• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2014-01-02 09:29:17 följande:

Jaha, mens igen!

Konstiga är att den förra månaden kom två dagar tidigare och även nu två dagar tidigare.

Menscykeln blir kortare varje månad...

Mina första två cykler efter MA kom mensen också på ÄL + 12, innan har de alltid kommit på dag 14. Får se hur det blir den här månaden. Det känns som att mensen är på väg för jag är varmare än vanligt : (
  • F89
    busmonstret skrev 2014-01-02 11:42:43 följande:

Jag sa ju att jag skulle hålla mig borta denna månaden (tog mig 4 dagar va? :P ) Nåväl, jag har en fråga till er som använder cb-digital ägglossningstest. Vars kan man köpa endast extrastickor? Kan man ens göra det eller måste man köpa om digitaltestet med 7 stickor? och vars rekomenderar ni att jag köper det ifrån isåfall? (Skicka gärna länktips om ni har). 

Jag tror inte att man kan köpa extrastickor!
  • F89
    busmonstret skrev 2014-01-02 13:17:13 följande:

Det där är till fertilitetsmonitor inte till vanliga ägglossningstesterna. Tyvärr :(
    F89 skrev 2014-01-02 12:50:15 följande:Jag tror inte att man kan köpa extrastickor!
    Nä, börjar misstänka det. :(

Vad använder ni för ägglossningstest? Känns inte som att jag litar på andra än cb digital. Är så rädd att jag ska missförstå äl-testet om man ska ha två lika starka sträck på stickan. Jag börjar jämt fundera på om det är riktigt.. Någon mer som känner så?
    Jag använder bara CB digital (de vanliga rosa). Orkar inte tyda och tolka ägglossningsstickor utan gillar CBs digitala besked : )
  • F89
    Kirsten skrev 2014-01-02 18:57:35 följande:

Jag brukar köpa fr Medistore, tror jag det heter! Kostar inte alls mycket! Asså nytt set varje gång!;)
    Grymt tips! Billigare än där jag brukar handla. Tack! : )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-01-02 20:02:01 följande:

Sen kan jag tänka att om den enda ska komma så får den gärna komma tidigare så man snabbare får ett nytt försök. smile2.gif
    Så känner jag också. Är övertygad om att det blir mens den här månaden också (BIM mellan lördag-måndag) så nu vill jag ha den med detsamma istället så den tar slut fortare ; )
  • F89
    Tinnis skrev 2014-01-03 15:05:28 följande:

Tack för era uppmuntrande ord! Det visade sig att allt var kvar, hinnsäck och en ganska tjock slemhinna. Det blev skrapning och nu är jag hemma igen. Det blev precis som ni skrev. Alla var så snälla mot mig och jag mådde bra redan när jag vaknade på väg mot uppvaket, om än ganska trött. Det känns som en stor tyngd har försvunnit från mina axlar. Nu kan jag se fram emot att min kropp ska komma igång som vanligt igen.

Tack för ert stöd!!

Skönt att det blev en OK upplevelse även för dig! Var nu rädd om dig. Jag var ordentligt öm i nedre delen av magen de första dagarna, värmekudde var skönt!
  • F89

Idag fick jag mens. Självklart känns det och jag är ledsen men jag är ändå glad över att detta är första månaden som kropp och cykel är precis som innan vårt MA. Det känns som att det här har varit vårt första riktiga försök och jag litar på kroppen nu igen. Jag har hört att det tar i snitt 7 månader att bli gravid och det är bara att acceptera att vi har tvingats att börja om från noll.

• F89
    sowe81 skrev 2014-01-04 19:58:54 följande:
    Åh tråkigt med mens men du ska se att nu när du är tillbaka så tar det sig snart igen!
    Tack! Jag hoppas också det! : )

Håller tummarna för att det har tagit sig för dig den här gången!
  • F89
    Maya03 skrev 2014-01-04 18:53:16 följande:

Hej! Jag hoppar in i denna tråd då jag precis fått mf, på nyårsafton.. Var i vecka 6 så blöder mest som en vanlig mens o har inte haft så ont. Just nu vill jag bara att det ska vara över så man kan få försöka igen. Trots tidigt mf så blev jag så oerhört ledsen och besviken. Grät och grät och det känns så sorgligt. Min tröst har varit att jag redan har en 1 1/2 åring här hemma...

Läkaren sa att man skulle vänta en mens men det kommer jag inte göra. Jag känner mig redo,(såvida jag slutar blöda) och uträkning av graviditeten kan man ju se på vul sen.. Hur tänker ni andra? har ngn fått ta cytotec? Lkaren tyckte jag skulle det om jag fortf blödde o men vecka.. hoppas kroppen reder det själv...

Tråkigt att du behöver tillhöra gruppen men välkommen! Jag väntade inte med att försöka på nytt efter missfallet (fick MA och skrapades 7 oktober ) utan försökte direkt, tyvärr har det inte tagit sig än.
  • F89
    Cayenna skrev 2014-01-04 20:37:22 följande:

Tråkigt! Ska försöka tänka som du, start från noll och snittiden är ju faktiskt 7 månader!
    Jag är glad över den här gruppen. Tillsammans hjälps vi åt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?