• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Någon som gjort test och fått svar på sköldkörteln? Hur lång tid tog det? Jag har bokat tid nu men funderade på om provet tar månader...

• Cayenna
    Solros78 skrev 2014-02-10 16:26:08 följande:
    Ja jag går alltid privat, mycket enklare än att söka på vanliga vården.

Vart går man om man går privat? Bor i stockholm. Känner att jag skulle vilja kolla mig.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-02-10 17:53:24 följande:
    Jag har varit hos flera men Sophiahemmet har ju det här ultragyn, heter det väl. Jättetrevliga, fick tid utan problem efter mitt mf i höstas. Nu senast var jag hos Urogyn, låg på Östermalm, jättebra där också.

När jag gjort vul under graviditet har jag bla varit på Mamamia på Karlavägen.

Tack för svar! Vet du om man förutom usökning kan ta prover och så eller måste man ha någon anledning?
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-02-10 19:56:44 följande:
    Vet faktiskt inte, det har aldrig varit aktuellt för mig. Men ring och prata med dem, de är trevliga på alla ställen.

Okej!Tack för svar. Känns skönt att göra något konkret för att se om det står rätt till.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-02-11 08:30:40 följande:
    Nu har vi fått en tid för uppstartsmötet inför IVF. Fick en tid i slutet av mars. Så nu blir det till att träna och gå ner en jäkla massa i vikt.

Bra att ni har fått tiden - kämpa på med kosten och motionen tills dess. Tiden går så fort så snart är ni där!
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-02-12 20:22:11 följande:
    Jag hade mensvärk för två veckor sedan och mensen kom idag. Tog gravtest för tänkte att kanske ändå... 

Mensvärk för två veckor sen kanske var älsmärta? Härligt att din kropp är igång så du kan försöka Snart snart ska nog du få berätta för dina syskon <3
  • Cayenna

Idag var en skitdag mixad med tårar. En vän berättade om sin nya graviditet. Glad för deras skull men mina oläkta sår revs upp och ströddes med salt. Känner mig så ensam i allt. Kommer nog aldrig bli gravid igen., Nu ska jag ta ett glas rött och choklad, sockerfritt hjälper ju ingenting.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-02-12 22:13:32 följande:
    En till med årets mega skitdag med en miljon tårar... Du är INTE ensam. Vi är fler som plågas precis som du.
    Om jag inte hade gråtit hela kvällen hade jag orkat köpa choklad och moffat jag med;)
    STOR KRAM

Hoppas vi får bättre dagar idag....vaknade med världens huvudvärk som säkert beror på vätskeförlust pga alla tårar. Alvedon och bäljar vatten! Stor kram <3
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?