Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bambi32 skrev 2014-01-08 21:06:04 följande:

Mmm..ja jag är expert på att förstora problem bara..får se hur jag gör. Hade jag ett bsrn innan är det inte samma slags sorg tror jag..nu i mina värsta stunder får jag tankar som "ofrivilligt barnlös" 2 på jobbet har berättat men de hade just barn innan oxå..nog skönt att berätta för nån

Nej det tror jag inte heller. Men man kan inte jämföra sorg den är olika för alla.

Jag har barn sedan innan men blev mkt ledsnare än jag trodde att jag skulle bli.

Ofrivilligt barnlös:

Men har du haft svårt att bli gravid eller fått många missfall? Eller är det som du beskrev dig innan, att du förstorar problemen :/

I snitt tar det ju 7 mån för genomsnittliga normalfungerade paret att bli gravida. Vet en som blev gravid m första på stört och sen tog det 1,5 år för att bli gravid m tvåan..
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-01-08 21:18:02 följande:

Min solstråle fyller två snart! smile1.gif Hade velat ha tätare mellan syskonen men har nu,förlikat mig med att det inte blir så. Om det tar ett halvår så får jag ett vårbarn smile2.gif
    Vår blir också 2 i mars. Ja precis. Jag är lite inne på att bara skita i alla tester och bara köra på nu när man känner fört på våren.

Vore "skönt" att slippa vara gravid alls på sommaren ( som jag försökte planera från början) men hellre att allt funkar. .. Men att ändå tänka blir det så blir det och sen om det inte blivit nåt under våren och försommaren kan man börja testa igen i mitten/slutet av sommaren ... Eller äsh jag vet inte..
  • E2012smamma
    Kuben skrev 2014-01-08 21:29:59 följande:

Hej alla!

Jag beklagar verkligen att ni nya måste komma hit -hoppas ni känner stöd och lite tröst här mitt i det nattsvarta!

Jag har en undran: Lever ni som upplevt väldigt många mf något annorlunda mellan ÄL och BMI/Mens?

Jag har funderingar på att skippa allt med alkohol, kanske kaffe och vara försiktig med intensiv träning då jag läste någon ny forskning om att hård träning inte var bra.. fast det kanske mest var vid konstaterad graviditet...?

Något annat man bör/inte bör göra. Lagom med motion förstås, och så en massa vitaminer, D och B och så. Bra mat och lagom med sömn... vad har jag glömt? Allt för att förbättra oddsen!

Kram!

Först tänkte jag så. Att jag ska tänka på allt det där mellan ÄL och BIM. Men med tanke på att det kan ta tid så känns det inte som att det är helt sunt att leva som Om att man vore gravid 2 v i månaden , tror man blir ännu mer sur när mensen väl kommer om man gör det. Hur rolig kommer man vara?

Tar det fruktansvärt lång tid kommer jag överväga allt. Tills dess tänker iallafall jag leva som vanligt!
  • E2012smamma
    E2012smamma skrev 2014-01-08 21:34:31 följande:
    Först tänkte jag så. Att jag ska tänka på allt det där mellan ÄL och BIM. Men med tanke på att det kan ta tid så känns det inte som att det är helt sunt att leva som Om att man vore gravid 2 v i månaden , tror man blir ännu mer sur när mensen väl kommer om man gör det. Hur rolig kommer man vara?

Tar det fruktansvärt lång tid kommer jag överväga allt. Tills dess tänker iallafall jag leva som vanligt!
    Nej förresten jag kommer inte supa mig stupfull.
  • E2012smamma
    Bambi32 skrev 2014-01-08 20:27:55 följande:

Tack!! Inget sa nått om inte svälja. Ringde vårdguiden oxå nyss och tyckte jag skulle åka in igen imorgon om inget hänt..jäkls otur att kroppen inte bara lsn skjutsa ut eländet :(( Frågor...är ny i denna värld :) Vad betyder BIM? Och hur ska man våga försöka igen.?? Jag har nog aldrig gråtit så mycket och detta tär på oss, stackars karl!! Jag är otrevlig pms-häxa..utan pms då..hormonhäxa.. Hur går man vidare? Så glad jag hittat detta forum Tack

Vad konstigt. Är nästan säker på att det antingen är det eller vaginalt man tar tabletterna. Hoppas det kommer igån!
  • E2012smamma

Tror jag ev plussade i morse. Vågar inte tro för mkt då det va så svagt så jag knappt såg det själv.

Nu äre bara att hålla tummqr och tår!

Hur vanligt är det med svaga streck som är fel? Bim-2 idag. Vet inte om jag ska köpa digitalt och testa ikväll igen eller vänta tills imorgon eller BIM... :/

• E2012smamma
    F89 skrev 2014-01-09 11:05:09 följande:

Fantastiskt!!
    Jag vill gärna tro att det är ovanligt med svaga streck som är fel men jag har ingen erfarenhet av det själv. Jag hade testat igen imorgon bitti och om det fortfarande finns två streck så hade jag tagit ett digitalt : )
    Ja jag tänkte nog så. Ett när jag kommer hem från jobbet , och är det lika så köper jag ett CB digitalt ikväll och använder imorgon bitti :|
  • E2012smamma
    Patricia4 skrev 2014-01-09 11:14:04 följande:
    Har aldrig haft svaga streck som visar fel :) har du många test? Om du har billiga typ testlagrets skulle jag försöka att inte kissa på 3-4 Tim och sen ta ett nytt..eller ett nytt imorrn . Två svaga resultat borde ju inte kunna gå...lycka till!!!
    Ja jag har nog testat upp ganska många men hade ändå tänkt testa upp så mkt som möjligt eller ge bort de som blir över för jag känner att det inte är sunt att testa varje dag som jag gjort sen typ ÄL.. Kanske har 7-10 kvar .. :)

Men hoppas det blir svagt igen då, är jättenervös!
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-01-09 14:59:52 följande:

Härligt med plus! Svagt eller inte ändå plus smile1.gif Grattis!
    Vi får se vad kvällstestet säger. Har inte varit på toaletten sedan 11 så tänkte testa när jag kommer hem vid 16..

Men ja det borde ju vara så men känns inte så ändå..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?