Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Belly skrev 2014-03-05 10:11:10 följande:

Kan även sämre/äldre maskiner se hjärtaktivitet i v 8?

Får ringa och höra vilka datum dom har, vill iallafall ha ett innan inskrivning.

Jag var tvungen att skriva in ni för att gå UL hos mvc. Annars finns jag ju inte där.

Men hade inskrivning och sen VUL direkt eftrt så det var smidigt ...
  • E2012smamma
    Tinnis skrev 2014-03-05 18:54:04 följande:
    Ja.. just nu väntar jag på BIM som är fredag nästa vecka. Letar gravtecken i kroppen hela tiden så klart ;) annars händer inte mycket. Det är så många i tråden som plussar nu så jag hoppas att min tur också kommer nu.
    Hoppas också!!!
  • E2012smamma
    P81 skrev 2014-03-06 10:52:10 följande:

Jag har goda nyheter! Ursäkta skärpan men se hur det blev imorse.Glad

Jag är i v4+3 tror jag. Jag är så ofantligt glad. Och nu ska jag njuta järnet för man vet aldrig vad som händer och sker här i livet. Fånga dagen ska jag göra!<3
    Grattiiiiiisss!!!
  • E2012smamma
    0fia skrev 2014-03-07 21:36:16 följande:
    Blod på pappret. Inte mycket men blödning har alltid betytt mf för mig. De två graviditeter som gick hela vägen blödde jag aldrig.... Kommer förstås veta mer imorgon men går nog och lägger mig nu och drar ett täcke över huvudet. Maken är förstås bortrest och kan inte håll aom mig Rynkar på näsan. Tur att ni finns....
    0fia!

Jag blödde med missfallet och så blödde jag i v 6 med denna graviditet, hände på natten och kunde inte sova alls för jag bara låg å tänkte. I v 6 och i v 8 så slog hjärtat och jag hoppas det slår på tisdag i v 12 också.

I annat fall så hade blödningen inget med missfallet att göra denna gång.

Hoppas du ute blöder mer och kan sova ikväll så får du åka till Gyn imorgon..

Vilken v är du i?

Stor kram!!
  • E2012smamma
    0fia skrev 2014-03-08 06:25:14 följande:

E2012smamma - jag hade Bim imorgon men testen började bli så starka att jag började tro på det.

Har kommit mer blod idag. Känner mig helt dränerad. 3 missfall 5 månader..,,

Fy fan! Jag beklagar verkligen!!!!! :( så jävla tråkigt och orättvist!

Men får du utredning nu? Det är ju ändå "bra" mitt i allt dåligt? Det kanske är något kroppen saknar som är lätt att åtgärda!

Du hade väl 2 barn? Så att du inte skulle kunna få barn är knappast troligt. Kanske bara något hormon som behövs? Man vet inte vad man ska säga :( :( Har din sambo kommit hem?

Men alla vi som är besatta av att testa ( jag är det också) : nästa gång kanske vi ska pusha varandra till att vänta till efter BIM då det ju är vanligast att få missfall just såhär på BIM dagen. Man utsätter bara sig själv för onödigt lidande. Jag vet inte om jag själv skulle klara av att hålla mig iofs :/

Iofs kanske man VILL veta just m att man får utredning och sånt efter 3?

Nä jag vet inte jag är nyvaken och svamlar!

Stor stor kram till dig 0fia.
  • E2012smamma
    0fia skrev 2014-03-08 07:37:28 följande:
    Tror inte man får utredning när man redan har två. För ett tag sedan så kände jag att det nog aldrig blir en trea. Då tog jag kontakt med en privat gynekolog så jag skal boka tid hos och så tänkte jag vända mig till fertilitscentrum här i Stockholm. En utrening kostar typ 5000 och det är det värt. Ett barn kostar så mycket mer så 5000 är en liten del i stora hela.... De säger att ett genomsnittsbarn kostar 1  milj tills det fyller 18 år smile5.gif
    Jag har hört att man får utredning endå. Sekundär barnlöshet. Eller ofrivillig sekundär barnlöshet eller nåt i den stilen.

Men det är ju bara att kolla upp! Antar att det är via husläkaren man måste gå?

Kanske är skönare att gå privat om ni har 5000:-. Kommer gå mkt fortare!..
  • E2012smamma
    mimmih skrev 2014-03-08 07:54:39 följande:
    Jag förstår lite hur du tänker i ditt svamlande! smile1.gif Det testas lite väl mycket, jag är inte mycket bättre själv! Men utredning får man väl endast om ens graviditeter har konstaterats av barnmorska eller läkare, inte om man bara har gjort graviditetstest själv?
    Jag har ingen aning faktiskt! Men desto större anledning att inte testa innan bim egentligen.

Och det kanske är så, för att det är vanligast m missfall i v 4 då när man egentligen skulle haft mens som man inte får utredning. Det är väl ingen som skriver in sig i v 4 på mvc.

I v 4 är de ju något som gått fel mellan spermie och ägg och förmodligen inget som är fel på mamman eller pappan.

3 missfall på 5 månader 0fia, du verkar ju ha superlätt att bli gravid om det är någon tröst..

Har hört något om det också att vissa har "för lätt" för att bli gravida och därför lättare att få missfall för att kroppen gör barn av sånt som inte ska bli egentligen?

Inte för att det är någon tröst kanske men tillslut kommer det ju bli rätt då?

Blev du snabbt gravid m dina andra barn?
  • E2012smamma
    0fia skrev 2014-03-08 08:32:12 följande:
    Hade ett långdraget missfall med första. Andra barnet tog 4-5 mån någonting. När jag blev gravid i somras gick det på ett försök och då kom jag ju till v 13. Hade sett hjärta slå i v 9 och armar och ben och allt smile4.gif
    :( fyfan

Jag är själv så jävla nervös inför kuben på tisdag. Ena sekundn är jag säker på att allt är bra. Sen så känns det verkligen som att det inte kommer finnas en levande graviditet där inne.

Alla symptom e ju typ borta..

Är själv inne på digitala test eller springa till SöS och säga att jag blödit bara för att lugna... Men hejdar mig. Bara några dagar kvar nu!
  • E2012smamma
    sowe81 skrev 2014-03-09 06:17:44 följande:

Hj tjejer. Jag är tillbaka här igen, med största sannolikhet. Var med här i vintras efter ett ma i oktober. Blev gravid i feb men nu är det nog kört igen. Var på vul i måndags, var i vecka 7/8 och fostret var för litet, som vecka 6. I fredags började jag blöda, var till gyn igår men de kunde inte säga riktigt. Får vänta och gå på mitt bokade uppföljningsvul på mvc på tisdag. Men jag blöder som en mens med små klumpar så känns kört.

Jävla skit.... Vill ju så gärna få ett syskon till vår dotter dom är 1,5. Ville helst inte ha mer än 2 år mellan, men det är ju kört nu....

Jag beklagar också :( Så tråkigt ...
  • E2012smamma
    Solros78 skrev 2014-03-08 21:32:52 följande:
    Jag har bim nästa helg och kommer inte testa innan dess. Jag kan tänka mig att testa någon dag före eller så för att slippa att mensen kommer som en överraskning men jagvill helst inte testa för tidigt just för att de flesta missfall sker så tidigt.
    Låter vettigt tycker jag!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?