Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Känner så igen mig i det där! Inte så mycket i att "alla andra" har två eller flera (de flesta kompisar har bara ett än så länge) men i det att man inte vill ha för långt mellan barnen. Hade också tyckt att ungefär 2 år emellan var lagom och det hade det ju blivit om inte de här jäkla missfallen kommit.
Nu känner vi att vi måste vänta ett tag, dels för att pausa lite och dels för att inte vara nygravid på semestern med all oro det kommer föra med sig, och då kommer det bli minst 2,5 år emellan. Sen plussar man väl säkert inte på en gång och då blir det kanske närmare 3 år. Är rädd att de inte ska få den glädjen av varandra som jag vill att de ska ha om det blir för långt mellanrum. Jag har fyra år upp till mitt närmsta syskon och vi lekte aldrig med varandra när vi var små, mellan min man och hans bror är det två år, de har alltid umgåtts jättemycket och det är ju det jag vill ge mina barn.
Jag ser föräldrar med en tvååring och en nyfödd överallt och tänker att det skulle varit vi i sommar och det känns så jäkla surt....
Men försöker tänka nu att 3 år är jättebra. Då kommer han förstå mkt mer. Har även läst massor om att 3-4 år är bättre för barnen.. Så försöker intala mig att det stämmer.
Plus att kommer nästa samma årstid kan man använda samma kläder och hur bra är inte det ( ni hör hur jag försöker intala mig själv va?)
Det är mindre än 1,5 år mellan mig o min syster och vi har varit katt å råtta hela livet , så det är inte alltid bra!
Min syster har mindre än 2 år mellan sina och det har varit kämpigt och även fast de leker m varandra så slåss och bråkar de hur mkt som helst. Och det är inte så lätt för den stora som ändå va så himla liten när 2:an kom..