Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Nu är det ju ingen tvekan om att det är ett plus. Men i morse när jag torkade mig kom det lite blod :( kanske kommer mensen ändå?

Men har även läst att det är vanligt att blöda lite på BiM men har inga bra erfarenheter av blod nu eftersom senaste slutade med MA :(

• E2012smamma
    F89 skrev 2014-01-11 08:24:57 följande:
    Grattis! : D
    Tack. Men kommer lite blod ff samt Molvärk . Hoppas det är en normal blödning och inte ett tidigt mf.

Men "hellre" mf på bim dagen än senare då forlorare man inte massa tid..

Men skulle ju suga oavsett.
  • E2012smamma
    sowe81 skrev 2014-01-11 13:24:36 följande:

Nån som har koll?

Jag har fått tid för cellprovtagning, tiden ligger typ 1v efter jag haft nästa äl. Jag kommer ju inte veta om ja är gravid eller inte. Är det säkert att göra eller ska jag avboka tiden. Vill ju inte riskera nåt om det skulle ta sig vid bästa försök.

Man ska ju kunna ta cellprov till graviditetsv 12.

Anledningen till att man inte gör det efter är för att resultaten kan bli missvisande.

När gjorde du sist cellprov?
  • E2012smamma
    sowe81 skrev 2014-01-11 19:53:53 följande:
    Jag minns inte riktigt när jag va sist. Men blev gravid med dottern dec2011, så nån gång innan dess.

Ja ska ringa min bm på måndag så får vi se vad hon tycker. Kanske kan boka en tid som ligger mellan mens o äl istället, så kan jag gå om det inte tar sig.
    Ja. Däremot är cellprov viktigt om man inte gjort det på länge

Kolla vad dom säger :)
  • E2012smamma
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-12 17:11:15 följande:

Tack för ditt svar!
    Jag är på dag 12 efter ÄL till BMI borde jag vara ca dag 24 av runt 28, så 4 dagar före BMI, tror jag.

Nu har jag letat runt som en galning på nätet, och vad jag förstår är skuggor inte att lita på, men strecket efter ca 15 minuter var mycket tydligt - inte en skuggning utan färgat rosa...

Nu måste jag hålla mig att inte testa förrän i övermorgon - sicken utmaning smile1.gif

Jag hade ju också bara en skugga. Fick typ skela för att se skuggan men den kom iofs upp inom 10 min. Sen har det bara blivit starkare.

Igår på bim va det fullt synligt'
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2014-01-17 20:36:52 följande:

Liten blodblandad flytning ikväll.. äl + 9. Vad kan det betyda :(

Så fick jag också innan jag fick plus! Håller alla tummar jag har!
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2014-01-18 10:13:02 följande:

Tack ! Jag fick ju nidblödning i somras men det va mycket mindre den här gången men det behöver ju inte se likadant ut antar jag :p
    Jag hade bara rosa , väääääldigt ljust , hade dock typ en gång om dagen i 3 dagar men det blev ju plus så det kan nog vara väldigt olika!
  • E2012smamma
    Bambi32 skrev 2014-01-18 13:04:21 följande:

Hej! Jag skrev här för ca 2v sedan då jag fått en ofostrig graviditet och fått med mig cytotec. Nu mår jag bättre men dock orolig över mina känslor. Har varit ute en del med vin och ser numera fram emot vänner, middagar och träning. Typ glad att jag inte är gravid så jag kan dricka..intalar mig det iaf...Längtar inte efter bebis och sex har vi inte haft trots att jag inte blödit på några dagar. Tror jag är livrädd att jag inte kommer bli gravid alt. Få missfall och mina försvarsmekanismer arbetar övertid. Önskar jag sa att jag försöker igen snart men jag är rädd..någon som fått liknande reaktion efter MA?

Efter mitt MA tänkte jag lite lika. Men vi ville försöka igen såklart men tänkte att jag skulle njuta av att inte vara gravid tills jag blev det igen eftersom att det kan ta tid! Men tycker det är bra att tänka så! Ät vad du vill och umgås m vänner o gå ut tills du känner dig redo igen. Klart man blir orolig inför nästa gång . Vi blev gravida på andra försöket igen så jag tackar för att jag verkar ha lätt för att bli gravid och att jag har oddsen på min sida denna gång. Men försöker också att inte oroa mig , och att njuta av att jag faktiskt är gravid! Samt försöker jag tänka att OM det händer igen är det också normalt och att det då förmodligen minskar risken för ett tredje ( enligt statistik ) , och händer det en tredje gång ja då blir det utredning! Oron finns där varje dag och varje gång jag går på toaletten kollar jag efter blod.

Gör det som känns rätt för dig!
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-01-18 14:47:18 följande:

Hur går det för er andra som slutat med bullar och godis? Jag har fuskat två gånger när jag blivit bjuden, känns oschysst att vägra äta då. Men annars går det bra. Och så har jag kört två-fyra jogging rundor i veckan i ca tre veckor. Känns bra att göra något nyttigt som kan bidra till vikt och kropp i trim och redo för en graviditet inom sju månader. smile2.gif

Jag la av m socker för 10 dagar sen. Inget fubb hittills trots bullar och tårtor på jobbet, ska fira med en semla när jag klarat en månad :)
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2014-01-18 16:04:18 följande:

Kom lite till nu.. :/  okej det gör ju att jag håller hoppet uppe lite iaf, har ingen mensvärk heller..
    Hade lika som du! Hoppas! Däremot visade mina test negativt ganska länge. Ägget verkar ha fäst bara några dagar innan bim. Så bli inte besviken om du retar negativt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?