• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-01-10 20:28:24 följande:
    Nej har inte det , men tänkte köpa ett till på söndag då det är efter bim.

Mm gör ett vanligt imorgon bitti, borde ju vara ännu starkare. Sen digitalt på söndag :/
    Jag är glad för din skull och håller tummarna!
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-11 07:49:42 följande:

Nu är det ju ingen tvekan om att det är ett plus. Men i morse när jag torkade mig kom det lite blod :( kanske kommer mensen ändå?

Men har även läst att det är vanligt att blöda lite på BiM men har inga bra erfarenheter av blod nu eftersom senaste slutade med MA :(

phpDPKM2l70153.jpg

Grattis! : D
  • F89
    is1 skrev 2014-01-10 22:08:58 följande:

Idag är det sån där depp dag för mig, Den här veckan har det kommit upp flera ul bilder och gravid magar på fb och insta.. Jag känner mig så ledsen fått två missfall inom 3 månader, på nått sätt måste man gå vidare men inte alltid så lätt, jag har tanken att jag kanske aldrig kommer få barn själv vilket gör mig väldigt ledsen, för det är störta önskan i mitt liv. Nu skiter jag i alla äl tester osv.. för jag vet inte hur jag ska palla 3 missfall, just nu försöker jag satsa på viktnedgång, flytt och jobb.. men ständigt kommer tankarna upp varför får inte jag behålla mina små liv. hur ska jag hantera vid 21 års ålder att jag inte kanske kan få barn?  kommer jag bli en sån tant med 15 katter, allt känns så overkligt, världens värsta mardröm som verkar aldrig bli slut..  Jag är en sån person som stänger alla ute när jag mår dåligt.  När första missfallet skedde sa en kompis till mig " Det är kanske inte meningen just nu, 3 min innan jag skulle på skrapning.  Den andra gången jag blev gravid sa vi inte till någon.   Dagen innan jag började blöda sa jag till min sambo att det kändes som något var fel, att det skulle nog bli ett mf igen, men man försöker tänka positivt, det räckte inte.   Hur ska jag orka njuta av livet igen?  förlåt om jag klagar men allt känns så motigt just nu...  

Även om inte jag har fått två missfall så förstår jag rädslan över att inte kunna få barn! Det som lugnar mig (ibland) är att det finns hjälp att få om det skulle behövas! Min rädsla när jag fick missfall var att jag hade hört att man kunde göra IVF om man inte blev med barn, men vad kan man egentligen göra om man blir med barn men får missfall?! Nu vet jag att det finns många olika sätt att pröva, dels IVF men även hormoner etc.

Försök ta en dag i taget!
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-11 10:36:56 följande:
    Tack. Men kommer lite blod ff samt Molvärk . Hoppas det är en normal blödning och inte ett tidigt mf.

Men "hellre" mf på bim dagen än senare då forlorare man inte massa tid..

Men skulle ju suga oavsett.
    Jag håller tummarna!
  • F89

Drömde att min syster berättade att hon väntade barn. Vaknade och grät och var så himla ledsen. Blev sedan ledsen för att jag kände så och känner mig nu som en rutten människa : (

• F89
    Solros78 skrev 2014-01-12 09:38:07 följande:
    Ja denna väntan är så otroligt stressande. Gråter stup i kvarten, typ. Känns på ett sätt mycket värre känslomässigt att så här pendla mellan hopp och förtvivlan och eller stå inför fullbordat faktum...
    Blöder det fortfarande?
  • F89
    0fia skrev 2014-01-13 00:23:42 följande:

Ytterligare ett missfall

Fan!
  • F89
    mimmih skrev 2014-01-13 08:51:42 följande:

Ni som (tyvärr) har erfarenhet av missfall:

Hur snabbt kan ägglossning komma igång efter ett missfall? Jag har endast pyttelite bruna flytningar kvar, men nu känns brösten lite ömmare igen och jag har lite molvärk vid ena äggstocken. Jag vet inte riktigt vilken dag missfall räknas från, det började med lite bruna flytningar den 2/1 och den 6/1 kom klumparna ut. Blödde någon dag efter, sedan dess har jag bara haft de bruna flytningarna. Det kan väl inte vara ägglossning redan?? Men jag vill inte börja få graviditetssymptom igen! :( Mätte hcg i fredags, får svar på onsdag och ska på VUL på torsdag.

Läser och tänker på er härinne i tråden. Mitt missfall ligger ju fortfarande väldigt nära i tiden och har därför inte varit så aktiv, men jag håller tummarna för er alla. Fan vad detta suger. Excuse my French.

Jag tror att det (precis som allt annat) är individuellt. Jag fick ÄL 21 dagar efter att jag skrapades.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-01-13 11:24:35 följande:
    Tror nästan jag fick en panikattack förut..en i min grupp är gravid i v 31 och så kom dom in på missfall och började prata om nån som hade förlorat barnet i magen i v.20 och sa "kunde de inte hänt lite tidigare lixom" och jag gick ut ur rummet o kände mig yr och hjärtat bultade hur snabbt som helst :( åh vill inte va ledsen över det här mer..

Förstår att du känner så, att du inte vill vara ledsen längre.
    Jag känner likadant.

Det har varit en riktig gråt-helg för min del. Även om jag upplever att sorgen blir enklare att hantera så är jag skör. Det i kombination med att det har varit riktigt jobbigt på jobbet det senaste gör att jag faller platt ner och tycker att allt är hopplöst.

Jag tror att man bara måste låta det vara så, att det är okej att det är så.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-01-13 14:05:53 följande:

Ja det är samma här..min sambo säger att vi måste försöka se framåt..att vi kommer få vårat barn en dag osv men jag skulle få bebis om 2 & 1/2 månad egentligen :(
    ja så känner jag mig med..väldigt skör.
    ja precis, det måste få va så.

Min sambo är likadan, och det är ju fantastiskt att de är så positiva och vågar och vill se framåt.
    Samtidigt tycker jag att det också kan göra att man ibland känner sig ensam.

Själv har jag precis gråtit en stund på toaletten. En till kollega berättade precis att de väntar barn till sommaren.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?