Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-02-11 06:23:30 följande:

Hjälp!

Igår hade jag halsbränna stor del av dagen. Har inte haft det sen jag var gravid i höstas. Började hoppas och blev sedan arg för att jag lurar mig själv. Tänkte därför ta ett blankt test imorse så jag kan acceptera att det inte blev något den här månaden heller.

På ÄL + 12 ser det ut såhär. Är det ett sånt där "spökstreck" som folk pratar om? phpuLQrnN03340.jpg

Näääää men det är ju ett streck!!! Har du kvar kisset så ta ett till!

:) :) :)
  • E2012smamma
    Tess1984 skrev 2014-02-10 22:25:43 följande:

Hejsan tjejer. Får man hänga på? Jag och min sambo hade två missfall förra året och nu tänkte vi börja prova igen. Eller vi har redan börjat och jag hade ägglossning för några dagar sedan. Samtidigt som man är förväntansfull känner man ångest och oro inför en ny graviditet, jobbigt att känna så =( 
    Ovissheten är jobbig, fast att jag känner hopp ibland är det svårt att tänkta positivt...
    Kram till er alla som kämpar... 

Hej

Vad tråkigt att du behövt gå igenom det två gånger :(

Jag har läst på flera ställen att två missfall i rad är lika vanligt som att få 1. Men 3 missfall på raken är ovanligare. Och därför erbjuds det ju utredning efter 3.

Man får försöka ta en dag i taget när man väl blir gravid och försöka njuta av de dagarna man har och leva i nuet. Försöka tänka att oavsett hur mkt man oroar sig så kommer det hända eller inte hända ändå.

Jag oroar mig mkt själv men försöker lära mig att sluta med det. Man måste försöka utgå från att det ska gå bra!
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-02-11 06:34:44 följande:
    "Slängde" kisset direkt. Fast, kan det verkligen vara positivt? Jag känner ju inget mer än lite halsbränna : (
    Jaaaa! Alltså mitt streck va ännu svagare än det där.

Vet iofs inte hur ett sk spökstreck ser ut men varför skulle det vara ett spök?

Köpt ett digitalt men vänta till efter bim. Jag testade negativt på digitalt på ÄL+10-12 eller va det va. 125:- åt helskotta !

De billiga resterna är bättre enl min erfarenhet!!!
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-02-11 06:45:59 följande:
    Har två hemma men ska försöka ta mig samman och åka till jobbet nu... Får se om jag vågar ta ett digitalt imorgon. Det här känns som ett skämt.
    Det är inget skämt tror jag! Det där va ett tydligt streck i min värld!! :)
  • E2012smamma
    Tess1984 skrev 2014-02-11 12:28:30 följande:

Förresten vet någon när det är bäst att boka första ultra när man blir gravid igen? Vilken vecka är bäst? 
    Jag tror inte jag kommer orka gå 13 hela veckor denna gången och inget veta.

Kramar till er

Jag skulle nog köra v 8-9 nånstans.

Ingen vecka är bättre än någon annan men det är ju ungefär 4-5 veckor efter man fått veta och 4-5 veckor innan KUB ( om man nu vill göra det )

Jag funderar på att gå privat v 10+0 kanske och bara se. Skulle inte heller orka med besvikelsen på KuBen om det gått dåligt.

Sen har vi inte bestämt om vi ska köra kub eller bara vanligt UL v 12/13
  • E2012smamma
    Bambi32 skrev 2014-02-11 18:38:35 följande:

En fråga. ...från mig...igen :)

Hur har ni resonerat om när ni ska försöka igen? Har ni "kört på" direkt eller väntat ett tag? Hur har ni resonerat?

Fick ju rådet att vänta 2-3 månader när kag var inne på sjukhus mycket i julas. .men tror mest pga psyksika faktorer..

Jag är kluven..har ju fått mens och den är nu på sista dagen..

Sedan undrar jag hur ägglossningstest fungerar? Ska man köpa eller går det lika bra att känna själv när man har ägglossning? Kan testet visa nått helt annat än vad man går runt och tror, alltså ÄL ca 2 v efter mens?

Tack för era svar :)

Kör på när du är redo!! Det är det enda man kan gå efter . Vad som känns bäst för er.

Jag körde med stickor 2 månader.

Första månaden m CB digitalt. Då började jag för tidigt och missade ÄL .

Andra månaden körde jag med testlagrets och kände då att jag kunde "slösa" eftersom de va så billiga .

Mest för att ha koll och att man faktiskt ska få till det de dagarna. Den månaden plussade jag och hade ÄL senare än vad jag trott. På dag 18/19. Hade jag inte använt stickor hade jag trott att jag hade på dag 14 som tidigare, och då kanske vi inte hade haft sex på dag 18/19 ..

Jag iallafall orkar inre hålla på å gräva runt där inne och analysera flytningar. Jag testar hellre så vet man

Men känner du din kropp väl så kanske du kan strunta i stickor.

Annars kan du ju köra bägge. Testa när du tror att du har ÄL.

Jag va för rädd att missa :)
  • E2012smamma
    Bambi32 skrev 2014-02-11 19:20:38 följande:

Tack för era svar! :) Appen har jag och den verkar vara rätt tillförlitlig! Analysera flytningar hoppar jag oxå ;) Ja, man vill inte tro fel och missa sin ÄL! Ska köpa ett gäng ÄL -TEST på testlagret...men hur fungerar de? Hur vet man att man har ÄL på stickan? Nån skrev att det blev mörkt på stickan? Lycka till allihopa! Många är vi som varit med om samma sak men snart vår tur :)

Det fungerar i princip som ett gravtest . Förutom att kontrollstreck och teststreck ska vara lika starka . Till skillnad från gravtest där alla streck räknas :)
  • E2012smamma
    Patricia4 skrev 2014-02-12 18:41:46 följande:

Hjälp! Trodde mensen var här men bara en rosa flytning. Har aldrig haft så förut ( bara när jag varit gravid och fått missfall)

Jag är inte gravid har fått negativt på testen. Hoppas inte mensen strular nu....:/ har mensvärk men den kommer liksom inte igång...! Nån mer som har haft såhär?

Jag hade så i december. Rosa flytning sen inget sen rosa sen inget sen hann jag tänka " tänk om jag är gravid ändå" ( hade inte testar den månaden) sen kom mensen på eftermiddagen..
  • E2012smamma
    Patricia4 skrev 2014-02-12 20:11:03 följande:
    Jamen då är det säkert helt normalt. Skönt att höra att fler haft så. Det här är ju min första mens efter två mf på raken...:(
    Ja.

Tror det är mkt onormalt som blir normalt efter missfall. Och jag tror man lägger märke till alla förändringar mer för att man är så angelägen om att kroppen ska fungera!

Hoppas den kommer igång ordentligt !!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?