• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-05-26 23:47:33 följande:

Tyvärr verkar kroppen ta tid på sig att komma i fas efter mf mm. Hoppas du får nåt svar i proverna.
    Men mitt senaste mf var i januari så nu tycker jag verkligen kroppen borde vara normal.
  • Solros78

Jag har jobbat rätt hårt med att minska mitt koffeinintag senaste månaden. Men nu när jag har mens så frossar jag i kaffe, cola light och får ta treo mot huvudvärk. I ett par dagar. Sen blir det ny kula på att dra ner på det igen.

Det måste väl vara ok med koffein och treo första dagarna på mensen?

• Solros78
    karro 2014 skrev 2014-05-27 11:06:21 följande:
    Dem säger ju att man skall undvika att använda värktabletter med

Acetylsalicylsyra med tanke på att de är en slags blockerade.. Varför använder du inte något värktablett med paracetamol istället? De e ju de som rekommenderas o använda när man är och försöker bli gravid!!
    För att alvedon inte hjälper...
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-05-27 17:03:37 följande:
    Testat både alvedon o diclofenac ihop?
    Nej: "Diklofenak Sandoz, likt andra NSAID medel, kan göra det svårare att bli gravid, så det är bäst att inte ta det här läkemedlet om du planerar att bli gravid eller tidigare haft problem med att bli gravid."
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-05-27 21:51:06 följande:

Ja så klart . Men dem blir ju helsyskon ändå även om ni tar en annan donator. Förstår ändå er önskan.
    Hur kan man bli helsyskon om det är olika män som donerat spermierna??
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-05-28 11:28:02 följande:

Båda barnen har samma mamma och mamma. smile1.gif Oavsett vem som burit och vem donatorn är. Eller så tänker jag iallafall smile1.gif
    Fast jag tänker att med helsyskon menar man väl biologiskt påbrå?
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-05-28 11:30:33 följande:

Här är det konstaterat ett nytt missfall, nästan på dagen samma som den i januari. Skulle ha gått in i v 8+0 imorgon .Känns meningslöst och hårt :(

Men nej, det är ju helt galet, stackare!! Stor kram till er!
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-05-28 12:18:54 följande:

Jo syskon blir dom ju ändå. Men vår son är så otroligt lik sin födelsemamma och det hade varit roligt om den andra var lik mig, men att dom ändå hade likheter med varandra. Fast allt sånt är inte viktigt igentligen :)

Men just nu känns 14 kilo inte möjligt, blir så trött

Alltså jag håller med om att det är galet med viktkravet men har du funderat på pulverbantning? Jag har gjort det två gånger och visst, det är tufft men det ger resultat. Ca åtta till tio kg på fyra veckor har jag gått ner. Och man går inte upp allt igen bara för att man börjar äta mat utan man går upp något enstaka kg direkt, sen beror det som alltid på kost och motion.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-05-28 18:38:03 följande:
    Absolut, du har rätt. Men det är en viss skillnad om man har barn sen tidigare eller inte. Dels har jag fått uppleva att vara gravid och förlossningar och jag vet att jag kan få barn, men sen är det där med åldern. Jag är 39 år. Har tre fina ungar. Hur mkt ska jag kämpa? Om jag var 39 och hade inga barn skulle jag göra allt och lite till. Visst längtar jag efter min lilla bebis, men det måste finnas en gräns. Är rädd att det här börjar ta över mitt liv... Måste ta hänsyn till de barn jag redan har och ha ett bra liv ändå. Men det är så svårt att ge upp när man längtar! Så svårt . .. Men missfallen gör så ont..:(
    Jag förstår helt hur du känner, även om jag "bara" hsr två barn och två mf. Tiden går och hur länge orkar man att det här tar över ens liv.

Vad innebär kromosomanalys?
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-05-29 19:56:20 följande:

Hej alla, om ni minns mig.

Jag har tänkt på hur det har gått för er, men kommer nog inte att logga in här något mer. Jag vill tacka för att ni ställde upp för mig när jag hade det som svårast efter mitt missfall i december. Nu har jag andra saker att kämpa med.

Var till en privat gynekolog för 1½ veckan sedan. Han hittade en stor cysta på min vänstra äggstock. Sa att den behövdes opereras bort och att han inte rekommenderade mig att bli gravid just nu. Han tog också ett blodprov. Efter analysen av blodprovet fick jag veta att värdet (vilket nu det var) var något förhöjt, vilket kan innebära cancer.. eller något mindre allvarligt.

Igår var jag till en läkare på sjukhuset för undersökning. Hon misstänkte endomitrios, och såg även en mindre cysta på min högra äggstock. Hon sa att den vänstra nog aldrig mer kommer att producera några ägg och att jag behöver opereras. Eftersom man inte kan utesluta cancer i dagsläget så ska de göra en skiktröntgen av hela mig och leta efter det innan operationen. 

OM det är cancer, måste de försöka rädda livet på mig och kommer att ta allt. Båda äggstockarna och livmodern. Om det är endomitrios ska de rädda så mycket som de kan för att jag ska kunna bli gravid igen.

Läkaren sa uttryckligen att hon INTE tror att jag har cancer, men man kan inte se på ultraljud, utan måste in och kolla. 

Jag önskar er lycka till! Jag önskar att jag fick ge er alla en stor kram.

Oj fy vad du har fått ha kämpa med. Önskar dig stor lycka till och hoppas innerligt att det inte är något allvarligt!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?