Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Nu ser det ut såhär. Starkare eller lika som igår? Vad tror ni? Hade sex i förrgår kväll, igår kväll och i morse. Ska man slå till ikväll igen ? :)

• E2012smamma
    Kuben skrev 2013-12-30 16:42:02 följande:

Jag tycker det ser ändå starkare ut idag. Buss på mannen smile1.gif
    Jag läste en tråd där det rekommenderades att ha sex varannan dag fram till äl och dagarna kring äl ha sex varje dag. Så det skadar nog inte att slå till även idag smile1.gif

Lycka till!

Haha ja det får nog bli så , han är nog bara glad för det :) Vi har kört varje dag i en v eftersom jag inte exakt visste när jag har ÄL.

Dock igår när jag sa att testet verkade positivt fick han prestationsångest ..

Men tror inte det kan bli för mkt av det iallafall .. :)
  • E2012smamma
    Kuben skrev 2013-12-23 09:08:09 följande:

Ledsen och depp: Den förhatliga mensen är här.

Sååå eländigt lurad denna gång. Allt från mol, humörsvängingar, bröstömmande, illamående och ett luktsinne som en blodhund. Och ja, jag har varit gravid mer än jag kan räkna till - ja, jag vet hur det känns!

Nu ger jag nog upp. Jag kommer att vara över 40 innan vi får till en 3:a, om vi någonsin lyckas Det är nog kört för vår del.

Tårarna rinner...

Jag tycker ni ska fortsätta. Vem säger att 40 är för sent? Vill ni ha en till så e det bara å köra på :) Jag vet flera som fått närmre 45 och det har gått bra, vi tar hand om oss på ett helt annat sätt m träning/mat etc nu än vad man gjorde för 50-60 år sen och vi lever bra mkt längre nu. Du lever säkert tills du e 90 så inte är du för gammal för att du blir 40:)

Förlåt att jag frågar men har du haft alla dina missfall på raken eller mellan dina 2 barn?
  • E2012smamma
    SaandraR skrev 2013-12-31 13:52:05 följande:

Tempen ska stiga med minst 0.2 grader efter ägget släppt..
    Intressant.

När brukar du ta tempen? Vilks dagar? Och använder du ÄL testet också?

När får man egentligen plus på stickorna?

Under ÄL efter eller innan?

Har haft starka streck i förrgår och igår ( tror det var starkast igår då hade jag även lite Molvärk) och vi hade sex igår morse och inatt... Räcker det? :)
  • E2012smamma
    Blåsippan84 skrev 2014-01-02 19:27:06 följande:

Måste fråga bara. Har första mensen. Mensvärk från helvetet (vilket jag aldrig brukar ha) och blöder något enormt. Blödde mkt med spiral så då har jag haft cyklo F. Tagit det idag också men blöder igenom nästan på 1-2 h med nattbinda!! Nog suttit lite konstigt på jobbet idag;).

Någon mer som fick mer mens efter mf eller är det ten tillfällighet?

Jag har riklig mens alltid men första mensen efter missfallet var helt sjuk. Tror det var rester kvar !
  • E2012smamma
    Maya03 skrev 2014-01-04 18:53:16 följande:

Hej! Jag hoppar in i denna tråd då jag precis fått mf, på nyårsafton.. Var i vecka 6 så blöder mest som en vanlig mens o har inte haft så ont. Just nu vill jag bara att det ska vara över så man kan få försöka igen. Trots tidigt mf så blev jag så oerhört ledsen och besviken. Grät och grät och det känns så sorgligt. Min tröst har varit att jag redan har en 1 1/2 åring här hemma...

Läkaren sa att man skulle vänta en mens men det kommer jag inte göra. Jag känner mig redo,(såvida jag slutar blöda) och uträkning av graviditeten kan man ju se på vul sen.. Hur tänker ni andra? har ngn fått ta cytotec? Lkaren tyckte jag skulle det om jag fortf blödde o men vecka.. hoppas kroppen reder det själv...

Jag skrev ett långt inlägg men det försvann

Först ock främst så beklagar jag ditt missfall!

Min ena läkare sa att det är bra att vänta ifall den nya graviditeten fastnar i ev rester efter missfallet. Jag blödde extremt mkt första mensen så jag är glad att vi väntade även om det nu inte tog sig på första försöker.

Jag kan ändå tro på den teorin att har man rester/slemhinna kvar så kommer kroppen vilja göra sig av med det. Då finns ju risken för ännu ett missfall.

Däremot blir man skrapad så tas ju allt bort så kanske det är annorlunda.
  • E2012smamma
    0fia skrev 2014-01-05 00:50:47 följande:

Ofixad smile1.gifphpxLr3FN35678.jpg

Vad menar du m fixad och ofixad?

Tycker man ser ett svagt streck iallafall :)

Men mest på den "fixade" bilden ..

Håller tummarna :)
  • E2012smamma

Hej alla.

Hade ägglossning för en v sedan enligt testlagret. Hade starka streck både söndag och måndag och hade sex söndag kväll, måndag morgon och måndag kväll.

Nyss när jag var på toaletten så kom det lite rosa brunt på pappret. Vadf*n är det? Nidblödning? Vad är egentligen det? När ägget fäster? Eller är det mens på G en vecka för tidigt? ( bim på lördag )

Är det mensen blir jag nog galen för då är min cykel rubbad efter två normala cyklar efter MA :/

Hade ingenting sånt här med mitt första barn. Endast en gång men det var kanske i v 7 och det var efter samlag..

• E2012smamma
    busmonstret skrev 2014-01-06 10:57:20 följande:
    Det kan vara en nidblödning. Det har inte kommit nå mer nu eller? 
    Nej inget. Men kanske bara var ett blodkärl eller liknande. Mensen har inte kommit iallafall... :/
  • E2012smamma
    Tinnis skrev 2014-01-06 11:16:19 följande:
    Hej!

En nidblödning är en liten blödning som uppstår i samband med att det befruktade ägget fäster i livmodern. Om man får en nidblödning inträffar det oftast ca. 7 dagar efter befruktning. (källa. http://www.kdapotek.se/Radgivning/barnklubb/Gravidkalender/Vecka-1/

Jag håller tummarna för att det var en nidblödning :)
    Ja det var ca 6-8 dagar sedan ÄL så det kanske är det. Får hoppas att stickorna visar plus snart!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?