• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej,
    Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas
    på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

• Cayenna

Tack snälla alla för att ni tog er tid att svara hur det var för er. Återstår att se hur det blir för mig. Vet att jag iaf tänker äl-testa så fort mina tecken på äl dyker upp. Mina tecken brukar komma ca en vecka innan i normala fall. Men kanske jag ska gravtesta efter en 15-20 dagar bara så man vet att man inte får falskt positivt på ältesten...
    Tiden kryper fram känns det som just nu. Bara att hoppas att kroppen kommer igång fort.

• Cayenna
    0fia skrev 2013-11-05 21:40:03 följande:
    Hej!

Ledsen att du behöver komma till oss men välkommen!
    Jag fick ma i 12+5. Fostret var dött sedan 10+0. Fick Mifegyne men vattnet gick och jag började blöda rejält innan jag hann få cytotec. Skrapades därför för en vecka sen. Har fortfarande inte fått negativt på gravtestet men har inte blött idag. Tempen har sjunkit så nu inväntar jag äl och mys. Har precis bokat resa till Köpenhamn i helgen utan barn = mysdags!!

Perfekt med barnfri resa.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2013-11-09 18:16:50 följande:
    Jag ältar det där med tiden på året massor. Har två höst/vinterbarn, hade varit så kul med något helt annat. Jag hade bf i april och det hade varit jättemysigt. Nu vill jag bli gravid jättesnabbt för att inte få ett tredje barn precis när de andra två fyller år.

Och sen vill jag absolut inte passera årsskiftet för att då blir det ytterligare ett kalenderår/skolår mellan barnen.

Hur tänker ni andra kring sånt här?

Känner lika! Jag hade sååå sett fram emot ett majbarn. Men nu får jag panik över att tiden bara går. Mitt ma upptäcktes tio dagar efter att den dog så där gick det iaf inte allt för lång tid. Vill verkligen få till en 2014bebis men hellre augusti än december!
  • Cayenna
    F89 skrev 2013-11-09 14:58:37 följande:
    Mycket märklig första mens efter skrapningen hittills. Blödde sparsamt från fredag-lördag, ganska precis ett dygn. Det räckte gott och väl med ett enkelt trosskydd. Sen igår vid lunch har jag fått lite brunt blod på pappret en gång vid toalettbesök...
    Jag vill gärna ha mens som den var innan så det känns som att kroppen är med igen.

Hur lång tid efter skrapningen fick du denna första mens? Kanske gravtesta säger jag med!

Vid mitt förra ma så fick jag min första mens två veckor efter skrapningen och då räckte trosskydd, men att den var så sparsam kändes fullt naturligt eftersom kroppen bara jobbat upp hinnan under hälften så lång tid som normalt...
  • Cayenna
    F89 skrev 2013-11-09 19:48:26 följande:
    Skrapades 7 oktober, positivt ÄL-test 27 oktober och mensen började nu i torsdags 7 november.

Då tycker jag nog att du ska gravtesta Tror det är vanligt att blöda pyttelite om man blir gravid på första efter mf/ma. Iaf av vad jag hört från andra. Ingen egen erfarenhet (ännu).
  • Cayenna
    Fiiaa skrev 2013-11-09 21:32:46 följande:
    Hej! 16 oct va jag på ett besök hos läkaren på mvc och när vi hade pratat klart gjorde han ett ul för veckan va lite osäker fortf! Va då i v 12, men fostret hade dött v 8 :( detta va hemskt.
    Startade behandling med cytotec blödde ut allt 22 oct samma dag! Men 1 nov hade jag rester av slemhinna å gammalt blod så skrapades. Haft bruna flytningar början av denna vecka, normala sen i onsdags! Igår eftermiddag började de mola i tjej magen, och idag har jag liknade äl flytningar, äggviteaktiga med lite brunt i, antar att det är de sista i livmodern nu. Kan det va äl redan?
    Har inga test hemma å kolla med.

Vad tror ni??

Måste nämna med att jag har pco och har inte ofta egen äl, men de kan ju hända efter en grav eftersom kroppen är inställd på att va gravid. Vi har kämpat 1 år 8 mån till plusset vi fick i aug.

Det kan nog vara äl flytningar! Vid mitt förra ma så hade jag äl flytningar 2 dagar efter skrapningen. Jag hade dock kört cytotec ca 25 dagar innan så kroppen började nog ställa om sig vid tablett starten. Det var dock så tätt efter operationen så vi försökte inte gör
    ...) a bebis då. (blev gravid på äl efter, och den graviditeten gick vägen
  • Cayenna

Lägger till....att många gynekologer och läkare säger att det är lättare att bli gravid efter mf/ma just för att kroppen är inställd på det. Så kanske du ägglossar trots pco.

• Cayenna

Jag är på dag 16 efter skrapningen....inga tecken alls på att äl är på g! Brukar märka tecken ca 1 vecka innan vilket betyder att jag tidigast får dag 24. Den här eviga väntan! Är det värre att vänta på bim sen??

• Cayenna
    sowe81 skrev 2013-11-13 20:42:21 följande:
    Jag tror det, eftersom man väntar på nåt man inte vet när det kommer, bim har man ju iaf nåt att räkna ner till.

Exakt, 14-15 dagar att räkna ned känns mer precist än den här luddiga väntan. Ska nog börja med äl test snart iaf så har man något att lägga lite energi på Tycker det är lite roligt att testa.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?