• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2013-11-03 16:41:26 följande:
     Är ju bara 10 dagar sen skrapningen. Jag blöder inte längre men har bruna flytningar så om några dagar borde jag vara återställd. Vill så gärna bli gravid igen innan jul.
    Är 5 dagar efter dig så extra spännande att höra hur det går för dig! Jag har mest bruna flytningar nu men när jag går på toaletten kommer fortfarande lite färskt blod på toapappret.
  • 0fia

Sandra - Jag har också alltid plussat tidig så jag förstår precis hur du känner. Håller tummarna i alla fall!!!!

• 0fia

Hej Kirsten! Skönt att höra att äl kommer igång. Själv känns det som om jag aldrig ens kommer sluta blöda

• 0fia
    F89 skrev 2013-11-04 07:55:00 följande:
    Behöver lite tankehjälp. Fick positivt ÄL-test förra söndagen och hade både innan och efter ont i höger äggstock (som jag har känt tidigare vid ägglossning). De senaste dagarna (nästan en vecka sen positivt ÄL-test alltså) så har jag en eller ett par gånger om dagen hade en ömmande smärta på höger äggstock som håller i ca 2-10 minuter och sedan försvinner igen. Vet någon vad det kan vara? Jag har 8 dagar till BIM och tror inte att det är ett graviditetssymptom, snarare blir jag orolig att något är tokigt efter MA och/eller skrapning : (
    Tycker att jag haft så vid ägglossning och efter. Fortsätter det och smärtan blir värre så får du höra av dig till BM. Extra viktigt om du får pos på gravtest. Säkert inget konstig (jag har som sagt haft så många gånger) men skönt i så fall att veta att det inte är ett X. Om jag får nytt pos gravtest kommer jag vilja göra typ 100 vul
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-04 08:54:09 följande:
    Jag har säkert frågat förut men här kommer det igen: Om ni hade varit osäkra på längden mellan ÄL och BIM en cykel. Hur många dagar hade ni då räknat till BIM från positivt ÄL-test? 14?16?
    Är inte tiden mellan äl och bim alltid 14 dagar?! Det är väl längden mellan mensens första dag och äl som kan variera?!
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-04 10:13:06 följande:
    Nix, inte alltid. Den kallas lutealfas och alla har inte samma längd, dock brukar 14  betraktas som "standard".

Min är alltid 14 annars men efter MA vet jag ju inte riktigt.. Och jag tänker eftersom jag använder ÄL-test. De kan ju varna upp till 48 timmar INNAN så jag blir inte riktigt klok på räkningen.. 

Tänk vad man lär sig här inne . Jag hade kört på 14 dagar om det är din normala. Jag tempar ju så då kan man lite mer exakt säga när ägget lossar och dessutom kan man veta att man haft ägglossning och inte bara en LH-stegring. Använder www.fertilityfriend.com och är grymt nöjd. Körde den även vid tidigare graviditeter också. Ganska kul att följa och dessutom kunna jämföra med tidigare gånger och missfall.....
  • 0fia
    SaandraR skrev 2013-11-05 07:50:06 följande:
    Bim idag och negativt .. Nu får gärna mensen komma så man kan börja försöka igen..
    Blä vad trist ;-(
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-05 09:19:35 följande:
    Ju närmare BIM jag kommer ju mer panik börjar jag få : (

Jag pendlar mellan att försöka intala mig själv att det inte blev något den här gången och att det är helt OK, till att vara ledsen för det, till att hoppas och överväga att börja testa om ett par dagar för att kanske eventuellt förhoppningsvis i den bästa av världar se något litet ynka-pynka plus.

Jag vill bara snabbspola och få det överstökat så man kan gå vidare och försöka på nytt.    
    Förstår precis! Det är så lätt att säga "jaja blev det inte denna gång så blir det nästa" men verkligeheten är något helt annat. Håller tummarna för dig!
  • 0fia

Tycker nu kanske att graviditetstestet äntligen börjar bli ngt svagare men fortfarande är det väldigt tydligt! Äl-testet tycker jag också börjar bli svagare och det är ju skönt för då kan jag försöka börja ha koll på ägglossningen. Tempen har nu varit lägre i två dagar och jag tror kanske att jag slutat blöda. Med andra ord, DAGS FÖR MYS!!! Solig

• 0fia
    F89 skrev 2013-11-05 10:52:01 följande:

Och jag för dig : ) När har du BIM?
    BIM? Jag väntar helt enkelt på att sluta blöda och äl Tungan ute. Har laddat upp med tester från testlagret och kolla gravtest och äl-test varje dag. Tempen sjunker vanligtvis dagen för mens eller mensens första dag. Äl kommer vanligen 15 dagar efter mensens första dag. Har ju ingen aning nu men kanske är det så att äl nu kommer om 14 dagar (tempen sjönk igår). Hoppas äl-testen blir ännu svagare snart så att det går att avgöra om det kommer äl eller ej. 

Som jag skrev ovan så är du ju hur som helst möjligt med mys när som helst och det känns ju lite som en förutsättning för att det skall bli något Flört 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?