själv har jag detoxat en månad nu!! *håller tummarna*
  • Tess1984
    Blåsippan84 skrev 2014-02-14 20:06:35 följande:
    Ja detta med PMS, haha. De första två åren hi var tillsammans fattade min make inte att det var PMS. Inte jag heller. Nu brukar han säga när jag blur fly förbannad eller stor grinar för inget "jaha har du PMS nu". Men just i stunden blir jag ännu mer frustrerad å säger "nej det är inte pga PMS" för just i stundens hätta hjälper det inte om han säger så för jag är helt ilsk/ledsen av söka hormoner. Men när dagen väl gått så brukar det lätta å då pratar vi om det. Men oj så jobbigt det är de där dagarna precis innan. Tur med karlar som förstår;)
    Oj vad jag känner igen mig i den beskrivningen. Min PMS period är också jobbig. Känner redan efter ägglossning men blir värre veckan innan mens, min sambo brukar fly fältet då!! 
    Jobbigt det där med PMS, men jag måste säga att sen jag började äta D-vitamin tycker jag att jag fått mindre PMS, eller jag vill tro det i alla fall. 

Trevlig helg tjejer..
  • Tess1984
    E2012smamma skrev 2014-02-15 09:17:29 följande:
    Jag provade femal balans samt rosenrot och det funkade på mig!

PMS är hemskt . Speciellt innan man förstår vad det är man har.
    Jag gick bara runt och kände mig olycklig och förstod inte varför...
    Ja precis, femalbalans och rosenrot är också bra!!
    Jag tyckte faktiskt ett tag att min PMS blev värre efter mina missfall men det är kanske inte så konstigt när man redan mår dåligt, fick äta antidepp där ett tag faktiskt för att jag inte stod ut.
    Efter ett halvår slutade jag och fortsatte med D-vitamin och rosenrot och det har fungerat bra.
  • Tess1984
    E2012smamma skrev 2014-02-15 10:06:21 följande:
    Ja det är jättebra
    Har också ätit D-vitamin nu efter missfallet men det står på att man inte ska äta om man e gravid.
    Ska kolla m Bm men nu börjar det ju bli ljusare samt så har jag solat solarium några ggr :) och graviditet e ju lite som en lång PMS :)
    Ja man ska nog inte mixa med en massa kosttillskott när man blir gravid, det får man kolla upp när den dagen visar sig. Ja nu går vi mot ljusare tiden och det ska bli så härligt med vår, kanske har man en växande mage då också.
    Hoppet är det sista som lämnar =)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?