• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

full fart skrev 2013-11-10 15:19:06 följande:
    Jaså mej frågade de inte ens:( men de kanske beror på vilken vecka:s? Märkligt känns som de som skrapas inte blöder lila länge, är iofs inne på Dag 10 men de känns som man blir påmind varje dag:/

Tror tabletter är vanligast. Ffa om man inte kommit så långt. Jag har fortfarande bruna flytningar och det är 12 dagar sedan jag skrapades. Fördelen med skrapning är ju att man ser direkt att allt kommit ut. Fördelen med tabletter är ju att man slipper operation som i sig alltid är en risk för att det skall gå fel, infektioner osv......
  • 0fia

Sowe81 - Tyckte jag hade äl-flytningar häromdagen men tempen sjönk. Skönt att veta att det inte var äl eftersom jag fortfarande (!) har bruna flytningar . Tror man kan ha äl ganska snabbt och trots pos gravtest. Frågade BM (här på familjeliv) men fick aldrig något svar....

• 0fia
    fruPalmkvist skrev 2013-11-11 20:00:52 följande:

Dom två strecken är dom som gäller : ) förra månaden hade jag helt blanka tester (nästan) förutom vid ägglossning då var båda strecken starka. Är på dag nio efter mens så tycker det är lite tidigt... phpEiWQJS62708.jpg

Tror det är på g.....
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-12 06:00:12 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av väldigt sparsam mensblödning? Den liknar ingen mens jag har haft tidigare (har iofs aldrig haft MA tidigare) och höll bara på ett dygn. Finns det en viss mängd som "måste" komma ut vid mens för att sen kunna dra igång ÄL osv?
    Tror inte det finns någon viss mängd. Jag åt p-piller i typ 10 år (blödde normalt mycket) och hade sen p-stav i 7 och blödde då inte. Trodde när jag tog ut den att jag skulle börja blöda normalt mycket då igen men inser att jag normalt nog inte blöder så mycket (men många dagar). Det jag vill få sagt är att jag tror det är grymt olika från person till person men att jag inte tror det finns en viss mängd.... Lite förvirrat
  • 0fia
    Mommy1986 skrev 2013-11-12 07:02:30 följande:
    God morgon på er,
    Här har vi en som har fått mens.
    Då blir det nya tag och nytt försök inom kort. :)
    Trist men skönt att veta när i cykeln du är. Känns själv som jag är i limboland.....
  • 0fia
    carithal skrev 2013-11-12 09:59:06 följande:
    Här kommer bilden

Inbillar jag mig eller ser jag ngt svagt?
  • 0fia
    sepfhrenia skrev 2013-11-12 10:18:32 följande:
    Känns positivt idag! Hade två klara streck på äl-stickan idag :) Kroppen verkar funka!
    Hurra!
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-12 14:35:24 följande:
    Jag tycker också att tiden kryper fram samtidigt som jag känner mig stressad och tycker att tiden springer iväg. Mitt MA konstaterades 24/10 och jag har inte ens fått en riktig mens än, det gör mig stressad för jag vill komma igång : (
    Mitt MA konstaterades 25/1 och jag har fortfarande spottings .  Jag är galet stressad, vill ju förstås som alla andra plussa innan jul...
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-12 17:52:45 följande:
    Jag skrev fel. 24/9 konstaterades MA.
  • 0fia

Nu är det jag som går och funderar ihjäl mig. Tänk att man kan fundera och analysera ngt så mycket. Tror jag kanske har äl nu. Tycker att det gör lite ont i livmodern. Vi var ju borta i helgen och jag trodde återigen att jag helt slutat blöda så vi myste i lördags. Efter det kom det mer brunt och lite rött. Hoppas ni inte tycker jag är tokknäpp men här kommer bild på mina senaste tester (fläckarna är lim). Tycker nog testet den 9/11 är positivt men runt omkring neg. Tempen har inte stigit än men vi får se imorgon.... Det kan ju förstås vara infektion som känns också eftersom vi har myst. Hmm, blir ju sugen på mys men maken vill inte ta några risker med tanke på senaste gången...

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?