Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

dreams85 skrev 2014-01-28 10:10:04 följande:

sowe81 skrev 2014-01-28 06:48:07 följande:Tinnis - jag förstår dig och skriver som någon här ovan, jag tror stressen finns hos oss alla på sätt o vis. Jag känner mig stressad över att jag inte vill att det ska bli så mkt mer än 2 år mellan barnen. Jag har redan passerat det. Jag skulle varit nånstans mellan v20-30 nu, känns så surt....

Känner så igen mig i det där! Inte så mycket i att "alla andra" har två eller flera (de flesta kompisar har bara ett än så länge) men i det att man inte vill ha för långt mellan barnen. Hade också tyckt att ungefär 2 år emellan var lagom och det hade det ju blivit om inte de här jäkla missfallen kommit.

Nu känner vi att vi måste vänta ett tag, dels för att pausa lite och dels för att inte vara nygravid på semestern med all oro det kommer föra med sig, och då kommer det bli minst 2,5 år emellan. Sen plussar man väl säkert inte på en gång och då blir det kanske närmare 3 år. Är rädd att de inte ska få den glädjen av varandra som jag vill att de ska ha om det blir för långt mellanrum. Jag har fyra år upp till mitt närmsta syskon och vi lekte aldrig med varandra när vi var små, mellan min man och hans bror är det två år, de har alltid umgåtts jättemycket och det är ju det jag vill ge mina barn.

Jag ser föräldrar med en tvååring och en nyfödd överallt och tänker att det skulle varit vi i sommar och det känns så jäkla surt....
    Vi ville ovkså ha Max 2,5 år emellan. Dels pga föräldrapenningen eftersom man får behålla och dels för att de ska få glädje av varandra.

Men försöker tänka nu att 3 år är jättebra. Då kommer han förstå mkt mer. Har även läst massor om att 3-4 år är bättre för barnen.. Så försöker intala mig att det stämmer.

Plus att kommer nästa samma årstid kan man använda samma kläder och hur bra är inte det ( ni hör hur jag försöker intala mig själv va?)

Det är mindre än 1,5 år mellan mig o min syster och vi har varit katt å råtta hela livet , så det är inte alltid bra!

Min syster har mindre än 2 år mellan sina och det har varit kämpigt och även fast de leker m varandra så slåss och bråkar de hur mkt som helst. Och det är inte så lätt för den stora som ändå va så himla liten när 2:an kom..
  • E2012smamma
    dreams85 skrev 2014-01-28 10:37:29 följande:

Ja man måste ju se det positiva i att det blir längre emellan, det finns såklart fördelar också!

Det där med kläder och sånt hade varit perfekt om vi fick barn i sommar eftersom sonen också är född på sommaren. Nu får vi förhoppningsvis barn på våren och då kommer det bli fel med storlekar och säsong men det är ju egentligen skit samma, jag får väl köpa nytt! Får väl hoppas att nästa blir en tjej för då skulle jag ju jag ändå inte vilja använda allt som sonen haft.

Det där med föräldrapenningen var en faktor för mig också. Jag pluggar ju så jag är rätt säker på att min SGI skyddas ändå, det ska vara så tror jag iaf, men hade jag blivit gravid innan maj i år hade jag vetat säkert hur mycket jag skulle få och då hade jag sluppit fundera på det.

När det gäller min utbildning finns det egentligen bara fördelar med att det blir lite längre emellan, det blir bättre med hur kurserna ligger och så. Samtidigt, när det blir längre emellan, kommer den yngsta vara ganska liten fortfarande när jag är klar och ska börja jobba vilket betyder längre dagar på förskolan än vad jag hade tänkt mig när han/hon är så liten.

MEN...jag ska försöka strunta i alla såna tankar. Det blir när det blir och när det väl blir kommer det lösa sig! Allt sånt här är ju bara i-landsproblem egentligen.
    Jag tor sgi är skyddad om man pluggar. Men vet inte hur det funkar efter 1:an blir 2,5 om man inte fått barn innan faktiskt.

Men jag orkar inte bry mig om pengar heller. Det löser sig. Men jobbade extremt mkt övertid när jag var gravid så tar jag 7 dagar i veckan så får jag ut lika mkt som om jag jobbar heltid så det är ju flera tusen skillnad.

Vilket gjorde att vi klarade oss m 4 dagar i veckan och har massa kvar :)

Funderar dock på att ta ledigt hela sommaren och bara mysa m sonen. Känns onödigt att spara så mkt dagar när man ändå ska ha en till

Men huvudsaken är att vi får en frisk o kry bebis och inte hur mkt fp jag får.
  • E2012smamma
    Tinnis skrev 2014-01-28 17:21:53 följande:

Halloj!

Inatt drömde jag att vi satt allihopa hemma och mig och fikade och pratade i stället för att skriva här i tråden :) 

Haha undrar också hur vi såg ut :)
  • E2012smamma
    Bebisfabriken skrev 2014-01-28 19:51:30 följande:

Testade idag 6 dagar innan BIM med RFSUs testa tidigt stickor. Den visade negativt.. Tungt även om det inte är 100% säkert än.

Det är ju för tidigt vännen. Avvakta. Jag fick neg på CB digital bim-1. Vänta ett par dagar m att testa nu..
  • E2012smamma
    Tinnis skrev 2014-01-28 20:25:41 följande:
    Ja, men vi var ju skitsnygga ;) Haha. Mest minns jag att Cayenna hade långt, rakt, brunt hår och att hon hade blivit gravid :) Resten är suddigt, men vi hade i alla fall himlans trevligt.
    Hahaha så himla kul :)
  • E2012smamma
    dreams85 skrev 2014-01-28 21:24:11 följande:

Jag måste fråga er som haft flera missfall, har ni haft lätt för att bli gravida?

Jag tänker på forskningen som visar att en del kvinnor med upprepade missfall är lite för fertila. Även icke-livsdugliga embryon fastnar då och blir sen missfall medan det hos en normalfertil kvinna inte blir någon graviditet av ett sådant embryo.

Jag har haft rätt så lätt att bli gravid, har blivit det på tredje, andra respektive första försöket och man blir ju lite rädd att man ska vara en av dem som är för fertil och tvingas stå ut med upprepade missfall. Även om jag "bara" haft två än så länge och sannolikheten för ett tredje, rent statistiskt, är liten så funderar man ju....

Blir såklart inte så mycket klokare av att fundera men svårt att stoppa tankarna ibland.

Har också tänkt på det!

Son - gravid på första försöket

Missfall 1 - gravid på första försöker

Ev missfall 2 - gravid på andra försöket
  • E2012smamma
    Bebisfabriken skrev 2014-01-28 21:46:41 följande:

Fast med RFSUs testa tidigt är det 6 dagar från BIM man kan testa. Ville så gärna ha ett plus redan nu.
    Hur lågt hcg mäter dem av?

Jag förstår. Men måste ju ändå kännas "bättre" att inte testa och inte Veta och då fortsätta hoppas än å testa å tro att det är kört ?

Fast vem är jag o snacka. Testade slut typ 20 tester från testlagret. Men har bestämt att inte köpa hem mer tester till nästa gång ( om min nuvarande graviditet är ett mf) man blir ju helt knäpp av det där testandet..
  • E2012smamma
    Belly skrev 2014-01-29 05:55:54 följande:

Nu kom min mens! Idag för tidigt.

Så min lutealfas är tydligen 13 dagar och inte 14 som jag trodde.

Tråkigt :(
  • E2012smamma

Jag mår så jävla illa så det inte är klokt .

Jag hoppas det är ett gott tecken och att vi får se ett litet hjärta ticka idag!

• E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-01-29 08:23:44 följande:

Hoppas hoppas <3 Vilken tid ska du dit? Ska tänka på dig!
    På väg nu! Hoppas bara dom tar emot mig och inte säger åt mig att åka hem. Min sambo är med men han måste sticka sen för han har en arbetsintervju :/ men det går bra ändå..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?