• Tess1984

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

P81 skrev 2014-03-06 10:52:10 följande:
    Jag har goda nyheter! Ursäkta skärpan men se hur det blev imorse.Glad

Jag är i v4+3 tror jag. Jag är så ofantligt glad. Och nu ska jag njuta järnet för man vet aldrig vad som händer och sker här i livet. Fånga dagen ska jag göra!<3
    GRATTIS vad roligt =)
  • Tess1984
    mimmih skrev 2014-03-06 22:20:32 följande:
    Det är rätt skönt att kolla med äl-stickor, så man vet att man faktiskt har ägglossning. Är man inte superstressad över att bli gravid, tycker jag annars att det räcker med att hålla koll med någon app. Men nu ska jag igång med äl-stickor igen! Lycka till!
    Helt rätt =) 
    Eftersom min mens verkar lite oregelbunden är det kanske säkrare med stickor =)
    Känner mig så sugen på en liten bebis nu också, hoppas nu det tar sig och går hela vägen bara...
    När förväntar du dig din ägglossning ungefär?
    Min ägglossning förväntas någon gång nästa vecka, jag önskar dig också lycka till...
  • Tess1984
    0fia skrev 2014-03-07 21:36:16 följande:
    Blod på pappret. Inte mycket men blödning har alltid betytt mf för mig. De två graviditeter som gick hela vägen blödde jag aldrig.... Kommer förstås veta mer imorgon men går nog och lägger mig nu och drar ett täcke över huvudet. Maken är förstås bortrest och kan inte håll aom mig Rynkar på näsan. Tur att ni finns....
    Nä men fy stackars dig =(
    Stor styrkekram till dig 
  • Tess1984
    mimmih skrev 2014-03-07 21:42:49 följande:
    Ja du, det är jag väldigt förrvirrad över! Innan jag blev gravid fick jag ägglossning på dag 15. Nu har jag haft mens två gånger efter missfallet, först efter 24 dagar och nu 34 dagar.

P-tracker har räknat ut min ägglossning till den 25 mars, alltså dag 21! Vad är det för konstigheter? Någon som förstår varför? (Blomman är alltså på dag 21, gröna prickarna börjar på dag 16)

Jag tänkte börja med äl-stickor på dag 10, vågar inte vänta längre.

Jag har beslutat mig för att testa med stickor nästa månad istället, vi är mitt inne i en flytt denna månaden och jag känner väl att jag måste fokusera på det, sen kan man ju alltid hoppas att vi prickar in rätt dag i alla fall, jag vet ju att min fertila period börjar nu och framåt. 

Ja kroppen är allt märklig ibland. jag har också haft hattiga cyklar den senaste tiden. Appen kanske baserar din ägglossning efter din senaste ägglossning? Jag har tyvärr inga erfarenheter kring sådana appar, hoppas det går bra i alla fall....

• Tess1984
    F89 skrev 2014-03-11 09:12:28 följande:
    Både jag och den dumma läkaren hade fel! Liten har växt 4 mm på en vecka och hjärtat slog fint! <3

Barnmorskan idag tyckte att det var vidrigt sagt av läkaren från förra veckan att prata om skörhet. Hon sa att hon inte såg några alls tecken på att det här inte kommer gå vägen och beordrade mig att njuta!
    Gud vad underbart, vad skönt att veta...grattis.
    Vilken vecka är du nu i?
  • Tess1984
    E2012smamma skrev 2014-03-11 12:24:16 följande:
    Jag är så nervös så jag skulle kunna kräkas inför kuben.

Ena sekunden e jag säker på att det är lugnt för att andra sekunden vara säker på att fostret e dött!

3,5 timme kvar! Klumpen i magen går inte att beskriva.
    Lycka till idag, håller tummarna. 
    KRAM
  • Tess1984

Hejsan tjejer
    Har inte varit här inne på några dagar och missat lite i tråden.
    Tänkte bara kolla med om en sak, har ni ägglossningsflytningar innan ägglossningsdagen och hur många dagar innan i så fall, Har haft sådana hala flytningar ett par dagar och idag känner jag typ som mensvärk fast på ena sidan som jag brukar vid ägglossning.

• Tess1984

Hej tjejer!!

Har inte skrivit här inne på ett tag, men nu har vi kämpat ett par månader och det börjar kännas jobbigt.
    Mensen har dessutom strulat och kommit någon vecka sen, säkerligen stress men det blir svårt att hitta ägglossningen, har försökt med testlagrets stickor.
    Testar ni på morgonen eller på eftermiddagen? Kan ju vara så enkelt att jag missat ÄL, känner ju klart och tydligt när jag har den, flytningar och smärta, fast det är kanske ingen garanti? Har även en massa PMSsymtom, de är värre sen innan tycker jag.

Har bokat in en tid hos en homeopat och får även se till att ringa en gynläkare på måndag.

Kram

• Tess1984
    Solros78 skrev 2014-09-20 22:17:47 följande:
    Min äl har också strulat som sjutton fast mensen varit rätt regelbunden. Jag kör cb digital och har alltid testat på morgon och upplever att det stämmer, de månader jag inte fått utslag har mensen varit mindre och andra tecken på utebliven äl.
    OKI, fick du det konstaterat via blodprov att du inte hade ägglossning?
    För vad jag förstår kan ägglossningstest visa ägglossing fast att den egentligen inte sker.
    Förra månaden hade jag knappt mens och mensvärk och den blev en vecka sen, så jag misstänker att jag inte hade ÄL då.

En fråga, ni som känner älsmärta känner du den innan, under eller efterägglossning?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?