• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-02-17 00:10:37 följande:

43 dagar va den sist..allt tar bara ännu längre tid men inte mycket o göra. Hoppas det är på gång nu snart iaf:)

Min har varit som längst 45 dgr. Det som är värst är ju att det känns som att man får ett försök per 1,5 månad! Men bara man hittar äl så får man ju en chans iallafall. Nu efter ma har min varit mellan 29-34 så inte lika varierande. Hoppas din stabiliseras.
  • Cayenna

Ni som detoxar, hur många dagar kör ni? Får ni huvudvärk? Utan att ta tablett? Är oxå sugen på att köra en kur. Dock får det bli när mensen dyker upp...

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-02-17 14:42:41 följande:
    Jag kör ingen fastekur eller så utan jag köper en dryck som blandas med 1.5 liter vatten och dricks under dagen. Så huvudvärk får jag inte av det.

okey, ska kolla på hälsokosten. Lät perfekt!
  • Cayenna
    Tess1984 skrev 2014-02-17 21:32:09 följande:
    Jag får ont huvudet i början men det beror nog på kaffet som jag tar bort.
    Jag brukar detoxa i 30 dagar, tar man tabletter får man dricka mer vatten eftersom att det är viktigt med vatten under en utrensning, nu hoppas jag på en fin graviditet efter denna reningskur som jag nyligen avslutade, det kan ju inte skada i alla fall.

Avsaknaden av kaffe kommer nog ge mig huvudvärk. Men då fattar man vilket gift det är oxå.
  • Cayenna
    annajenni skrev 2014-02-17 23:48:20 följande:
    Seriöst, jag är såå trött på att aldrig lyckas...jag har mens men 29-30 dagars mellanrum, frisk, gör inget konstigt med min kropp, 75 kilo till 171 cm, tränar bandy, dricker ett glas vin ibland ifs kaffeälskare men för övrigt väldigt normal tjej. Why? Why? Varför får jag aldrig det där plusset som håller? Jag har pos på ältest varje månad och vi har visserligen haft missfall men alltså varför hände inget? INGET! 2 plus som inte blivit bebis på över 5 år, kollat allt och inget är fel....UFF

Skickar en kram! Så orättvist, hoppas ni kan gå vidare till ivf istället.
  • Cayenna
    annajenni skrev 2014-02-18 08:13:02 följande:
    Ja det har vi då det inte tog sig alls dom 3 första åren, precis när vi skulle börja med pergotime ( vilket jag aldrig förstod varför eg då jag har regelbunden äl) blev jag spontangravid och knappt ett år efter missfallet blev jag gravid igen så nu tycker vår läkare att jag minsann har lätt att bli gravid eftersom vi blev det 2 ggr på ett år. Men jag sitter fortfarande här barnlös och uppfyller inte kraven för hjälp då vi onekligen kan bli gravida...

Ni kan inte söka er någon annanstans? Klart ni måste kunna få hjälp!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-02-18 08:07:02 följande:
    Verkligen! Stort glas vin blev det i lördags också!

Helt rätt! Klart man måste få njuta av det goda.
  • Cayenna

Ni som tempar, hjääälp! Igår fast gubbe och idag steg tempen 3 enheter. Jag hade dock inte någon äl dipp...kan det tyda på att äl inte funkar? Eller funkar den om tempen stiger? Räcker det? Sen hade jag ingen äl smärta heller, kan det vara olika?

• Cayenna
    SaandraR skrev 2014-02-18 09:34:33 följande:

Det är inte alla som får dip innan äl så om den har gått upp med 0.3 grader och håller sig så(eller ökar ytterligare) så har du haft äl:)

Tack Sandra! Så dip spelar inte så stor roll. Sen kanske det inte är så bra att jag tempar olika tider. Svårt med en tvååring. Hoppas den håller sig uppe för då kanske jag åtm haft äl.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?