• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-01-20 22:38:04 följande:

fick ju en ljusrosa flytning för tre dagar sen så trodde på nidblödning men det har kommit pyyttelite varje dag nu i fyra dagar så vet inte vad jag ska tro.
    Fast så hade ju E2012s.. också och hon är gravid : D
  • F89
    SaandraR skrev 2014-01-21 06:00:23 följande:

Och där kom mensen :( tror det kan va tidigt mf..kom lite klumpar, eller mer som sega "trådar" hade så i slutet på förra missfallet...fyfan idag är jag ledsen :(

Jävla skit. Förstår att du är ledsen : (
  • F89
    SaandraR skrev 2014-01-21 11:06:09 följande:
    Nu tar jag 'parons' råd och tar en paus ifrån familjeliv ett tag, är inne o läser här alldeles för mycket..kanske inte ens tar äl test, vill försöka slappna av mer. Hörs om ett tag och lycka till :)

Det låter som en bra idé. Var rädd om dig!
  • F89

Äckelvarning: Idag har jag sånna där "typiska" ÄL-flytningar (jag har sällan det) som jag kan bygga broar med. Fråga: De är lite åt det... gula.. hållet. Är det "normalt"?

• F89
    Mommy1986 skrev 2014-01-21 17:51:28 följande:

Jag har konstant molvärk och varje toabesök tittar jag efter om mensen kommit, men det är ännu en vecka kvar till bim! Jobbigt denna väntan...

Första veckan efter ÄL gillar jag, däremot själva veckan med stort V är vidrig - varje gång!
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-01-21 19:41:18 följande:

Jag skulle ta ett lån och betala 100000 om jag GARANTERAT fick ett barn. När man väl har bebis i sin famn kommer det nog vara värt varje krona. Jag önskar också att det fått vägen denna gång och att jag då ska månlite bättre. Vet inte riktigt varför, men jag har blivit så extremt gråtmild efter missfallet och ibland kan jag få en känsla av att inget betyder nåt. Och sen i mår jag plötsligt jätte bra ett tag.
    Precis så har jag det också. Ena stunden tror jag att jag har gått vidare, att jag ser framåt och är positiv och nästa har jag svårt att hålla mig för gråt för ingenting...
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-01-21 19:50:47 följande:

Gud vad skönt att höra att jag inte är ensam. Börjar bli orolig för att det är nåt fel på mig. Vad som helst får mig att börja gråta och jag blir oresonligt ledsen. Vi har skolat in vår son på förskolan denna vecka och jag sörjer som någon har dött. Sen är jag plötsligt jätte peppad.
    Du är inte ensam.

Det värsta är att jag börjar skämmas för det. Det har gått 3 månader och jag tänker att jag nog bara vara mer "sval" och bara inställd på att försöka igen och ändå försöka se positivt på att jag faktiskt blev med barn. Istället blir jag mer och mer bitter för varje dag som går och drar lipen för minsta motgång för att i nästa stund känna mig oövervinnerlig och modig som fan med världens kämparglöd. Tycker synd om sambon som försöker hänga med.
  • F89
    Bambi32 skrev 2014-01-21 19:48:49 följande:

Jag är likadan. Jobbar på myndighet och hade en sökande som hette agnes..som vår flicka skulle heta/ kommer heta. Fick tårar i ögonen och kände sorg , bara sådär. Gått 2, 5 v nu men är gladare. Är snarare rädd att försöka igen och försöker hitta alla ursäkter att vänta, otroligt rädd för att det händer igen...fick en ofostrig graviditet. .

Jag förstår att du är rädd. Jag känner mig tudelad inför tanken på att gravid igen. Självklart skulle jag bli obeskrivligt glad och lättad att det GÅR att bli med barn men samtidigt funderar jag på hur man ska våga tro att det skulle kunna gå vägen..
  • F89
    pelagonia skrev 2014-01-21 21:21:03 följande:

Hej! 

Hoppar gärna in här efter ett tips :)

Är en tjej på nyss fyllda 39 år. som bor i Skåne Jag Fick konstaterat MA den 8 Januari då jag trodde jag befann mig i vecka 11. Fostret hade då varit dött i sedan v 6. Åkte in för jag fick rosa röda flyttningar. Blödde mycket och fick värkar från och till mellan den 10-17 Januari. Nu har det kommit pyte lite varannan dag. Har tagit Gravtest om är nu mycket svagt.

I med min ålder så kör vi gång direkt vid ÄL, även om jag fr det nu efter missfallet. Skall om några i slutet av veckan börja kolla ÄL tester.

Har annars två pojkar på 4 och 7 år och längtar efter en trea.

Ha en bra kväll !! 

Viktor 070103 & Theodor 090331
    Välkommen!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-22 07:45:04 följande:
    Behöver era tips och erfarenheter angående äl efter mf.

Jag började ju blöda lite ordentligt i torsdags, blev sen mer och mer fredag och lördag. Ska jag räkna torsdag som dag ett tror ni? Idag visade gravtest negativt (snacka om skillnad, på sex dagar nu och i höstas tog det 17 dagar). Ni som fått äl direkt efter mf, när har ni fått det i förhållande till när ni brukar ha det och hur långt efter negativt gravtest?

Jag vet inte när jag ska börja testa. Blödde fortfarande lite igår och jag vill ju inte ha sex så länge jag blöder ändå. Ska jag börja testa efter första blödningsfria dagen? Jag brukar ha äl runt dag elva så det är lite stressande...

När jag skrapades så räknade jag den dagen som dag 1 och började ÄL-test på dag 10 ungefär (minns inte exakt). Dag 17 var sista dagen jag testade grav-test och då var det otroligt svagt - dag 21 fick jag positivt ÄL-test.

Jag hade börjat testa när du slutat blöda om det känns OK ekonomiskt att det kan gå åt en del test om man har otur och får testa många dagar innan ÄL kommer.
    Det är lite samma som jag nu när jag fick mens igen på cykeldag 9 - jag väntade tills jag slutade blöda och testar nu varje dag, hellre missa lite pengar än missa ÄL : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?