Belly skrev 2014-01-22 13:39:23 följande:
Känns som jag har tappat vettet lite nu, borde ställa in mig på att vi inte kommer lyckas så slipper jag bli besviken. Men sen tänker jag att nä för jag kommer bli lika jäkla ledsen ändå.
Så nu försöker jag göra allt i min makt för att ägget ska fästa, om det nu blivit befruktat.
Jag kände ju precis när ägget släppte och vi hade haft sex 2 dagar innan det och sen när jag kände värken i magen så hade vi sex på en gång. Jag låg tillomed kvar i sängen då på morgonen och kom försent till jobbet med flit
Nu försöker jag stressa ner, sover middag och äter mörk choklad för det ska ju få kroppen att sända ut "må bra hormoner". Går promenader med härlig musik i öronen, äter mina vitaminer och har senaste veckan ätit mer vegatariskt och försökt få protein från bönor och nötter istället.
Så nu jäklar om det inte tar sig!!
Sambon har varit helt underbar också, jag har OCD och stressar lätt upp mig och så fort jag har fastnat i något och stressar så kommer han på en gång och hjälper mig och säger åt mig att slappna av.
Jag tycker inte att det låter som att du har tappat vettet om inte du själv störs av ditt beteende.
Fördelen med att göra allt man kan (motion, tänka på stress etc) är ju att man kan känna att man faktiskt har gjort sitt bästa - det tycker jag är skönt!