Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

0fia skrev 2014-03-10 06:35:58 följande:

Tempen steg idag igen. Vågar inte hoppas. Om jag fortfarande inte har börjat blöda mycket om ett par dagar funderar jag på att kontakta mvc. Vad tror ni de gör? Säger vänta eller tar blodprov eller bokar vul om någon vecka? Eller skall jag åka till gynakuten då? Kan inte låta bli att hoppas att det var en tvilling som inte klarat sig....

Hej! Vekar ha missat. Började du inte blöda mer alls?

Jag kom på att jag också blödde på BiM dagen. Dock bara på pappret men det var typ som mens på pappret.

Tror kroppen inte hade hunnit fatta..

Hoppas hoppas!
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-03-10 08:15:15 följande:

Jag har sån otrolig ångest just nu : (
    Var ganska glad och nöjd efter mitt VUL förra veckan, i ett par dagar.

Sen slutade brösten ömma helt. Det enda som återstår nu är halsbränna och trötthet. Jag har precis samma känsla som i höstas innan mitt MA konstaterade, jag bara vet att det är kört.

Det känns som att dessa 24 timmar innan jag får ett besked kommer bli de längst på mycket, mycket länge.

Jag förstår din oro men du måste försöka lugna dig. Hur mkt vi än oroar oss så kommer det inte ändra vad som händer eller inte händer.

Jag oroar mig jämt och tänker det värsta jämt för att vara "förberedd" men inget kan förbereda en på sånt...

Mina symptom mellan v 6-8 va typ obefintliga. Hade bara tunga bröst och var tött. Sen kom det tillbaka några dagar i v 8 m illamående.

Sen v 8 har jag bara varit trött , nästan inget mer.

Är också orolig inför kuben imorgon men försöker tänka att oron inte kommer hjälpa mig eller förbereda mig om det värsta händer...
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-03-10 08:57:34 följande:

Jag trodde bim var i helgen men nej, nu fick jag plötsligt mens idag, dag 23, bara 7-8 dagar efter min äl, jaha, där gick sista försöket på bebis 2014. smile4.gif

Säker på att det är mens o inte nid?
  • E2012smamma
    Karro1988 skrev 2014-03-10 19:02:51 följande:

Några timmars gammalt test!!

Hej!

Visade det plus efter några timmar?

Har du hunnit testa negativt emellan missfallet och nu?
  • E2012smamma
    Karro1988 skrev 2014-03-10 19:08:36 följande:

E2012smamma: skulle lagt upp en bild gravtestet, där jag skulle skriva att testet var utfört för några timmar sedan.. Ja självklart, annars hade jag inte sagt något här!! Var T.o.m på vul för o kolla så allt såg bra ut efter missfallet + att jag testade negativt efter mf både hemma och hos barnmorskan!

Men dåså! Underbart :)

Grattis!
  • E2012smamma
    F89 skrev 2014-03-11 09:12:28 följande:

Både jag och den dumma läkaren hade fel! Liten har växt 4 mm på en vecka och hjärtat slog fint! <3

Barnmorskan idag tyckte att det var vidrigt sagt av läkaren från förra veckan att prata om skörhet. Hon sa att hon inte såg några alls tecken på att det här inte kommer gå vägen och beordrade mig att njuta!

Skönt!!!! Grattis! Försök njut !
  • E2012smamma

Jag är så nervös så jag skulle kunna kräkas inför kuben.

Ena sekunden e jag säker på att det är lugnt för att andra sekunden vara säker på att fostret e dött!

3,5 timme kvar! Klumpen i magen går inte att beskriva.

• E2012smamma

Tack så mkt!

Ush så jobbigt. Vad fan tar man sig till egentligen om det hänt igen? :S

Gaah. Får försöka hoppas att det är lugnt. Allt såg bra ut v 8+2 och inga blödningar sen v 6...

Men ja. Man vet aldrig!

• E2012smamma

Allt gick bra ! Tack för pepp!

1:20.000 att det skulle vara någon kromosomavvikelse och flyttad från 12+2 till 12+4. Men jag var bara glad att se att den lever!

• E2012smamma
    Kirsten skrev 2014-03-11 18:54:37 följande:
    Så skönt att höra!:) Försök njuta lite nu istället!:)
    Tack! Jag ska försöka:)

Hon fick mig ändå att tro att det värsta faktiskt är över:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?