• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

is1 skrev 2014-01-23 20:47:32 följande:

Känner mig så ledsen idag, Vet inte ens. Om jag vill bli gravid igen på ett tag, för jag vet inte hur jag ska palla ett 3 missfall. Chefen kom å sa till mig idag att de kommer ha ett hälsomöte för att jag varit borta så mycket den senaste tiden. Först var jag sjukskriven för jag mådde så illa av graviditetensen fick jag missfall, sedan otroliga smärtor i magen/ äggstockarna, kunde knappt stå, sen blev jag gravid igen.. Missfall igen.. Har haft så ont i huvudet så jag vart spysjuk, enligt doktor beror de på stress och oro pga missfallen vilket jag kan hålla med om lite grann . Jag jobbar inom det. Mansdominerade yrket, och de kommer aldrig förstå hur jag känner mig Sedan har jag fått veta att en av mina bästa vänner har gått och snackat skit bakom min rygg när jag blev gravid första gången, hon tyckte inte att jag skulle bli mamma nu osv så säger hon helt andra saker till mig, har inte ens berätta att jag fått ett till missfall.

Det låter som att du har mer än nog just nu : (

Vad innebär hälsomöte? Vem kommer du ha det med?
  • F89
    sowe81 skrev 2014-01-23 22:24:55 följande:
    Ingen???
    Jag har inte svarat eftersom jag är så dålig på de där tolkningstesterna.. Spontant tänker jag att det ser ut att vara riktigt nära positivt men ändå inte riktigt där än?

Ingen glad gubbe på ÄL-test idag heller. Hoppas att det blir positivt imorgon, lördag är en perfekt dag för ÄL och BIM : )
  • F89
    sowe81 skrev 2014-01-24 07:55:24 följande:
    Ja det är ju svårt. Förra månaden hade jag en cb också o den visade glad gubbe dagen innan stickan visade positivt. Så då är det ju svårt att veta.

Hoppas den blir positiv idag då :)

Vilken dag i cykeln är du på?
    Det är det jag inte vet. Fick först mens för 20 dagar sedan, sen kom ju en mens till på dag 9 så om man räknar från den senare mensen så är jag på dag 11 : (
  • F89
    sowe81 skrev 2014-01-24 12:34:37 följande:
    Ok. Ja det var nog halvpositivt, imorse vid 10 var det ett solklart positivt.

Tack för era svar!!
    Härligt med positivt! Lycka till nu! : D
  • F89
    Lotta 84 skrev 2014-01-24 14:16:44 följande:

Halsfluss!! Inte kul, och dessutom tror jag att äl är i helgen :(

Typiskt! : (
  • F89
    Emaria skrev 2014-01-24 14:42:09 följande:

Det var jag som fick "alla" att springa iväg och ta sköldkörtelprov. Nu har jag fått så mitt lilla pyre! Allt såg bra ut och hjärtat slog. Lättnaden är stor och nu firar jag helg! (Genom att sätta mig på en buss i 3,5 h hem till mannen i Sverige. :) )

Stort, stort grattis! : D
  • F89
    Blåsippan84 skrev 2014-01-24 17:59:29 följande:

Vill önska alla en trevlig helg:). Lycka till nu alla som går å väntar in BIM å äl:).

Detsamma till dig! : )
  • F89
    Viljan finns skrev 2014-01-24 22:49:35 följande:

O apropå TSH.... Kan ni som testar er återkomma med era värden o vad ni fick för reaktioner? Testade mig 2012 av andra orsaker o låg då på 3, 5. Testet nu i veckan låg på 5. Läkaren menade på att man inte behandlar även om man har upp till 7 men kunde inte svara på om det var det som påverkade att det tog så lång tid för mig att bli gravid... Han sa att jag kunde prata med gyn - när jag ringde dit fick jag bara prata med en barnmorska som inte kunde gränsvärdena o som ville att jag skulle skaffa en remiss om jag ville prata med läkare... Fast läkaren på vc borde ju veta tyckte hon. O så får man börja om från början. Yippie för svensk sjukvård.

Mitt TSH var 1,0 vilken läkaren sa var "perfekt" med tanke på fertilitet. Sen fast det något annat värde som jag tror (verkligen inte säker) hette T4 eller något sånt? Där hade jag 10 och det normala värdet är mellan 8-14.

Jag minns inte gränsvärdena men jag googlade fram dem då när jag fått mina provsvar och jag kände mig nöjd.
  • F89
    Viljan finns skrev 2014-01-24 22:49:35 följande:

O apropå TSH.... Kan ni som testar er återkomma med era värden o vad ni fick för reaktioner? Testade mig 2012 av andra orsaker o låg då på 3, 5. Testet nu i veckan låg på 5. Läkaren menade på att man inte behandlar även om man har upp till 7 men kunde inte svara på om det var det som påverkade att det tog så lång tid för mig att bli gravid... Han sa att jag kunde prata med gyn - när jag ringde dit fick jag bara prata med en barnmorska som inte kunde gränsvärdena o som ville att jag skulle skaffa en remiss om jag ville prata med läkare... Fast läkaren på vc borde ju veta tyckte hon. O så får man börja om från början. Yippie för svensk sjukvård.

Följ den här länken www.fertilitetsguiden.com/immunologi/skoldkortel.php och läs under "Bra att veta!". Enligt den sidan (kan inte direkt svara på huruvida källan är bra/dålig) så låter de som att de inte håller med din läkare..
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-26 03:38:03 följande:

Nä fy nu tror jag att missfall 2 är på väg :( mådde illa som fan i går morse och nu kom det lite blod :( Skit också ....

Men illamåendet är väl ett bra tecken?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?