-
Jag räknar från glad gubbe.annajenni skrev 2014-02-03 15:40:20 följande:Jag fick glad gubbe i tisdags, då är väl äl eg på onsdagen va? Och isf är jag på äl + 5 tror jag. Eller räknar ni från glad gubbe?
-
Vi började i maj förra året för att vara på den "säkra" sidan. Känner nu att en liten blir perfekt när helst den behagar komma : )Kirsten skrev 2014-02-03 19:00:35 följande:
Angående decemberbarn: vi började ju försöka i april förra året för att just slippa detta, och nu är vi på vårt 10:e försök! Har känt att det straffat sig att tänka så, så nu är ett barn välkommet när som helst!:)
-
Stolt över mig själv idag. Jobbig incident på eftermiddagen. Istället för att älta eller äta och tycka synd om mig så snörde jag på mig skorna och gick ut och sprang. Nu känns det mycket bättre ; )
-
Jag är också inne på karma! Vill inte tro på det egentligen men känner att jag inte vågar chansa : /dreams85 skrev 2014-02-03 19:16:30 följande:Sådär tänker jag också! Att om jag försöker planera för mycket så kommer det straffa sig, som någon slags konstig karma.
Likadant tänker jag att bara för att vi hade det så lätt med första barnet, både under graviditeten och förlossningen, så är det liksom "min tur" nu att få mf och tråkigheter. Knäppa tankar egentligen, som att det har med saken att göra! -
Min tredje mens betedde sig också som en dåre, trots att ettan och tvåan var "normala". Först fick jag mens punktligt och sen trodde jag att den försvann men jag hade lite brunt blod som kom då och då ändå. Sen, 9 dagar efter mensens första dag, drog ju omgång två igång och då blödde jag mer än jag gjorde efter skrapningen. Mycket märkligt!Cayenna skrev 2014-02-05 12:08:24 följande:
Nej tredje. Första och andra var ju inte så. Ingen idé att försöka förstå antar jag.... -
Jag är också rädd över att aldrig kunna få barn.Bambi32 skrev 2014-02-05 15:21:53 följande:
Hej! Måste skriva av mig...mitt humör går verkligen upp o ner och jag tror jag är duktig på att stänga inne känslor och så ibland kommer de bara över mig. Igår på bussen te x så kom en förskoleklass springande till bussen när den precis skulle åka men de hann och in kommer 30 glada små barn i 6års-åldern. Helt bara sådär i ett annars gott humör, får jag klump i halsen och blanka ögon.Jag. Tyckte de va söta och blev påmind om mitt MA..kan ni vara så oxå? Att känslor kommer när man minst anar det? Sedan har jag nånstans bestämt mig föt att jag inte kan få barn och tänker adoption..verkligen drar det till det yttersta..vet inte om jag gör såhär för stt jag vill hinna försonas med tanken OM det blir så...jag tror det är jäkligt jobbigt att bli gravid på första försöket och sedan få MA, alla dom har barn sen innan har ju "kvitto " på att de kan...jag har ju bara haft ett MA meb tror nu att jag aldrig kommer få ett barn :((...tack för att ni finns! Otroligt vilken stöttning det finns här inne*kram*
Däremot är jag lugnare nu än vad jag var precis när det hände, jag märker att tiden (hur klyschigt det än är) gör sitt. Det gör inte paralyserande ont lika ofta och jag blir inte överraskad eller överlumpad av det på samma sätt längre. Det är ok att bli överraskad och det är ok att bara både arg, ledsen och rädd.
Jag känner (oftast) nu att jag bara är i början, jag vet ingenting. Sen får vi se vad som händer och när resan slutar. -
Jag förstår det. Jag börjar känna att det är enklare först nu, jag skrapades i början av oktober. Låt det ta tid så hjälps vi åt!Bambi32 skrev 2014-02-05 16:25:11 följande:
Tack för ditt svar! Behöver pepp från folk i samma sits :)
Tror jag oxå är känslig fortf. Då mitt missfall inte är "klart" ska skapas nästa v...har lite rester kvar..så haft 4 veckors missfall kan man säga...vill bara att det är över. ..snart så..
-
Cayenna skrev 2014-02-05 20:27:07 följande:
Tacksam att denna tråd finns. Att bara få läsa er tankar och se att man inte är ensam. <3
-
Fantastiskt kul! : Dsowe81 skrev 2014-02-06 07:13:53 följande:Tredje försöket, tror kanske jag kan hoppas.... Äl+12 idag.
-
Vi sparar pengar varje månad sen vi började försöka bli med barn, det gör mig ganska pepp.Belly skrev 2014-02-06 10:16:24 följande:
Vad gör ni för att få tiden att gå medans man väntar på det där plusset? :)
Jag själv satsar på min träning igen och sen har vi börjat spara till framtida bebis i en alldeles egen liten sparbössa. Där lägger vi i alla små pengar och pantpengar som ska gå till vagn, skötbord och liknande.
Så när vi inte plussar och jag försöker tänka positivt så är en sak att vi har lite mer tid att spara pengar! :)
Så vilka är era små tidsfördriv och positiva tankesätt i allt elände?
Annars är det jobb, träning och serier som jag fördriver tiden med : )