• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

stjärnasomärdin skrev 2014-06-06 12:13:29 följande:

Jag har funderat lite kring det här med ifall man kommer göra saker annorlunda i nästa graviditet... Visst vet jag att missfallet inte var något jag själv åstadkom men jag funderar ändå kring ifall jag kommer tänka annorlunda kring exempelvis kaffe, träning och sex vid nästa graviditet. Hur tänker ni?

Jag jobbar redan nu på att minska koffeinintaget (kaffe och cola light), kommer inte våga ha samlag första tre månader och vet inte om jag ska sluta träna direkt då. Håller precis på att börja springa men det drar jag nog ner på då.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-06-06 12:49:43 följande:
    Jag har precis haft mitt fjärde mf på ett år. För varje gång har jag blivit mer försiktig. Denna gång avstod vi penetrerande sex och min träning bestod av promenader, crosstrainer, cykling och absolut inget spring eller hopp.

Jag gjorde verkligen allt för att skydda graviditeten men lik förbaskat så gick det åt skogen:((

Känner mig så lurad:(
    Förstår det, stackare! Det här med spring eller hopp, vet du vad läkarna säger om den saken?
  • Solros78

Positivt ältest torsdag morgon och sex igår kväll, jag har fortfarande ont i sidan, kan det vara äl som inte skett ännu eller är det något annat? Borde man ha sex ikväll också fast man egentligen inte vill?

• Solros78
    Solros78 skrev 2014-06-06 16:15:54 följande:

Positivt ältest torsdag morgon och sex igår kväll, jag har fortfarande ont i sidan, kan det vara äl som inte skett ännu eller är det något annat? Borde man ha sex ikväll också fast man egentligen inte vill?

Blev en riktig bolibompasex, hem, sätta barnen framför tvn, chips i varsin skål och stänga sovrumsdörren hårt.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-06-07 09:50:52 följande:
    Åh visst är det segt. Jag analyserar varje gång det molar i äggstocken. Men på något vis tror jag ej det tagit sig. Antar att det är ett försvar för att ej bli Depp vid mens. Men kommer iaf kännas skit när mensen dyker upp
    Jag tokanalyserar också. Men har insett att normal pms för mig verkar vara ont i brösten och drag och hugg långt ner i magen för så har det sett ut flera månader i rad. Så det skylle brhövas några väldigt andra typer av symtom nu.

Jag testar inte före bim, då min mens kommit så precis 14 dagar efter äl nu flera månader i rad. Men kommer den inte den dagen så...
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-06-07 19:28:21 följande:

Du är på äl+nån dag nu? Ska hålla tummarna. Tycker du är duktig som håller dig, men vet man exakt dag så kanske det är lugnt. Jag har ju haft 12-17 dagar....så segt om det blir 16-17 dagar och man börjar tro...
    Ja äl i torsdags eller fredags, så bim blir toradag eller fredag om två veckor, dvs midsommar...
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-06-08 11:40:14 följande:
    Hoppas du får plus på midsommar:)) tänk vad mysigt!
    Mm det gör stor skillnad för midsommarhumöret, plus eller mens...
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-06-08 09:07:21 följande:

Oj vad långsamt! I sommar ska jag köra helt utan alla test och koppla av. I höst söker jag hjälp, vill ta samma tester som solros.

Ja gör det, det är ändå skönt att ha kollat några grundläggande delar.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-06-09 10:53:37 följande:

Är hemma igen efter en härlig semestervecka med massa sol och bad! smile1.gif

Mensen dök upp som på beställning på eftermiddagen sista dagen på resan så den förstörde tack och lov inte så mycket.  Lite tråkigt att den kom såklart men samtidigt känns det ändå lite bra då det blev en hel del vin under veckan smile5.gif , hade det blivit ett plus skulle jag vara rädd att jag skadat fostret på något sätt och mer oro är nog det sista jag behöver om jag plussar igen. Är också glad att cykeln blev helt normal den här gången då den strulat lite sen sista mf. Sen var det ju inte ett helhjärtat försök riktigt den här gången, blev bara att vi inte skyddade oss (som vi tänkt göra egentligen) en gång så jag förväntade mig inte så mycket men den här månaden då jäklar ska vi försöka smile5.gif .

ÄL borde bli ca 22/6 och BIM 6/7 så hoppas på att tillverka en midsommarnattsbebis!

Vad härligt att semestern var bra och bra att mensen kom på slutet om den nu var tvungen att komma. Tuta och kör nu då! (Som min läkare uttryckte det )
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-06-11 11:59:46 följande:

Hoppas det är så bra som det kan vara med alla här inne och att några snart kommer få plus. Är inte här inne riktigt lika ofta längre, vi har ju en pause över sommaren. Jag tränar som en idiot och sedan måndag har jag ett kostprogram. Har gått ner 3 kg på två veckor så nu har jag 11 kilo kvar tills vi får hjälp med ivf.. Segt och sommaren kommer bli tung. Men jag har övertalat sambon om att få åka till Liseberg.. Man måste passa på att åka allt innan jag blir med barn ;)

Vad bra du kämpar, härligt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?