• TreTriss

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej!

Hoppar in här!
    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

• TreTriss
    Madicken01 skrev 2014-12-18 14:20:22 följande:
    Å hoppas hoppas! Känns ju lovande med tanke på att du fick ett blankt i fredags!

Håller tummarna!
    Tack :)
    Blir ju nojjig, men det borde vara en ny graviditet :)
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-12-26 17:58:20 följande:

Kan inte tro att de är sant, jag har plussat igen!!!

Jag hoppas innerligt att detta håller i sig, efter allt som hänt (2 års bebisförsök, två missfall och ett misslyckat ivf försök), är ju trots allt bara på äl+10 eller 9.. Har inte bim förens nästa fredag, har rätt lång lutefas. Men tänkte att jag testar om några dagar igen och ser vad som händer=) phphIpPdc26362.jpg

Åh håller tummarna att det stegrar!!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-12-26 19:56:10 följande:
    Ja jag hoppas de med, är bara lite nojjig för att de skall vara missvisande, dem här spökstrecken som folk talar om...
    Kände likadant!

Såhär såg det ut för mig! Så testa om några dagar igen!
  • TreTriss
    Honsomvill skrev 2014-12-27 19:24:20 följande:

Hej tjejer!

Kan jag få joina er här?

Fick ett missfall i natt. Det var det värsta jag varit med om. Jag bara grät och grät när jag kom hem från akuten. Slängde mig fram och tillbaka i sängen tills min sambo tröck mig hårt mot sig. Hade varit inne bara några timmar innan och gjort VUL och då såg allt jätte bra ut. Så sjukt att det kan gå så fort. 

Jag tänker nu hoppas på att kroppen läker fort, men vi tänker nog inte försöka med att bli gravida igen förens i maj någon gång. Det här tog riktigt hårt på oss båda. Även fast att vi idag försöker se det som en positiv grej. Att det inte hade gått bra ändå. Att det var bäst för den lille. 

Skulle ha gått in i V9 idag. 

Nu ska vi läka alla sår och få tillbaka orken att vilja igen. När kommer ägglossningen igång igen efter ett missfall?

Beklagar!!

Vi hade försökt bli gravida i över två år när vi lyckades, men fick missfall i v 7.

Det var 22 november och min ägglossning kom tillbaka direkt, för jag är nu gravid igen! Gissningsvis är jag i v 6 nu (svårt när jag inte har senaste mens att räkna från).

Missfallet var något av det värsta jag varit med om, både psykiskt samt smärtan, antar jag fick föraning om hur värkar känns..

Ta hand om varandra!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-12-28 12:44:02 följande:

Tog ett test nyss för o gämföra om hcg stigit sen igår, lägger upp en bild så får ni se, den vänstra är från igår med morgon urin och den till höger är från idag (inte morgon urin) höll mig i tre timmar!! Vad tycker ni? Trodde testet skulle vara lite starkare idag, denna oro alltså!! phpepfidA63171.jpg

Vad jag förstått så ökar hcg var tredje dag. Så ge det några dagar så ska du se att det ökar!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?