Bambi32 skrev 2014-02-11 18:38:35 följande:
En fråga. ...från mig...igen :)
Hur har ni resonerat om när ni ska försöka igen? Har ni "kört på" direkt eller väntat ett tag? Hur har ni resonerat?
Fick ju rådet att vänta 2-3 månader när kag var inne på sjukhus mycket i julas. .men tror mest pga psyksika faktorer..
Jag är kluven..har ju fått mens och den är nu på sista dagen..
Sedan undrar jag hur ägglossningstest fungerar? Ska man köpa eller går det lika bra att känna själv när man har ägglossning? Kan testet visa nått helt annat än vad man går runt och tror, alltså ÄL ca 2 v efter mens?
Tack för era svar :)
Kör på när du är redo!! Det är det enda man kan gå efter . Vad som känns bäst för er.
Jag körde med stickor 2 månader.
Första månaden m CB digitalt. Då började jag för tidigt och missade ÄL .
Andra månaden körde jag med testlagrets och kände då att jag kunde "slösa" eftersom de va så billiga .
Mest för att ha koll och att man faktiskt ska få till det de dagarna. Den månaden plussade jag och hade ÄL senare än vad jag trott. På dag 18/19. Hade jag inte använt stickor hade jag trott att jag hade på dag 14 som tidigare, och då kanske vi inte hade haft sex på dag 18/19 ..
Jag iallafall orkar inre hålla på å gräva runt där inne och analysera flytningar. Jag testar hellre så vet man
Men känner du din kropp väl så kanske du kan strunta i stickor.
Annars kan du ju köra bägge. Testa när du tror att du har ÄL.
Jag va för rädd att missa :)