-
Jo. Samtidigt tror jag att det måste finnas nyare forskning, orkar bara inte leta just nu : )Tinnis skrev 2014-02-02 19:20:39 följande:Det ser ju bättre ut i alla fall :)
-
Jag slutade med P-piller i maj och blev med barn i augusti, det tycker jag gick fort. Nu är vi inne på fjärde försöket efter MA. Jag vet att det inte är mycket/länge men för min del är det just att jag ibland räknar från maj, och då är det klart att det börjar bli segt.E2012smamma skrev 2014-02-02 19:40:14 följande:
Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Tycker inte ni ska oroa er allt för mkt för hur lång tid det tar. Fokusera på att ni KAN bli gravida istället och försök att njuta av att inte vara gravid. Äta rätt kött , sushi? Dricka vin och äta ostar! Träna! Ja ni vet.
Man får väl ställa in sig på att det tar 7 månader (som snittet säger , och snittet är ju såklart inte helt rätt eftersom de säkert räknat med så många som det tar längre tid för)
Klart att det är svårt och jobbigt och tungt och det suger när folk går runt m sina magar! Och man får vara ledsen och avundsjuk även om det känns hemskt att känna så.
Men vår tur kommer! Varför skulle den inte det?
-
Rätta mig om jag har fel men utomkveds är väl att graviditeten inte "sitter" rätt? Och därför kan man göra väldigt tidigt VUL, inte för att se foster eller hjärtslag o dyl., utan just för att se att graviditeten sitter där den ska - i livmodern.Solros78 skrev 2014-02-02 14:37:53 följande:Välkommen hit men beklagar missfallet! Kan man se ett utomkveds i v 5? Jag gjorde vul i 5+5 och det syntes ingenting, vare sig det ena eller andra.
-
Tack för att du peppar! Jag blev lite positiv idag när jag funderade över eventuella BF etc. Min dröm har hela tiden varit "tänk om jag kan bli mamma 2014" men på senare tid har det känts långt bort. Idag slog det mig att jag, med det här försöket inräknat, har hela 3 chanser kvar till 2014-bebis : D det kan ju gå!E2012smamma skrev 2014-02-02 20:11:58 följande:Bara att bli gravid så snabbt efter att ha slutat m P-piller är ju toppen!
Man måste ju tyvärr räkna om från början om man ska följa statistiken :/
Det suger ju när man börjar närma sig tiden man skulle fått sin bebis. Har 4(!) i min närmsta närhet ( vänner och kollegor ) som
Är kring samma tid vi skulle vart. Deras magar får mig att bli sjukt ledsen, men samtidigt inse hur fort tiden går! Känns som det var igår jag fick missfall och dom har jordens magar..
Det blir bebis tillslut för oss allihop! -
: DE2012smamma skrev 2014-02-02 20:22:37 följande:Ja och annars är det helt underbart med en vårbebis 2015:)
Min e född på våren och det var underbart !
Hur mår din ärta i magen? -
Ah. Då har jag inga fler gissningar : )Solros78 skrev 2014-02-02 20:30:48 följande:Nja för när jag var på gynakuten i v 6+3 eller något sådant och de inte såg något alls var de tvungna att ta blodprov vid två tillfällen för att utesluta utomkveds innan ev medicinsk behandling. Därav min slutsats att utomkveds inte syns men det kanske är fel?
-
Jag skulle tolka det som positivt (tyvärr).Sapply skrev 2014-02-02 22:39:05 följande:
Hej tjejer, jag skrev här för ett par veckor sedan då jag nyligen genomgått ett MA.
Har läst i tråden nästan varje dag och följt era resor genom dessa jobbiga upplevelser och vill bara säga att jag beklagar hemskt mycket för allas MF/MA, det är så orättvist att det sker, men vill även gratulera er som blivit gravida igen.
Nu har jag ägnat senaste veckan åt att testa med ägglossningstester för att hålla koll på att kroppen kommer tillbaka i sin forna form och även för att vi vill försöka igen direkt.
I fredags fick jag det här resultatet
och jag undrar om det ska tolkas som positivt? Jag hoppas nästan att det inte var riktigt positivt då jag och sambon inte kunnat få till det förrän imorse och jag vill ju gärna inte ha missat ägget...
Har inte varit hemma och testat sen detta test så har ingen aning om hur gårdagens test skulle sett ut.
Det är första gången jag använder såna här tester så jag har noll koll och vänder mig till er som förhoppningsvis är mer erfarna :)
-
Jag har nästan alltid positivt i 2-3 dagar : )Sapply skrev 2014-02-03 08:32:26 följande:
Tack för hjälpen! Ja, jag förstod nästan det :P Men kan ju alltid hoppas ägget tog tid på sig att släppa, för dagen innan var det mycket svagare resultatstreck :)
Ja, vi får se om två veckor vad detta resulterat i. Jag har väl egentligen inte så bråttom, bara det att jag redan har ett barn fött i december så vill gärna inte bli gravid så BF blir i december igen :P
-
Kram!Bebisfabriken skrev 2014-02-03 09:58:51 följande:
Nu ger jag upp, orkar fan inte mer nu. 3 misslyckade inseminationer och ett mf och man biter ihop och fortsätter. Så ringde jag repruduktionskliniken idag för att meddela att försök 4 misslyckades.. Då säger hon "ni kanske ska börja fundera på ivf nu när ni bara har två försök kvar" fick en chock.. Dom har inte sagt något om att man bara får 6 försök!! Vi har i dagsläget lagt ut ca 30 tusen på insemination, och nu ska vi lägga ut 40 på ett ivf? Nej, nu orkar jag inte mer, vill bara ligga här och gråta ifred och tacka Gud för den fina pojken vi redan har.
-
Jag räknar dagen efter positivt ÄL-test som ÄL + 1.annajenni skrev 2014-02-03 15:33:50 följande:Ingen som vill svara? Hur gör ni?
Hade positivt ÄL-test i torsdags och är då enligt min uträkning på ÄL + 4