Tinnis skrev 2014-01-14 21:05:15 följande:
Idag jobbade jag 10 timmar och kände att det var på gränsen. Jag ligger SÅ mycket efter i jobbet efter att ha varit sjukskriven 2 veckor under missfallet. Känner mig så skör, som jag skrev i fredags. Minsta motgång och jag klappar ihop.
I helgen hade jag ex en mardröm, drömde att min (för övrigt gravida) syster gick bort i en naturkatastrof. Alltså, det var så hemskt och jag vaknade tidigt på morgonen. Grät nästan fram till kl. 13 för att drömmen var så fruktansvärd. Ok, jag kan inte hantera en mardröm längre, ens.
Vi har ju samtalsstöd genom jobbet och idag ringde jag och i morgon ska jag få en tid för besök. Psykologen som jag fick prata med tyckte att jag skulle sjukskriva mig en vecka, till att börja med. Men det går inte. Jag får igen allt när jag är tillbaka på jobb, med råge.
Jobbigt när arbetssituationen ser ut så, att du vet att arbetet hamnar på hög när du inte är där : (
Kan man göra någon annan lösning? Skulle det fungera att kanske jobba lite kortare dagar eller jobba en del hemifrån för att se om det underlättar?