Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Med risk för att en del av er får läsa mitt inlägg två ggr eftersom jag lagt in det i en annan, liknande tråd, men jag hoppas någon gillra sig tid att svara:

Tog ett äl-test nu på morgonen i förhoppning om att det skulle vara negativt (för att veta att det verkligen är positivt när jag tror jag har äl). Fick en glad gubbe (alltså positivt). Fick positivt utslag på äl-test när jag var gravid, som man oftast får, så jag är ju ganska säker på att jag inte har äl utan att jag fortfarande har gravhormoner kvar i kroppen och att de är dessa som ger utslag. Fick missfall för drygt en vecka sedan.

Fråga, hur länge kissade ni positivt efter ert missfall?

Då jag gjorde UL i tisdags så mumlade läkaren något kryptiskt om slemhinna som höll på att bildas samt "ägg redan på väg". Kan jag ha äl redan? Blöder pytte pytte lite fortfarande (endast då jag torkar mig inget i trosskyddet).

Vore jätte tacksam som någon/några tog sig tid att svara.

Ha en skön lördag!

• Madicken01
    Liten ekorre skrev 2014-11-23 08:18:08 följande:

Tjoho! Är inte säker på äl dock. Jag tänkte testa igen om en vecka för att kolla om hormonet stegrar.

Det är så jobbigt när man varit med om mf, jag kan inte helt glädjas över den här graviditeten utan är mest orolig och fokuserad på riskerna.

Angående vul så vill jag verkligen göra det, men inte innan det är helt säkert att det borde se något. Förra graviditeten fick jag gå i två veckors ovisshet efter att de inte sett något embryo på vul. Vi skulle vänta på att den skulle få växa till sig, utifall att graviditeten började senare än beräknat. Det var två veckors helvete som jag inte vill gå igenom igen.

När jag gör vul vill jag veta helt säkert resultatet. Så vi tänkte vänta till januari med att kontakta bvc

Stort grattis!! Förstår dina tankar men hoppas du ändå kan glädjas och skuffa oron åt sidan.

Lycka till :)
  • Madicken01

När man använder äl-test så är jag införstådd med att båda strecken skall bli lika tydliga alt teststrecket ännu tydligare. Men en fråga, då teststrecket syns svagare är det indikation på att man närmar sig äl (om det är innan äl) eller är det helt "omätbart" så länge det inte påvisar äl? Hoppas någon förstod min fråga! ;)

• Madicken01

När man använder äl-test så är jag införstådd med att båda strecken skall bli lika tydliga alt teststrecket ännu tydligare. Men en fråga, då teststrecket syns svagare är det indikation på att man närmar sig äl (om det är innan äl) eller är det helt "omätbart" så länge det inte påvisar äl? Hoppas någon förstod min fråga! ;)

• Madicken01
    Solros78 skrev 2014-12-16 11:59:53 följande:

Jag använder cb digital och på den stickan brukar jag kunna se hur det andra strecket blir starkare ju närmre äl och sen blir det svagare och försvinner efter äl.

Tack för ditt svar! Det är så jag fått för mig att det funkar, antar att det är samma med testlagrets.
  • Madicken01

Ni som är vana vid äl-test, hur skulle ni bedöma detta testet? Hur långt kan det vara till ägglossning? Första vändan med test för mig så jag har ingen uppfattning om hur fort det kan stegra.

• Madicken01
    TreTriss skrev 2014-12-18 14:05:42 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.

Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Å hoppas hoppas! Känns ju lovande med tanke på att du fick ett blankt i fredags!

Håller tummarna!
  • Madicken01

Gott nytt år!

Avslutar mitt år med ett positivt gravtest :) väljer att tro att allt ska gå bra denna gången!

Stort lycka till till er andra!

• Madicken01
    karro 2014 skrev 2014-12-31 09:58:40 följande:

Åhhhh vad roligt, vilken nyårspresent=)

Grattis grattis.

Tack :)
  • Madicken01
    Emmsan26 skrev 2015-01-01 11:33:11 följande:

Hej!

Är inte mycket för o prata av mig med vänner o familj så jag tänkte göra det här om det går bra. Lördagen innan julafton gick jag in i v.13 en mycket efterlängtad dag o då kom det 2droppar blod så jag åkte in. Läkaren såg inget foster utan bara en klump,blev hemskickad med bindor o värktabletter o fick en tid en vecka senare.en riktig skitjul blev det med vetskapen om att gå med detta i magen. I söndags fick jag cytotek o började direkt, 8timmar senare satte helvetet igång. Det känns iaf skönt att det är ute nu o jag är taggad för nya försök men jag har även 3e gradens cellförändringar o vet inte om jag måste åtgärda det först. Vet nån något om cellförändringar o graviditet?

Så sorgligt! Beklagar verkligen!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?