Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Trevlig helg alla goa tjejer! Jag hoppas ni som väntar på plus får plus o att ni som väntar på ÄL får det i helgen :)

Försök att tänka positivt även om det är svårt och känns hopplöst! Det kommer bli er tur snart och sen kommer ni få er perfekta lilla bebis och allt kämp kommer vara värt det!

• E2012smamma
    Tess1984 skrev 2014-02-28 20:32:35 följande:

Nu är man redo för nästa försök när nästa ägglossning inträffar, då hoppas jag på rätt skott i ägglådan...nu jäklar..
    Tänkte fråga er om äggstickor för det verkar som de flesta av er använder det här? Jag och sambon har pratat om det och vore en ide att prova. Vart köper man de billigaste och de bästa? Förlåt om jag återupprepar samma fråga!! =)
    Hoppas ni alla får en bra helg, massa kramar 

Jag köpte mina på testlagret . Vanliga stickor. Fungerade utmärkt ! Det som jag tyckte var bra va att man kunde slösa. Eftersom de är så billiga. Tror jag började på dag 10 och kissade tills jag fick utlslag dag 18/19 och vissa dagar mot slutet kissade jag 2 ggr för att se och jämföra

Jag tycker det är för få stickor till CB S tester även om

Dom såklart är tydligast. Jag började testa dag 9 efter missfallet ( eftersom många sa att det kan ändras och att det var bra att testa tidigt )och missade min ägglossning istället ..

Kanske kan man kombinera för att va åå den säkra sidan!?

Det är en jävla djungel det där..
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-02-28 20:58:22 följande:

Ma-babyn tog 8 månader, ca 7 försök. Efter ma är vi nu på försök 3 så vi plussar nog i sommar troligen. smile5.gif
    Då blir det en vårbebis:)

Himla mysigt att få bebis på våren!
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-02-28 21:32:41 följande:

Perfekt smile5.gif Men just nu säger jag även ja tack till december barn smile2.gif
    Det förstår jag!!! :)
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-03-01 07:27:07 följande:

Månadens test är klart. Blev tyvärr inget denna månad. Nu hoppas jag mensen kan komma någon dag tidigare så äl tajmar bra nästa månad. Decemberbebisförsök! Var rätt inställd på att det inte blev något så inte speciellt nedstämd.Skönt att inte hoppas längre.

Va synd :(
  • E2012smamma
    Cayenna skrev 2014-03-01 08:43:27 följande:

Ja, bim 5/3 så några dagar kvar. Hoppas den kommer på måndag istället! smile1.gif

Men man kan ju testa negativt så många dagar innan... Jag testade negativt till typ 2-3 dagar innan. Och negativt på bim dagen med digitalt ! Men syntes svagt 1 dag innan på stickor...
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:30:46 följande:

Jag har gett upp hoppet om äl den här månaden. Testar nog två dagar till (var på dag 14 idag) men tror inte på det, tog tom en treo idag mot min huvudvärk vilket jag annars undviker hela älperioden. Surt känns det att inte få äl alls! Men undrar om mina hormoner har fått fnatt för förutom utebliven äl har jag en hy som är gräslig, lika illa som när jag fick missfallet.

Varför bara 2 dagar till?

Jag har alltid haft ÄL på dag 14 men efter missfallet hade jag utslag dag 18/19 2 månader efter...
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:28:38 följande:
    Men hur orkar du hålla dig från att kissa så länge två gånger per dygn? Jag tycker det är jobbigt nog på nätterna ibland när jag är kissnödig mitt i natten...
    Med testlagrets så behöver man väl inte hålla sig så länge eller minns jag fel?

De skriver att man får som bäst utslag mellan typ 10-14 typ på dagen.

Om man håller sig för länge har jag för mig att hormonerna blir för utspädd och att det så istället kan visa neg.

Därför ska man inte ÄL testa direkt när man vaknar, ja om man inte kissat under natten...
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:53:00 följande:
    Oj totalt tvärtemot cb då...!
    Jag har för mig att jag läste samma i CB när jag körde dem men jag kan ha fel..
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:52:15 följande:
    Därför att jag alltid haft äl på dag11, 12 eller 13. Förutom efter missfallet förra månaden då det var dag 16 men det räknar jag som en engångsgrej. Men tänkte testa tom dag 16 i alla fall.
    Okej.

Jag tror kroppen kan ändras efter missfall och att du borde fortsätta testa!

Som sagt jag hade ÄL på dag 18/19 ( första hoppade vi, andra använde jag CB och missade för att jag började testa för tidigt och på 3:e tog det sig ) 3 månader efter missfallet och alltid annars haft på dag 14.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?