• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Den här cykeln har jag bestämt nu innan att jag tänker testa äl+13 eller äl+14 så jag inte hoppas någon dag extra i onödan. Som Solros skrev, ingen överraskning helt plötsligt utan bara veta i förväg. Tror inte det gick vägen den här gången heller. Tyvärr tar det tid, men vad jag hoppas att jag fått ett plus i maj iallafall. När lillsyskonet skulle ha kommit.

• Cayenna
    SaandraR skrev 2014-02-18 12:15:32 följande:

Nej man ska tempa samma tid men jag har märkt att nån halvtimma inte spelar nån roll för mig iaf. Hoppas det :) fortsätt att tempa så vet du.

Jag fortsätter och ser hur det går. Kanske inte gör så mycket med tiden, kan ju tyvärr inte göra samma tid. Vi får se hur det ser ut framöver.
  • Cayenna
    dreams85 skrev 2014-02-18 11:27:13 följande:
    Usch, deppkänslor idag!

Gick upp med lite saker till vindsförrådet och såg alla bebisgrejer som står där och blev bara så himla nere.

Babysitter, babygym, liggdel till vagnen och alla lådor med kläder, allt som vi sparat i väntan på ett litet syskon. Skulle ju komma ett i juni om allt gått bra första gången, eller i september om det gått bra andra, men nu är man är inte alls gravid och ett lillasyskon känns väldigt avlägset. Kommer nog dra mig för att gå upp på vinden, det blir bara en påminnelse om hur mycket man längtar. Nu känns det så surt att alla grejer står och tar plats och samlar damm och man vet inte ens om man någonsin får använda dem igen.

Skickar en kram! Inte kul med deppdagarna, vi alla förstår känslan så väl.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-02-18 15:52:55 följande:
    Vi fick tid för IVF samtal 18 mars och tänkte att vi inte skulle hinna börja förrän till april då. Men nu fick vi en ny tid på torsdag istället! Så skönt att det äntligen händer något, är så trött på att vänta!

Vad härligt att höra! En månad tidigare är ju toppen!!
  • Cayenna

Idag var jag iväg och tog prover på sköldkörteln. Läkaren verkade bra ville kolla flera saker, bla b12,. Känns så bra att kolla och göra det jag kan. Nu ska jag boka gyntid oxå, privat.

• Cayenna
    SaandraR skrev 2014-02-19 14:28:19 följande:

Jag va också o tog prov på sköldkörteln för några veckor och tog även massa andra prover när jag berätta att jag jämt känner mig trött. Skönt o kolla upp så har man en mindre sak att tänka på :)

När fick du svar ? Såg allt bra ut? Ska du gå till gynen oxå och kolla läget? Jag känner att jag även vill göra det. Tagit cellprover nu oxå.
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-02-19 17:19:31 följande:

Fick svar typ två veckor efter och allt såg bra ut. Ja jag funderar på att gå privat o kolla eftersom ägglossningen inte vill komma :(.. börjar bli rädd att jag fått pco efter missfallet eller nåt. . Okej skönt o kolla det med.

Gört! Tror man känner sig nöjd att man gör det man kan. För mig är det ju tvärtom. Fått hyfsat regelbunden efter ma:et men min magkänsla säger mig att det är nånting som inte stämmer.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-02-20 21:23:53 följande:
    Idag var vi på möte för IVF, hade hoppats på att få börja på denna
    Mens som ska komma i slutet av februari, men icke, blir möjligtvis slutet av mars. Känns väldigt läskigt och det var så sjukt många moment! Nässpray i en-två veckor och sedan sprutor 10-14 dagar. Sedan ägglossningsspruta och äggplock och sen hoppas dom får ut bra och dugliga ägg.

Bra att dem tidigare la ert första möte om dem är så sega! Du får ladda inför slutet på mars då. Heja heja, du ska se att du får ett glatt besked i april!
  • Cayenna

Fatta hur mycket som ska klaffa för att det ska bli barn...helt otroligt att man lyckas göra ett mirakel.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?