• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2013-11-02 23:02:22 följande:
    Sowe81: Jag frågade en BM på familjeliv (en sån där "fråga experten") och fick till svar att det inte går att säga när man "normalt" får ÄL efter skrapningen - det kan ta en dag eller flera veckor från det att du testar negativt på graviditetstest.
     Funderar på om man kan ha äl fast gravtestet inte hunnit bli negativt än.... Sa hon något om det?
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-05 13:02:25 följande:
    Samma här. Dags för mys!!!

Har haft två blodfria dagar nu. Ska ta ett gravtest till om nån dag. Har testat äl i tre dagar men de blir bara svagare men det borde vara att det egentligen är grav som blir svagare. Hoppas det vänder snart. 13 dagar från skrapningen. Förr hade jag oftast äl på dag 12-14.
    Åh så spännande att följa dig!!!!
  • 0fia
    SaandraR skrev 2013-11-05 15:55:57 följande:
    Jaa :/ första försöket va det! Gick på första försöket förra gången så nu har jag fått för mig att det kommer ta lååång tid..
    Jag vet hur det känns men vi får peppa varandra här inne så att man "vågar" tro att det går
  • 0fia
    Emaria skrev 2013-11-05 16:54:06 följande:
    Tillbaka efter två veckors semester som var helt fantastisk och hade en bra intervju innan jag åkte.

Däremot är jag lite less och orkar just nu knappt försöka. Min cykel är allt annat än vad den ska. Lyckades inte se någon topp för ÄL men fick en extremt begränsad och kort mens förra veckan. Hade lite spottings innan. Vet inte vad jag ska tro. Kanske ska ge mig på att komma i lite bättre form för att få en mer regelbunden cykel.
    Välkommen tillbaks. Låter skönt med semester! Körde du äl-tester? Kanske gravid
  • 0fia
    paron skrev 2013-11-05 18:08:21 följande:
    Mensen tog slut iförrgår, haft lite bruna flytningar igår bara. Min mens varade bara i 4 dagar. Har nu beställt hem äl-tester från testlagret, 14st, ska också köpa cb äl test och vi har minst 15 st gravtest kvar från testlagret så nu kör vi på med fjärde försöket! Måtte det gå denna gång. Är det någon mer än Zombiemamma som har fått plus? Och hur går det för er som fortfarande hade plus efter mf?

En vecka sedan skrapning en och plus på gravtest. Det verkar som sista blödningsdagen varv igår i alla fall . Kör äl- och gravtest varje dag.
  • 0fia
    Cayenna skrev 2013-11-05 19:45:10 följande:

Hej,
    Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas
    på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

Hej!

Ledsen att du behöver komma till oss men välkommen!
    Jag fick ma i 12+5. Fostret var dött sedan 10+0. Fick Mifegyne men vattnet gick och jag började blöda rejält innan jag hann få cytotec. Skrapades därför för en vecka sen. Har fortfarande inte fått negativt på gravtestet men har inte blött idag. Tempen har sjunkit så nu inväntar jag äl och mys. Har precis bokat resa till Köpenhamn i helgen utan barn = mysdags!!
  • 0fia

Äntligen! Ingen blödning eller spotting på hela dagen igår. IDag tydlig minskning på äl-testet och bara svagt på grav-testet. Tänk att man kan bli så glad för något sådant Solig

• 0fia
    is1 skrev 2013-11-06 21:13:19 följande:

Jag ringde å hörde med 1177 och de tyckte att jag skulle åka till en gynmotagning och kolla upp det. Det här känns inte vidare :( Han sa att man behövde inte ha feber, kam vara infektion endå
    Usch och fy. Åker du in ikväll?
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-07 09:52:20 följande:
    11 dagar efter positivt ÄL-test verkar det som att jag har fått mens : (

Men skulle inte mensen hålla sig borta i den här tråden?
  • 0fia
    is1 skrev 2013-11-07 12:09:59 följande:
    I alla fall så fick jag ingen tid på kvinnokliniken, för att hon trodde att det kunde vara En äggblåsa och det skulle bli bättre när mensen kom, så nu är det bara å. Vänta å se om den kommer eller inte

Å jag har haft en som spruckit, det gör ju skitont!!!! De trodde jag hade blindtarmsinflammation för att ja hade så ont.....
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?