• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-01-14 15:11:22 följande:

Med tanke på mitt humör de senaste dagarna så kan jag inte låta bli att fundera över om det inte är mens nu igen som gör att jag blöder även om det gör mig frustrerad.
    Förra mensen var den 7 december, jag hade ägglossning 21 december och sedan mens igen 4 januari. Igår 13 januari började det blöda igen, som en mensblödning eller mer. Någon som känner igen sig?

Ingen alls med erfarenhet av oregelbunden mens och/eller mellanblödningar?
  • F89
    Mommy1986 skrev 2014-01-14 20:12:40 följande:
    Blöder du fortfarande eller har det avtagit?

När skulle du ha beräknad Äl?
    Blöder fortfarande : (

ÄL borde vara på lördag men nu vet jag ju inte riktigt vad som händer...
  • F89
    Mommy1986 skrev 2014-01-14 20:45:45 följande:
    Kan det möjligtvis vara så att du hoppat över ägglossning och därför tidig mens...? Vet inte, bara en gissning :/
    Kanske. Men just att det är så kort. Jag började ju blöda igen 9 dagar efter mensens första dag liksom : /

Bara några timmar kvar nu till undersökning, jag längtar.
  • F89
    Tinnis skrev 2014-01-14 21:05:15 följande:

Idag jobbade jag 10 timmar och kände att det var på gränsen. Jag ligger SÅ mycket efter i jobbet efter att ha varit sjukskriven 2 veckor under missfallet. Känner mig så skör, som jag skrev i fredags. Minsta motgång och jag klappar ihop.

I helgen hade jag ex en mardröm, drömde att min (för övrigt gravida) syster gick bort i en naturkatastrof. Alltså, det var så hemskt och jag vaknade tidigt på morgonen. Grät nästan fram till kl. 13 för att drömmen var så fruktansvärd. Ok, jag kan inte hantera en mardröm längre, ens.

Vi har ju samtalsstöd genom jobbet och idag ringde jag och i morgon ska jag få en tid för besök. Psykologen som jag fick prata med tyckte att jag skulle sjukskriva mig en vecka, till att börja med. Men det går inte. Jag får igen allt när jag är tillbaka på jobb, med råge.

Jobbigt när arbetssituationen ser ut så, att du vet att arbetet hamnar på hög när du inte är där : (

Kan man göra någon annan lösning? Skulle det fungera att kanske jobba lite kortare dagar eller jobba en del hemifrån för att se om det underlättar?
  • F89
    chokocookie skrev 2014-01-14 22:42:27 följande:

Jag brukar vara väldigt oregelbunden, speciellt efter mf, men ibland kan den vara 28 dagar, andra 40...

Kanske en konstig fråga men jag har alltid haft regelbundet så jag undrar - hur håller man då koll på ÄL? Testar man jämnt typ?
  • F89
    annajenni skrev 2014-01-14 20:42:47 följande:

Svamp och bakteriell vaginos av cytotecbehandlingen nästan 3 mån efter...när ska det sluta...

Förstår att du blir less. Jag försöker tänka för att peppa mig själv att den här tiden (som just nu känns som en evighet) inte kommer betyda något sen på det stora hela. Ta en dag i taget!
  • F89

Nu har jag varit hos en suverän gynekolog som verkligen lyssnade och tog sig tid! Vi gjorde VUL och det ser ut som att kroppen precis har stött ut något, sen om det är mens eller någon rest kunde han inte svara på. Nu ser dock allt bra ut även om jag inte ska räkna med ÄL inom den närmsta veckan. Han sa att vissa återhämtar sig efter bara ett par veckor och för andra tar det längre tid. Allt såg iaf bra ut nu och det finns inget som hindrar att jag ska kunna bli gravid igen. Om det blöder igen så är det inte farligt, bara irriterande.

Jag är glad över att han var så proffsig och lyssnade samt tog sig tid att förklara allt vi såg på VUL och hur allt fungerar osv.

Jag blöder knappt idag och det som kommer är brunt (=gammal blödning) så jag ska försöka tänka positivt.

• F89
    Solros78 skrev 2014-01-15 08:16:11 följande:

Gravtestet visar fortfarande 2-3 veckor, samma som i lördags så nu kan jag verkligen utgå från missfall. Dock småblöder jag bara då och då. Hur har det sett ut för er, har det kommit igång av sig själv och efter hur lång tid från första blödningen då?

Vet liksom inte vad jag ska göra, om jag ska söka hjälp eller avvakta?

Vad kunde man se på VUL? Om jag tänker på i höstas när jag gjorde mina VUL med en veckas mellanrum så kunde man se att det som skulle fortsätta växa (minns inte vad det heter men dom pratade om "uppklarning") hade minskat och då kunde man konstatera MA även om det inte kommit något blod.

Har du ringt 1177?
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-15 08:54:22 följande:
    Tja inte mycket. Typ en tjock hinna eller vad det nu kallas. Jag ska ringa mottagningen där jag fick åb nästa vecka och fråga om råd. Känns väldigt jobbigt att bara gå och vänta på att börja störtblöda, typ...
    Förstår det! Den psykiska biten är ju oftast värst!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-15 16:57:03 följande:
    Har bestämt mig för att åka till gynakuten imorgon bitti, så här orkar jag inte ha det.
    Bra! Jag tänker på dig.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?