• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-05-10 23:29:44 följande:

Ni som har barn sen innan, hur hanterar ni frågor som "när kommer nästa då?" och "är det inte dags för syskon snart?".

Har flera gånger fått såna frågor och jag blir så irriterad, tycker det är så himla fräckt att fråga så. Framför allt när det är bekanta som jag knappt känner! Fick väldigt sällan frågor om eventuella barn innan vi fick sonen men nu när vi har ett barn känns det som folk tycker de har rätt att fråga om det kommer fler.

Vi som är lite äldre, har två barn och en av varje kön får inga sådana frågor alls. Tvärtom, de som vet att vi försöker hamnade typ i chock över att vi ville ha en till...
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 10:16:33 följande:

Är på ruvardag 14 och idag när jag var på toa så såg jag att min mens troligvis har börjat lite smått. Hela min värld rasade och allt känns återigen ganska meningslöst. Vi har återigen kastat bort mängder med pengar på ingenting.

Åh nej, finner inga ord, stackare! Stor kram till er!
  • Solros78

Idag fick jag positivt ältest, på dag tio vilket känns väldigt normalt, otroligt skönt efter två månader utan äl! Det roliga i det hela är att jag idag ska till gyn och göra vul just för att se om jag har äl... Frågan är om man kommer se något, om ägget kommer hinna släppa osv.

• Solros78

Varit på gyn nu. Läkaren har svårt att hitta min ena äggstock, den verkar ligga lite bakom livmodern på något sätt men han hittade den i alla fall och såg en bubbla där. Fast det verkade inte så att han analyserade det mer än så. Nu ska jag ta tre blodprover nästa vecka, sen ett blodprov i början av nästa mens (drömmer ju om att den mensen inte ska komma...) och sen kontakta honom igen. Kom ihåg att fråga om sköldkörtelprover idag och de ingick tydligen i det som ska testas på blodproverna nästa vecka.

Sen om allt ser bra ut med både äl och prover är det väl inte så mycket mer de kan göra men skönt att kolla upp allt! OM jag skulle bli gravid känns ju det här med sköldkörtelprover viktigt också. Vet att de testar det vid inskrivning på mvc men då kan det ju vara för sent och ge mf igen.

Någon annan som gjort vul som icke gravida? Har era äggstockar synts enkelt och tydligt?

• Solros78
    mom in the city skrev 2014-05-12 15:31:24 följande:

Har aldrig gjort VUL annat än vid mitt MA och då såg jag inte ens skärmen så vet inte hur det "ska" se ut. Antar att det kan vara lite olika hos olika kvinnor men om det skulle varit något konstigt så borde han ju sagt något, så länge äggstocken fungerar kanske det inte spelar någon roll hur den sitter. Bubblan han såg, är det äggblåsan?
    Jag är inte orolig att det är något fel, jag bara undrade om det var ovanligt. De har ju kollat äggstockarna tidigare efter mf och då har det sett bra ut.

Ja det är nog äggblåsan. Han tyckte ju det var jättebra med positivt ältest idag så det blev väl mest en bekräftelse. Jag har haft galet ont i de delarna idag så det tyder ju också på äl snart.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-05-12 18:39:18 följande:

Bara mysa på ordentligt nu då och hoppas på det bästa! smile1.gif
    Japp, sex söndag och måndag med positivt ältest måndag måste ju vara optimalt!
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-05-12 16:58:25 följande:

Funderar på om jag ska ta ett test nån gång i veckan så jag slutar hoppas och bara börjar vänta in mensen. Är äl+10 för tidigt för att vara tillförlitligt? Såg att några plussat på äl9 och äl10. Måste man ha icke digitalt då tro?

Jag tror äl+10 kan vara lite tidigt. Dag 12 kanske?
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-05-12 18:47:31 följande:
    Skönt att det gick bra!:) Jag tror inte alls du behöver va orolig, den ena äggstocken syns inte lika lätt som den andra, så låter som det va helt normalt!:) Kommer inte riktigt ihåg vilken sida men det va samma för mig, det ligger lite andra grejer i vägen!;)
    Aha vad intressant, tack!
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-05-13 09:04:45 följande:

Har gjort ett gravtest nu, inte helt förvånade så var det negativt. Nu får vi boka tid på sjukhuset och för att få reda på om vi får fortsätta där. Vad svaret än blir hinner vi inget mer nu innan dom stänger för sommaren. Så i sommar blir det stora jobbet att sänka min vikt ännu mer... Drömmålet är -10 kg. Har mailat en förfrågan till min personliga tränare för att höra om han kan ta sig an mig, skattepengarna får gå till det. Så nu är det bara att vänta igen... Och inse att den 2 juli när bebis skulle kommit så står jag fortfarande på start...

Så trist! Jag kämpar också med vikten och försöker också dra ner på koffein för att förbättra chanserna. Ett år efter att vi började...
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-05-13 19:54:01 följande:

Jag slutade med snus, te (dricker inte kaffe) Cola och allt sånt. Funkade inte ändå. Om du vill kan du gå med i gruppen så kan vi peppa varandra?
    Nej det är ju förstås så att det inte hjälper alltid utan är väl mest ett sätt att förbättra chanserna.

Jag är med i en annan viktminskningsgrupp på fb så det räcker nog just nu men tack ändå!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?