• Tess1984

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-09-21 09:40:58 följande:
    Jag känner kraftig äl smärta. Sista månaderna har jag tagit äl cb digital när jag känner värken. Då ger det alltid glad gubbe. Men än så länge är vi ej gravida fast vi hållt på 1 år nu i okt. I min stad finns ingen privat som tar emot utredning gällande barnlöshet och landstinget tar emot efter ett år. Så de sa att vi skulle ringa i okt å boka tid. Jag hoppas att det ska ta sig nu när mina sköldkörtelprover äntligen är normala och maken ej lika stressad på jobbet. Men lär nog gråta en liten tår igen om 1,5 v för att mensen kommer
    Ok, tack!! Då har jag nog tänkt rätt angående ägglossning!!
    Får blöta flytningar samtidigt som jag känner smärta.
    Åh vad jobbigt att det inte tar sig för er, förmodligen bättre förutsättningar när sköldkörteln är i balans och mindre stress.
    Nu var det snart två år sedan vårt senaste missfall och vi känner oss redo igen, har försökt ett par månader utan resultat, fast mensen strular och det är svårt att pricka in rätt dag, tror jag ska ha ägglossning nu i dagarna. Kommer nog inte ta tester denna månaden utan sambon har slängt ihop ett sexschema som han tror ska funka, *håller tummarna*

Håller även tummarna för alla er andra, snart är det vår tur.

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-09-21 10:15:21 följande:
    Haha, underbart med sexschema!
    Ja det är ganska underbart faktiskt =)
    Jag har envisas med att bara försöka pricka in ägglossningen med sambon tycker att man ska ha det ett par dagar i veckan, vi börjat veckan efter mensen och 3 veckor framåt. Kanske får mig att slappna av lite mer och man släpper tankarna och njuter mer istället, men detta är ju så svårt när man så gärna vill.

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-09-23 13:17:59 följande:

Jag har märkt de senaste månaderna att jag ofta får en ökad mängd flytningar ett antal dagar/knapp vecka efter äl eller när äl borde varit. Och sen inte gravid då. Nu märker jag igen samma sak, äl i fredags, så det känns redan som att det inte blivit något den här månaden. Någon annan som gjort någon reflektion kring något liknande eller finns det någon anledning till varför flytningarna skulle tillfälligt öka veckan efter äl (det blir ju torrt dagarna direkt efter äl, sen kommer det här)?

Jag får alltid vita flytningar strax efter Äl, ungefär samma efter mens fram till Äl också.
    De gångerna jag har varit gravid, har flytningarna varit samma fast något rikligare kanske..
    Denna månaden har jag bara haft de vita flytningarna och inga trådiga, vattniga. Antingen har jag missat de eller så har jag inte haft Äl, blir galen på detta!!
    Borde haft Äl för ett par dagar sen om jag kollar i kalendern...

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-09-24 08:21:56 följande:
    Man blir verkligen knäpp av allt analyserande och kroppen som inte samarbetar!
    Ja det är bara förnamnet, konstigt nog känner jag av lite PMS som ömma och svullna bröst, trots att jag inte känt av ägglossningen denna månaden. Kanske hade ägglossningen i smyg denna gången, vem vet.

Enligt min senaste mens är jag på dag 21 nu och har förväntad mens 5 - 6 oktober.
    Hur ser det ut för er?

• Tess1984
    Hannah8401 skrev 2014-09-24 16:01:14 följande:

Tess, ja jag har haft jätteont i brösten innan mens trots utebliven äl. (Tagit blodprov). Men de var värst när jag slutade på ppiller, nu känner jag det sällan längre. Jag är på dag 15, vet inte om jag får äl. Var på vul dag 10, då hade jag ett gäng äggblåsor men ingen dominerande. Känns som det borde vart det då. Så jag väntar väl på mens om två veckor för att starta ny runda pergo...

Tack för ditt svar, får kanske kontakta en läkare som kan kolla om man har ägglossning eller inte!! Min mens har börjat spöka nu när jag stressat och mått dåligt ett tag, sen om det beror på det vet jag inte.

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-09-28 07:23:38 följande:

Usch vad jobbigt det är att vänta på bim nu när jag verkligen haft äl och haft sex vid äl osv. Man hoppas ju så mycket mer så jag mår mycket sämre över det hela nu än under sommaren när jag inte ens hade äl. Jag kommer bli så besviken om jag får mens så jag är lite rädd för hur ledsen jag kommer bli. Och det är en lite dålig vecka att bli knäckt på av olika skäl...

Jag är också nervös, ska ha mens om en vecka ungefär.
    Känns som vanligt innan mens, ömma/svullna bröst, sug efter allt, lite menskänningar, tänker att det är kört för att det känns som vanligt.
    Åh jag drömmer om att vara gravid på julafton, så mysigt det hade varit...
    Innan har jag inte känt så mycket de månader mensen kommit, för jag har försökt tänka att vi har ju faktiskt blivit gravida innan så då ska vi klara det igen, utan rädslan för missfall har varit jobbigare, men nu vill jag bara vara gravid och hoppas att de 12 första veckorna går snabbt!!
    Hoppas vi alla lyckas, vi har ju kommit halvvägs eftersom vi blir gravida, så detta måste gå vägen...

• Tess1984
    Gweny skrev 2014-09-30 10:02:06 följande:

Nu har min jobbiga väntan till BIM börjat, hoppas verkligen nu att min 2a pergokur gjorde susen. kände av äl rejält och märkte det på flera sätt, gjorde jag aldrig förut av mig själv.... håll tummarna är ni snälla.

Håller tummarna =)
  • Tess1984

Nu har jag varit hos homeopaten och det kändes jätte bra. Kommer gå dit en gång i veckan och få zonterapi.
    Väntar mens om ett par dagar och känner redan massa PMS-besvär.
    Upplever ni PMS/gravsymtom som lika? Kommer nog ta ett gravtest på fredag om inte mensen kommit innan dess.

• Tess1984
    Nötcreme skrev 2014-09-30 11:51:07 följande:
    Låter spännande. Vad hjälper dom dig med? :)
    Jag hoppas han kan hjälpa mig att få mer regelbunden mens och jag har hört mycket gott om zonterapi. Tror det kan hjälpa kroppen på traven till självläkning, har även problem med stress och spänningar i kroppen och då tänkte jag ge zonterapi en chans. Nu hoppas vi på det bästa.  =)

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-10-03 07:22:56 följande:
    Vad tråkigt! Konstigt att den kom så tidigt då?
    Ja =(
    Jag tycker också att det är konstigt att mensen kom så pass tidigt, det hade jag inte alls räknat med. Mensen är annorlunda denna gången också, rikligare och mer ont.
    De gångerna det går länge mellan menscyklarna har jag knappt någon mens och mensvärk, kan det kanske handla om att jag inte har någon ägglossning då?

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-10-06 17:06:41 följande:

Åh vad alla blir gravida runt om mig just nu! Så galet jobbigt! Fått veta en idag som väntar tredje och en som väntar fjärde. Jag kan bara inte glädjas med dem just nu känner jag. Varför går det så himla trögt!?

Förstår dig, känner samma. Jag har inte många kvar i min närhet som inte har barn eller är gravida just nu. När jag träffar de flesta av mina vänner har de barn eller är gravida, blir nästan bara barn och gravidprat när vi alla ses, man känner sig både ensam och utanför, vill bara vara en del av denna glädje.

Synd att det inte tog sig för dig denna gången, håller tummarna för dig/er nästa månad.

• Tess1984

Hej Tjejer, tomt i tråden. När har ni nästa beräknad ägglossning? Eller BMI..
    Jag tittade nyss i min kalender om jag nu kan lita på den, min mens är ju lite oregelbunden, går jag efter min senaste mens borde jag ha ägglossning inom en vecka.
    Igår gosade jag med en liten bebis och jag önskar så att jag snart får hålla min egen bebis.
    Den ända julklappen jag önskar i år är ett plus på stickan och en växande mage.
    Kram till er

• Tess1984
    Gweny skrev 2014-10-12 09:39:35 följande:

Imorgon har jag BIM, men känner inte av något som skulle tyda på något roligt. så den kommer väl dyka upp när som helst. suck!

Åh, håller tummarna för dig ändå. Ibland kan PMS påminna om graviditetssymtom. Kram
  • Tess1984
    Hannah8401 skrev 2014-10-12 12:07:17 följande:

Jag har fått ett plus, hade bim i onsdags. Hoppas det stannar denna gången! Är så himla glad, men samtidigt så rädd...

Stort grattis till plusset, håller tummarna för er..kram
  • Tess1984

Troligtvis har jag haft ägglossning i dagarna, kände den kraftigt, hade enorm lust, flytningar och spänningar nere i magen. Lusten var helt klart tydligast.
    Kanske är zonterapin som hjälp mig, vem vet.
    Nu sitter jag här med svullna och lätt ömma bröst, som vanlig PMS.
    Lever på hoppet om ett plus denna månaden.
    Hoppas på massa plus i denna tråden oktober/november....

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-10-22 08:06:38 följande:
    Åh jag har funderat på zonterapi. Hur hittade du en bra terapeut, hur mycket har du gått?
    Kontakter, jag känner många som gått till honom. Han är dessutom naturläkaren och har varit det i över 30 år, så han borde veta vad han gör. =)
    Jag har varit där 4 gånger nu och jag märker skillnad, hoppas att detta kan göra nytta med ett härligt plus också, han sa på skämt att han var pappa till många barn och har hjälp många barnlösapar, hehe..

Vart bor du förresten? Jag bor nere i Skåne.
  • Tess1984
    Solros78 skrev 2014-10-22 10:44:42 följande:
    Jag bor i Stockholm. Nu har jag bokat tid hos en zonterapeut nästa vecka. Tog bara en jag hittade nära jobbet, svårt att veta vilka som är bra och dåliga så jag får väl testa.
    Åh vad spännande, håller tummarna. Du får berätta sen hur du upplevde behandlingen, om du vill får du jätte gärna skicka länken till zonterapeuten om det finns någon hemsida?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?