Bambi32 skrev 2014-01-18 13:04:21 följande:
Hej! Jag skrev här för ca 2v sedan då jag fått en ofostrig graviditet och fått med mig cytotec. Nu mår jag bättre men dock orolig över mina känslor. Har varit ute en del med vin och ser numera fram emot vänner, middagar och träning. Typ glad att jag inte är gravid så jag kan dricka..intalar mig det iaf...Längtar inte efter bebis och sex har vi inte haft trots att jag inte blödit på några dagar. Tror jag är livrädd att jag inte kommer bli gravid alt. Få missfall och mina försvarsmekanismer arbetar övertid. Önskar jag sa att jag försöker igen snart men jag är rädd..någon som fått liknande reaktion efter MA?
Efter mitt MA tänkte jag lite lika. Men vi ville försöka igen såklart men tänkte att jag skulle njuta av att inte vara gravid tills jag blev det igen eftersom att det kan ta tid! Men tycker det är bra att tänka så! Ät vad du vill och umgås m vänner o gå ut tills du känner dig redo igen. Klart man blir orolig inför nästa gång . Vi blev gravida på andra försöket igen så jag tackar för att jag verkar ha lätt för att bli gravid och att jag har oddsen på min sida denna gång. Men försöker också att inte oroa mig , och att njuta av att jag faktiskt är gravid! Samt försöker jag tänka att OM det händer igen är det också normalt och att det då förmodligen minskar risken för ett tredje ( enligt statistik ) , och händer det en tredje gång ja då blir det utredning! Oron finns där varje dag och varje gång jag går på toaletten kollar jag efter blod.
Gör det som känns rätt för dig!