Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-01-31 21:04:51 följande:

Vi lyckades ha sex! Jag vågade inte föreslå sex utan bara nämnde ägglossningen i förbifarten när jag kom hem, maken mår inte alls bra, jätteförkyld och feber. Men sen frågade han om vi skulle försöka, så tacksam för det är jag, och efter en riktig kämpainsats så gick det till slut. Ibland sitter det verkligen långt innan att lyckas med en sånt samarbete mellan kropp och huvud som det ändå kan vara att få utlösning. Skönt, då kan jag ändå känna att vi försökt den här månaden!

Wihooo! Håller tummarna!
  • E2012smamma
    Maya03 skrev 2014-02-02 13:02:15 följande:

Tänkte höra med er, när fick ni tillbaka mensen efter ert mf? Jag fick missfall 31 dec i vecka 6 o brukade ha en cykel på 30 dgr, nu är det alltså dag 33 o ingen mens. Har dock haft molvärk sen nästan två veckor tillbaka o mer åt mensvärkshållet de fyra senaste dagarna... Vill bara ha mens nu så vi kan försöka nästa äl!!

Jag fick min mens exakt 28 dagar efter cytotec ..

Hoppas den kommer snart!
  • E2012smamma
    Bambi32 skrev 2014-02-02 16:58:40 följande:

Heeej Jag undrar om nån vet att OM man har liiiite rester kvar (knappt 1cm diameter) långt ner i livmoderhalsen, stoppar det att mensen kommer? jag hoppas nämligen innerligt att mensen ska komma och då ska även resterna släppa. Annars har jag en tid för skrapning om 2 veckor. Någon som varit med om liknande? Fråga 2. Egentligen en bra "bieffekt" men sedan mitt MA har jag gått ner i vikt och jag har verkligen inte gjort nått för det. Äter glass godis och sånt rätt ofta (lite tröstäta tycka synd..) och minst 5 personer på jobbet har kommenterat min vikt..att jag är supersmal osv. Ställer mig på vågen och kan konstatera att jah väger 2-3 kilo under min normal vikt. Är detta vanligt vid graviditet men framförallt efter MA? Vill gärna ha den vikten jag har nu men ändå konfunderad när det bara sker..rädd om nått är fel....

Gick ner något koll när jag var gravid , sen upp typ 3 kg efter missfallet , hade hellre haft din åkomma att gå ner.

Men du kanske äter mindre fastän du inte tänker på det?
  • E2012smamma
    Bambi32 skrev 2014-02-02 18:25:30 följande:

Hej jag äter verkligen inte mindre. Skumt. Ja alltså glad att jag gått ner men nu när jag ät i mycket svarta tankar ser jag bara negativt på de och tror nått är felt. Ska nog passa på att fråga BM sen..

Jag är också väldigt orolig av mig och tror att allt beror på diverse dödliga sjukdomar.

Men ämnesomsättningen ökar ju när man är gravid så det kanske något som sitter kvar på dig? Oroa dig inte! Man mår bara ännu sämre då.. :(
  • E2012smamma

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

Tycker inte ni ska oroa er allt för mkt för hur lång tid det tar. Fokusera på att ni KAN bli gravida istället och försök att njuta av att inte vara gravid. Äta rätt kött , sushi? Dricka vin och äta ostar! Träna! Ja ni vet.

Man får väl ställa in sig på att det tar 7 månader (som snittet säger , och snittet är ju såklart inte helt rätt eftersom de säkert räknat med så många som det tar längre tid för)

Klart att det är svårt och jobbigt och tungt och det suger när folk går runt m sina magar! Och man får vara ledsen och avundsjuk även om det känns hemskt att känna så.

Men vår tur kommer! Varför skulle den inte det?

• E2012smamma
    F89 skrev 2014-02-02 20:04:50 följande:
    Jag slutade med P-piller i maj och blev med barn i augusti, det tycker jag gick fort. Nu är vi inne på fjärde försöket efter MA. Jag vet att det inte är mycket/länge men för min del är det just att jag ibland räknar från maj, och då är det klart att det börjar bli segt.
    Bara att bli gravid så snabbt efter att ha slutat m P-piller är ju toppen!

Man måste ju tyvärr räkna om från början om man ska följa statistiken :/

Det suger ju när man börjar närma sig tiden man skulle fått sin bebis. Har 4(!) i min närmsta närhet ( vänner och kollegor ) som

Är kring samma tid vi skulle vart. Deras magar får mig att bli sjukt ledsen, men samtidigt inse hur fort tiden går! Känns som det var igår jag fick missfall och dom har jordens magar..

Det blir bebis tillslut för oss allihop!
  • E2012smamma
    Tinnis skrev 2014-02-02 20:04:58 följande:
    Det tog inte alls lång tid för mig. Blev på första försöket, men blir stressad av min ålder då jag är 32 nu.

Men som du säger, måste försöka njuta av mitt liv. Skickade precis efter en assnygg klänning! Så fort jag väl får mens ska jag ta ett glas vin också.
    Första försöket är ju fantastiskt!

Och 32 är inte gammalt alls!!

Ja sätt på dig den fina klänningen och drick ett stort glas vin och försök å njut. Sen är kroppen någon annans i mer än 9 månader ( med amning etc )
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-02-02 20:18:48 följande:
    Tack för att du peppar! Jag blev lite positiv idag när jag funderade över eventuella BF etc. Min dröm har hela tiden varit "tänk om jag kan bli mamma 2014" men på senare tid har det känts långt bort. Idag slog det mig att jag, med det här försöket inräknat, har hela 3 chanser kvar till 2014-bebis : D det kan ju gå!
    Ja och annars är det helt underbart med en vårbebis 2015:)

Min e född på våren och det var underbart !
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-02-02 20:24:44 följande:
    : D

Hur mår din ärta i magen?
    Ush jag vet inte! Bra hoppas jag. Blödde bara lite efter jag lyckades göra något konstigt m det där pillret.

Mår inte lika illa längre och det oroar mig , men mina bröst är stora som fan och jag är extremt hungrig ( precis som med sonen )

Känner mig lätt bakis och kroppen skriker efter skit. Kolhydrater som makaroner och typ korv! Men måste skärpa mig med maten.

Får se 10/2 om den är kvar. Hoppas verkligen det! Men jag är typ inställd på det värsta . Sen är det ytterligare 5 veckors väntan och oro till v 12 har gått. Önskar att jag inte va så orolig av mig :/
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-02-02 20:26:54 följande:
    Jag har haft väldigt lätt att bli gravid men med två raka mf känns det ändå som att det tar såå lång tid. Vi började försöka i maj, blev gravid i augusti, ma i september, gravid i december, mf i januari...
    Glöm inte det där om sannolikheten för 3 missfall på raken (1-2% risk) och OM det skulle ske en tredje gång så får du utredning och kanske lite progesteron eller annat skoj som hjälper kroppen ..

Man borde ju kunna få det utskrivet efter 2 missfall om man tjatar lite eller har en bra gynekolog/läkare ..

)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?