Lotta 84 skrev 2014-01-16 15:38:29 följande:
Hej på er!
Tänkte att det är dags att jag ger mig tillkänna. Har följt eran tråd ett tag och beklagar verkligen allas mf.
Själv blev jag gravid i augusti och har under hösten haft 8 stora blödningar (dom flesta blödde jag igenom byxor och så) och vissa med klumpar. Var på tre vul där dom såg en blödning utanför graviditeten, men ett foster med tickande hjärta.
På vanligt ul i v 12-13 så upptäcks vätska i buken på fostret och läkaren vet inte vad det beror på. Antigen så är det urinblåsan eller en vätskefylld cysta. Vi får tid för ett nytt ul ca tre veckor senare och då är fostret dött.
Dagen efter så får vi åka in och göra aborten. Detta var sista veckan i november och jag efterblödde inte mkt men länge. Vid nyår hade jag slutat helt. Dock tror jag att sista veckan kan ha varit mens för då blev det helt plötsligt rikligare igen.
Var på återbesök den 9:e januari och fick veta att fostret hade saknat urinledare.
Fick även veta genom vul att jag precis hade haft eller skulle ha äl.
Idag kom mensen, 3 dagar tidig :( Och vad jag har förstått så är det inte så bra om det är för kort tid mellan äl och mens?
Hej och välkommen till oss!
Vad jobbigt med en sån utdragen höst, förstår att ni måste ha pendlat mellan hopp och förtvivlan - länge dessutom.
Jag har ingen erfarenhet av få dagar mellan ÄL och mens, däremot har många här (inklusive jag) fått erfara att dagarna varierar litegrann efter MA/MF. Mina första två cykler var ÄL förskjuten och mensen kom ett par dagar senare än normalt. Nu senast fick jag mens 9 dagar efter senaste mensens första dag. Det jag menar är att du nog inte behöver oroa dig över antal dagar ännu, det kan komma att ändras lika fort igen.
Kämpa på!