• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-01-29 13:35:11 följande:
    Oj blev lite konstigt där med uppkoppling:). Klarröda strimmor i flytningarna. Har flytning som vid äl men bara med blid fram till lunch ungefär. Magen molar. Nä ikväll testar jag nu. Å sen hör jag av mig till bm imorgon i vilket fall

Låter som en bra plan!
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-01-29 14:40:45 följande:
    Äntligen glad gubbe!:) Fick till det igår svettig och febrig;) så tror att det får räcka med en gång denna äl, fler gånger har ju tydligen inte lönat sig förut!;)

Härligt! Håller tummarna nu!
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-01-29 14:56:48 följande:

Tack!:) Försöker testa det här med immunförsvaret på botten, hoppas det funkar!:)

Haha bra tänkt, immunförsvaret måste ju sänkas för att det befruktade ägget ska fästa..

• Cayenna

Innan jag gått på toan för att testa kom mensen!! Tråkigt men glad att jag inte testat! Hade inte velat se texten INTE GRAVID! Kommer inte tänka tanken på att testa innan äl+16. Får vara nöjd med att luteala fasen har rättat till sig denna månad så då verkar hormonerna mer normala igen.

• Cayenna

Tack alla! Nu får jag heja på er i väntan på äl! Håller tummar för alla som väntar bim.

• Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-01-31 13:52:24 följande:
    Nu kom mensen 3 dagar för tidigt så ingen bebis denna gång. Sitter på jobbet och försöker att inte vara ledsen och låtsas om ingenting.. Vill bara åka hem men det är 5 timmar kvar tills dess.

Stor kram! Tillåt dig att bli ledsen (efter jobbet ) Och sen tar du nya tag! Hoppas du får äl en vardag även denna cykel <3 Idag, mensdag 2, är jag gladare och ser nu mer fram emot ett nytt försök. Jag gläder mig åt att cykeln blivit mer normal och att mensen är normal vilket den inte varit på över ett år faktiskt,
  • Cayenna

Jag har ju fram till nu skyddat min sgi på försäkringskassan för att få behålla samma föräldrapeng med syskon. Men nu dröjer det så och vem vet hur lång tid det kommer ta om det ens går! Så funderar på att skita i sgi:n och ha kvar dem dagar jag har till att förlänga sommar och så för mitt barn istället. Hur gör ni andra??

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-31 12:20:23 följande:
    Jag vet en bekant som liksom såg ner på att man planerade sex alls, det skulle bara vara spontant och mysigt. Då hade ingen av oss haft missfall eller så men jag tyckte redan då attjag och majen kunde skilja mellan sex och tillverkning.

Dem allra flesta får nog planera lite om det ska bli någon bebis annars kan det ta flera år och då kanske det ändå blir mf/ma. Tycker inte man ska se ned på det, man måste ha förståelse för olika pars situationer.
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-31 16:30:03 följande:
    Men de räknar väl om efter en viss tid? Eller om man går ner i tid och fyller upp med föräldradagar så kanske man e skyddad sålänge man har dagar kvar?

Om jag ej skyddar sgi:n kan jag hinna fixa det om jag blir gravid???? Hur länge måste man jobba heltid för att få upp den igen - nån som vet????
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?