• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2013-11-29 23:13:50 följande:

Ofia och paron -- hoppas det tagit sig för er. Spännande!!

Jag har äntligen börjat få utslag på äl-testerna. De har ju varit blanka hittills men igår kom ett supersvagt streck som var starkare idag, så hoppas det blir ännu mer imorgon. Tappen är också mkt högre nu, när den knappt o kändes öppen och hal så hoppas det är nära. Är på cykeldag 16 idag.

Är det så att äl sker ca 12-24h efter man fått positivt utslag?

Vi myser på varje till varannandag så hoppas vi inte missar den.

Äntligen!!! För mig kommer äl 48 timmar efter pos test.
  • 0fia
    paron skrev 2013-11-29 23:03:13 följande:

Ja det vill jag med! Tänk om man bara kunde ha tålamod och invänta mensen, men om den inte kommer så kunde man ta ett test. Nu tar man 100 tester om dagen i en vecka med start på äl+7, haha! Analyserar minsta lilla prick på testen. Gud hur man håller på egentligen. Jag går runt och ser svaga rosa streck i mitt huvud nu, säger inte det en hel del? ^^
    Så härligt att det finns fler  Solig . Måste bara fråga om du tagit något test som varit helt negativt innan de svaga plussen kommit? Jag testade för typ 1,5 vecka sen och då var det väldigt svagt negativt och då tänkte jag att nu räcker det. Ångrar mig nu ju såklart eftersom jag inte vet om hcg:t försvunnit helt eller om det är det som är kvar nu ller om det är bebis på g....
  • 0fia
    SaandraR skrev 2013-11-30 14:22:19 följande:
    Är det nån som tempar här? Isåfall, spelar det nån roll om man tempar kl 7 eller vid 10 på morgonen, innan man kliver upp ur sängen?
    För mig kan det skilja ca 0,3 grader. Jag använder fertilityfriend och fyller i värdet även om jag tempar sent på morgonen men sen räknar jag bort det. FF räknar ut när man haft ägglossning....
    paron skrev 2013-11-30 15:01:57 följande:

Förra månaden testade jag bara neg med dessa från testlagret. Denna månad kom det ett svagt streck på första testet. Jag börjar tröttna på dessa tester som bara visar svagt :/
    Jag tycker testerna är bra men de visar ju så små mängder. Min teori är att spökstreck ofta är kemiska graviditeter som blir missfall ungefär samtidigt som man skulle haft mens. Det är ju så låga nivåer i början att de säkert inte alltid kan detekteras (tex om urinen är utspädd för att man druckit mycket...)
  • 0fia
    Solros78 skrev 2013-11-30 22:59:04 följande:
    Jag fattar inte. Av vilken anledning skulle det alls vara meningsfullt att ha sex fem dagar efter positivt äl-test...?
    Kanske för att man inte vet exakt när ägget släpper och för att det tar ett par dagar innan ägget hunnit ner och det är för sent. Jag har tex ägglossning ca 48 timmar efter första pos äl-test...
    paron skrev 2013-12-01 10:08:25 följande:

Jag tappade hoppet idag då mitt test blev negativt idag. Då var det nog så jag trodde också, tidigt mf, och nu har hcg gått ur kroppen.. Varför ska jag envisas med att testa tidigt för? Aldrig mer!
    Blä! Det känns som jag hoppats med dig och verkligen trott att du fått ett plus!
  • 0fia

Mitt test var också negativt idag. Tror strecket från i förrgår var det sista av mitt missfall

• 0fia
    sowe81 skrev 2013-12-01 12:24:04 följande:
    Nej va trist. Hur länge sen var ditt mf?
    Skrapades 29/10. Var då i veckan 13. Fostret dog i v 10.
    Belly skrev 2013-12-01 11:19:17 följande:
    Så tråkigt att läsa om era test resultat! :( Hoppas ju för alla att det ska bli plus.

Jag har Bim om 5 dagar, en känsla säger mig att jag är gravid och att det jag känner inte är pms besvär. Men är så jäkla rädd att hoppas för mycket. Jag vågar inte testa än på några dagar.
    Är på BIM -6 jag, just nu önskar även jag att jag inte testat än jag blir ju bara besviken varje gång....
  • 0fia
    paron skrev 2013-12-01 17:22:02 följande:
    Mensen kom nu
    Bu och Blähä!!!
    SaandraR skrev 2013-12-01 19:57:30 följande:
    Tänkte att jag inte skulle testa innan bim denna gång men det går ju inte!! Igår va testet helt blankt men imorse fanns det ett svaagt streck där..så nu får jag gå o va nervös innan jag vågar testa med digitalt!
    Wow wow wow!!!
  • 0fia
    SaandraR skrev 2013-12-03 12:33:43 följande:

O där kom mensen :(

Blä blä blä! Tror inte heller på spökstreck.....
  • 0fia

Måste nästa se om man kan "trixa fram" ett streck på en sticka doppad i vatten.... Det här är på morgonens test. Svagt svagt svagt pos men troligen rest efter mf fortfarande, äl +10

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?