• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2013-10-17 20:29:17 följande:

Härligt att höra att det gick så fort att bli gravid igen! :)

Det ger en själv förhoppningar.

Använde du Äl test?

Alltså ursäkta allihopa att jag tjatar om Äl test, men för mig är det som en helt ny uppfinning som jag upptäckt nyligen ;p
    Jag fick ett ma i september vilket var min tredje graviditet, har två barn. Har alltid använt ältester för att bli gravid, tycker det är ovärderligt. Både för att ha sex på rätt dag men också för att veta om man alls har äl den månaden. Jag kör enbart clearblues digitala.
  • Solros78
    JennieCH skrev 2013-10-17 20:37:26 följande:

Tack snälla ni som svarat på era symptom. Har en till fråga, kanske väldigt personlig men om någon vill svara skulle jag bli glad:

Hur såg era missfall ut, hur länge blödde ni färskt blod, hade ni ont?

Jag fick ett ma som sattes igång med tabletter. Blödde rejält 1-2 dygn varav riktiga floder precis när allt kom ut.

Blödde sen mindre och mindre och blödde totalt i 9-10 dagar.

Gjorde inte ont egentligen alls, hade fått starka värktabletter att ta samtidigt och sen hade jag som mensvärk i några dagar bara.
  • Solros78
    Mommy1986 skrev 2013-10-22 18:19:40 följande:

Jag har förvandlats till en galen ägglossningstestar kärring. Idag är det två veckor sen jag utförde den medicinska aborten och ingen ägglossning verkar det komma. Känner frustrationen komma mer och mer! Blir så arg när ÄL testen inte är samarbetsvilliga med mig! Jag har testat snart i en vecka och har insett att jag måste senast imorgon beställa fler test om jag ska fortsätta testa.

När jag är osysselsatt tänker jag bara på min missed abortion, varför skulle det hända, skulle nu vara i v 16 och grubblar mig över ägglossningen som inte kommer.

Jag känner mig helt kokko i huvudet.

Jag trodde aldrig jag skulle bli så här av ett missfall?

Jag hoppas verkligen att ni som försöker få första barnet snart får bli gravida! Jag mena, jag som har ett barn känner SÅN HÄR desperation, hur ska inte ni känna er? ;(

Våran första var oplanerad. Jag blev även gravid tre år sen när jag tyckte vi skulle separera pga att förhållandet var i en djup svacka. Jag valde att göra abort, vilket jag även idag ångrar pga att vi två hittade ändå fort tillbaka till varandra.

Nu när vi på riktigt PLANERAR ett till barn så blir det käppar i hjulen!

Jag orkar inte vänta!

Ursäkta, men måste bara få gnälla av mig nånstans...

Men alltså hur snabbt gick graviditetshormonerna ur kroppen på dig? Du verkar ha börjat testa väldigt tidigt?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-23 09:26:19 följande:

16 dagar efter skrapning = fortfarande positivt graviditetstest.
    Jag vill bara att kroppen ska ge en OK-stämpel så jag vet att jag har möjlighet att bli gravid igen. 

Jag testade positivt efter 15 dagar och negativt efter 17 dgr så det går ju fort nedåt.
  • Solros78
    Kuben skrev 2013-10-24 10:16:08 följande:

Hej!
    Började precis att blöda... NU?! 24-25 dagar efter mf. Begriper inte alls. Brukar ha längre cykler än så.  Rejält med blod och en del värk. Märkligt! Undrar just vad detta är?!

Min första mens kom på dag 20 efter mf, väldigt oväntat då min cykel brukar vara på 24-25.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-24 11:15:57 följande:

Var din mens som "normal" i övrigt?

Idag har jag fått en svagt rosafärgad flytning.. Förstår ingenting. Jag undrar om det har med blödningen sen skrapningen att göra eller om det är mens på G snart.. 17 dagar sedan skrapning idag så mens känns extremt tidigt men vem vet.  
    Nej mindre i början, mer i mitten och lite uttdragen på slutet, hade binda dag 6-7 också vilket jag aldrig behöver annars.
  • Solros78

Jag är så sur, dag 14 idag och ingen äl. Ska kroppen inte ens ge mig chansen att bli gravid den här månaden!

• Solros78
    sepfhrenia skrev 2013-10-25 09:35:27 följande:
    Usch jobbigt, när hade du mf?

Tiden går verkligen långsamt nu.
    23 september skedde själva missfallet men det var ett ma så det framkallades med tabletter.

Jag vill så gärna vara gravid igen till jul för att slippa tänka på hur jag nästan skulle varit höggravid då egentligen.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:

Godmorgon tjejer! : D
    Åh vad skönt för dig!
  • Solros78

Vad tror ni, ska jag ringa någon gyn och be om hjälp med äl? Jag blir så stressad av att inte ens få chansen att bli gravid. Under sommaren uteblev min äl två månader i rad och sen blev jag gravid när den äntligen kom. Nu ingen äl innan första mensen efter mf och ingen äl andra månaden heller.

Jag vill så himla gärna bli gravid före jul för att det inte ska bli bf så sent nästa år, jag känner mig helt besatt av allt ältande kring detta.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?