• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-01-16 03:27:06 följande:

Det blev ingen augustibebis heller:(

I tisdags fick vi se ett hjärta slå och inatt var det över. Känns så orättvist. Haft så många missfall nu ( tre) så jag har tappat självförtroendet. Kroppen sviker en liksom. Ver inte om jag vågar försöka igen ... Det kanske är försent? Jag kanske är för gammal (38) ..? Är så ledsen!

Jag är verkligen ledsen för er skull : (

Erbjuds ni utredning nu när ni har fått 3 missfall?
  • F89
    0fia skrev 2014-01-15 22:25:45 följande:

Solros78 - Förstår att det är kanonjobbigt. Håller tummarna imorgon.

F89 - Snart dags att böra testa med äl-test då?! I min första graviditet började jag blöda typ dag 10 och blödde i nästan 7 veckor. Ungefär mitt i fick jag positivt på gravtest så det var en väldigt långsam ökning. Efter jag slutade blöda tog det 10 dagar innan jag fick pos på äl-testen. Svårt att veta när det blir ägglosning efter konstig blödning men hoppas på att du kommer igång snart smile1.gif

Ja men jag vet inte när jag ska börja testa.. Igår på VUL så syntes bara svarta små prickar där äggblåsorna ska växa så enligt VUL var jag precis runt/efter mens. Vet inte när jag ska börja ÄL-testa eftersom jag nu inte vet vilken dag som räknas som mensens första dag..
  • F89
    Patricia4 skrev 2014-01-16 11:37:27 följande:

Tack för stöttning tjejer. Ja det är ett helvete! Fick iaf tid till en överläkare för missfallsutredning den 10 feb. Vill ju veta vad som är fel och sen besluta om vi vågar försöka igen. Känner mig så tom.

Bra med utredning! Förhoppningsvis är det "bara" något litet hormon etc som behövs för att ditt frö ska stanna. Jag håller tummarna!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-16 14:32:56 följande:

Jaha, missfall nr två då på fyra månader konstaterat idag, i v 6+3. Varit på gynakuten nu mitt på dagen och de kan inte se något foster eller så på ultraljudet. Hon såg någon uppklarning (vad det nu är) i livmodern men det var det enda. Så problemet är nu att de måste kolla med blodprov först att det inte är något utomkveds eller så, jag har lämnat blodprov idag och ska göra det igen på måndag så hör läkaren av sig sen och bestämmer hur fortsättningen blir.

Jag mår helt ok i detta, jag har liksom gråtit färdigt och bearbetat detta under veckan, nu vill jag bara få ut allting och få börja om på nytt.

Tack för allt stöd!

Jag är glad att du är ok. Var rädd om dig!
  • F89
    Lotta 84 skrev 2014-01-16 15:38:29 följande:

Hej på er!

Tänkte att det är dags att jag ger mig tillkänna. smile1.gif Har följt eran tråd ett tag och beklagar verkligen allas mf.

Själv blev jag gravid i augusti och har under hösten haft 8 stora blödningar (dom flesta blödde jag igenom byxor och så) och vissa med klumpar. Var på tre vul där dom såg en blödning utanför graviditeten, men ett foster med tickande hjärta.

På vanligt ul i v 12-13 så upptäcks vätska i buken på fostret och läkaren vet inte vad det beror på. Antigen så är det urinblåsan eller en vätskefylld cysta. Vi får tid för ett nytt ul ca tre veckor senare och då är fostret dött.

Dagen efter så får vi åka in och göra aborten. Detta var sista veckan i november och jag efterblödde inte mkt men länge. Vid nyår hade jag slutat helt. Dock tror jag att sista veckan kan ha varit mens för då blev det helt plötsligt rikligare igen.

Var på återbesök den 9:e januari och fick veta att fostret hade saknat urinledare.

Fick även veta genom vul att jag precis hade haft eller skulle ha äl. smile1.gif

Idag kom mensen, 3 dagar tidig :( Och vad jag har förstått så är det inte så bra om det är för kort tid mellan äl och mens?

Hej och välkommen till oss!

Vad jobbigt med en sån utdragen höst, förstår att ni måste ha pendlat mellan hopp och förtvivlan - länge dessutom.

Jag har ingen erfarenhet av få dagar mellan ÄL och mens, däremot har många här (inklusive jag) fått erfara att dagarna varierar litegrann efter MA/MF. Mina första två cykler var ÄL förskjuten och mensen kom ett par dagar senare än normalt. Nu senast fick jag mens 9 dagar efter senaste mensens första dag. Det jag menar är att du nog inte behöver oroa dig över antal dagar ännu, det kan komma att ändras lika fort igen.

Kämpa på!
  • F89
    F89 skrev 2014-01-16 16:15:20 följande:
    Hej och välkommen till oss!

Vad jobbigt med en sån utdragen höst, förstår att ni måste ha pendlat mellan hopp och förtvivlan - länge dessutom.

Jag har ingen erfarenhet av få dagar mellan ÄL och mens, däremot har många här (inklusive jag) fått erfara att dagarna varierar litegrann efter MA/MF. Mina första två cykler var ÄL förskjuten och mensen kom ett par dagar senare än normalt. Nu senast fick jag mens 9 dagar efter senaste mensens första dag. Det jag menar är att du nog inte behöver oroa dig över antal dagar ännu, det kan komma att ändras lika fort igen.

Kämpa på!
    Rörigt, i de första cyklerna var ÄL några dagar förskjuten och mensen kom ett par dagar tidigare än normalt skulle det stå : )
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-16 19:52:42 följande:

Tack för allt stöd tjejer!

Jag har alltid kännt att när man är gravid känner man sig så speciell, som att man är med i en speciell, fin klubb. Så känns det nu med, om än på ett ledsamt sätt, vi med dessa erfarenheter är med i en speciell klubb och de som inte är med där kan inte förstå på samma sätt. Den här tråden är verkligen ovärderlig!

Nu ska jag satsa på viktminskning och nyttigt leverne och sen ser jag fram emot att få satsa på ny graviditet!

Jag håller med! Vi har en egen speciell och fin klubb! : )
  • F89
    SaandraR skrev 2014-01-17 20:36:52 följande:

Liten blodblandad flytning ikväll.. äl + 9. Vad kan det betyda :(

Jag hoppas på nidis! : D
  • F89
    mimmih skrev 2014-01-17 21:31:13 följande:

Gjorde ultraljud igår och fick besked att det finns rester kvar. Mitt missfall (i nionde veckan) startade naturligt för två veckor sedan. Jag slutade blöda ett par dagar efter och har inte haft flytningar eller liknande på en vecka. Nu vill min husläkare inte skriva remiss till gyn förrän i slutet av månaden, om jag inte har fått ut allt naturligt då! Det känns som ett fruktansvärt bakslag att jag ska behöva vänta så länge! Mitt hcg var på 440 för en vecka sedan.
    Någon som vet om mens kan komma igång, även om jag har rester kvar?

Det känns som jag har tagit två steg tillbaka! Först och främst trodde jag att allt var ute, eftersom jag inte har några fysiska känningar alls. Sedan när jag får reda på att allt inte är ute, får jag ingen hjälp på vägen att få ut det. Usch, vad jag är ledsen idag.

Det står klart och tydligt på min ultraljudsrapport att "konsultation med gyn rekommenderas". Jag vill att gyn ska hjälpa mig med råd, inte en husläkare? (Bor inte i Sverige, om ni undrar över rutinerna)

Förstår att det blir ett bakslag! Är husläkaren ditt enda alternativ?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?