• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-01-13 14:36:56 följande:

Ja verkligen. Jag "vågar" nästan inte prata med honom om det mer för vet att han oroar sig för mig och han säger att jag inte får tänka på det hela hela tiden för att jag inte mår bra av det osv men om det ändå vore så lätt :/

Åh. Hjärtat stannar varje gång man får höra sånt eller ser nån lägga ut bild på fb/instagram. .

Jag hoppas du inte tar det här på fel sätt men det är ärligt talat ganska skönt att höra för det betyder att jag inte är ensam om dessa tankar och känslor! Jag är så glad att jag hamnade i den här gruppen.
  • F89
    is1 skrev 2014-01-13 20:44:09 följande:

Tack för  era tidigare komentarer, då jag kände mig uppgiven och ledsen!

Hur är det med dig nu?
  • F89

Nu är jag orolig. Min cykel verkade ju äntligen ha blivit OK nu. Fick mens för 10 dagar sen, blödde ca 4 dagar därefter har det kommit lite blod i omgångar och igår kväll började jag helt plötsligt blöda rött färskt blod : (

Är det daga att kontakta gyn?

• F89
    chokocookie skrev 2014-01-14 06:31:36 följande:

alltid bra att vara på den säkra sidan, kroppen har ju sina skumma idéer för sig men när det gäller såna saker så borde man vara säker :)
    Har hängt med dåligt i kommentarerna men hur länge sen var ditt mf?

Jag skrapades den 7 oktober.
  • F89

Det blöder bara mer och mer, lika mycket som det gjorde efter skrapningen. Ringde vården i min kommun och de kunde erbjuda en undersökning av en allmänläkare...

Blev arg och ledsen och försökte få en gyn men "arbetarsången ser inte ut så". Ringde istället en privat gynmottagning och fick tid kl.8 imorgon bitti. Jag är SÅ less på det här!

• F89
    F89 skrev 2014-01-14 09:45:39 följande:

Det blöder bara mer och mer, lika mycket som det gjorde efter skrapningen. Ringde vården i min kommun och de kunde erbjuda en undersökning av en allmänläkare...

Blev arg och ledsen och försökte få en gyn men "arbetarsången ser inte ut så". Ringde istället en privat gynmottagning och fick tid kl.8 imorgon bitti. Jag är SÅ less på det här!

arbetsgången ska det såklart stå.
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-14 12:51:24 följande:
    Men gynakuten borde du väl kunna gå till?

Bra med tid imorgon i och för sig men jag håller med, det är svårt att veta var man ska vända sig.
    Jo men samtidig så känns det inte akut och jag undviker gärna gynakuten om jag inte måste. När jag har varit där tidigare så tycker jag att det utöver den långa väntan är väldigt opersonligt och går väldigt snabbt, gynundersökningen var ovanligt hårdhänt senast. Jag vill gå till något som har tid att lyssna och som kan fokusera på något annat än hur många patienter som väntar.
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-14 13:16:05 följande:
    Ok. Jag fick ett oerhört bra bemötande på KS gynmottagning när mitt ma upptäcktes. Bra väntetider och väldigt varma, omhändertagande människor som jobbade där. Nu var jag på danderyds gynakut i lördags, trevligt bemötande även där.

Jag önskar jag kunde säga detsamma om Sahlgrenskas gynakut. Självklart kan det också varit så att det var kaos just den gången jag var där och att det händer men det var ingen trevlig upplevelse.
  • F89

Med tanke på mitt humör de senaste dagarna så kan jag inte låta bli att fundera över om det inte är mens nu igen som gör att jag blöder även om det gör mig frustrerad.
    Förra mensen var den 7 december, jag hade ägglossning 21 december och sedan mens igen 4 januari. Igår 13 januari började det blöda igen, som en mensblödning eller mer. Någon som känner igen sig?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?