• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-12-16 08:00:03 följande:
    Har tänkt på dig. Har du testat vidare med pergon? Håller tummarna att du får lämna tråden närmsta månaden!
    Jag har nyligen haft äl, utan pergo denna månad, men fortsätter med pergo nästa månad. Så jag kämpar på men oroar mig ju för att det snart inte finns någon mer hjälp att få för mig (som inte kommer köra ivf).
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-12-16 08:59:20 följande:
    Va roligt för dig:)

Kan ju alltid hoppas att de tar sig. En sak som jag även funderat över... Sambon var ute o drack alkohol i fredags, försämras spermierna helt o hållet ? För isåfall kan man ju inte riktigt räkna med sexet i söndags..
    Det tror jag inte påverkar på den nivån. Många barn är väl gjorda på alkohol.
  • Solros78
    Madicken01 skrev 2014-12-16 09:19:42 följande:

När man använder äl-test så är jag införstådd med att båda strecken skall bli lika tydliga alt teststrecket ännu tydligare. Men en fråga, då teststrecket syns svagare är det indikation på att man närmar sig äl (om det är innan äl) eller är det helt "omätbart" så länge det inte påvisar äl? Hoppas någon förstod min fråga! ;)

Jag använder cb digital och på den stickan brukar jag kunna se hur det andra strecket blir starkare ju närmre äl och sen blir det svagare och försvinner efter äl.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-12-16 13:06:56 följande:
    Bra att du fick egen äl denna månad av dig självt och hoppas det tar sig.
    Tack! Jag längtar så till er tråd.
  • Solros78
    anonym1989ledsen skrev 2014-12-18 02:39:18 följande:

Jag har varit gravid två ggr, första gången sa dom bara att livmodern var tom. Denna gången var mensen sen två veckor och skulle varit i vecka nio vid första ultraljudet. Allt som sågs då var en tjock hinna och höga gravidetetshormoner, sen visades en fostersäck. Efter någon dag fick jag höga smärtor och kraftiga blödningar, på akuten såg dom åter igen en fostersäck men på väg neråt. Alltså ett missfall på ingång. Jag förlorade det den dagen. Jag bara grät och grät. Blodet kom in i magen. Sorgen var värst. Jag va helt förstörd. Är det någon som delat samma missfall? Har bara haft spökgravideter!

Beklagar dina missfall! Jättemärkligt att det båda gångerna varit en ofostrig graviditet, jag har bara varit med om det en gång. Men det är bara att ta nya tag, inte så mycket annat att göra tyvärr.
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-12-27 04:29:57 följande:

Nu tror jag inte att det är något spökstreck eller fel på testet... Tack så jätte mycket för alla gratulationer, nu hoppas vi bara att detta håller i sig<3 php7VnJp785511.jpg

Grattis!!
  • Solros78
    Honsomvill skrev 2014-12-27 19:24:20 följande:

Hej tjejer!

Kan jag få joina er här?

Fick ett missfall i natt. Det var det värsta jag varit med om. Jag bara grät och grät när jag kom hem från akuten. Slängde mig fram och tillbaka i sängen tills min sambo tröck mig hårt mot sig. Hade varit inne bara några timmar innan och gjort VUL och då såg allt jätte bra ut. Så sjukt att det kan gå så fort. 

Jag tänker nu hoppas på att kroppen läker fort, men vi tänker nog inte försöka med att bli gravida igen förens i maj någon gång. Det här tog riktigt hårt på oss båda. Även fast att vi idag försöker se det som en positiv grej. Att det inte hade gått bra ändå. Att det var bäst för den lille. 

Skulle ha gått in i V9 idag. 

Nu ska vi läka alla sår och få tillbaka orken att vilja igen. När kommer ägglossningen igång igen efter ett missfall?

Beklagar ditt missfall! Det här har varit en långlivad tråd och jag är (tyvärr) nog en av de som varit med längst.

Jag har haft två mf och första gången fick jag ingen äl utan mens redan på dag 20 istället, andra gången fick jag äl bara några dagar senare än vanligt. Håll koll med gravtest så du vet att kroppen återgår till ickegravid.
  • Solros78
    sokrut skrev 2014-12-30 14:45:33 följande:

Jag är ny här, men ville bara skriva av mig lite.

Jag och sambon har försökt att bli gravida i 6 månader nu, och äntligen tog det sig! Fick inte många symptom, bara ömma bröst. Var tvungen att testa en gång till för att jag trodde inte det var sant! Plussade 1 dag efter förväntad mens och sen tre dagar efter..

Men plötsligt igår när vi hade främmat och satt i soffan och umgicks, fick jag världens värk i magen. Kom på bara några minuter. Brukar har väldigt ont när jag har mens men detta var på ett annorlunda sätt. Det var som värkar som kom varannan minut och höll i sig ca 10 sekunder. Dom sekunderna kunde jag varken stå eller sitta, man vet inte vart man ska ta vägen. Har ändå känt lite värk förut men det har då varit växtvärk. Jag gick på toaletten för att kolla om det kom nått, och det gjorde det. Massa blod. Paniken kom och jag kunde inte berätta för min sambo förens våra gäster hade åkt hem. Jag bröt ihop i hans armar och berättade. Vi båda grät i flera timmar. Jag var i vecka 6, 5+4. Jag var helt säker på att det var ett missfall eftersom jag hade så ont. Sen gick jag på toaletten igen, då kom det massa mörkröda klumpar. Jag blev så sjukt ledsen och bara låg och skakade. Vi ringde till 1177 och rådfrågade. Hon tyckte att vi skulle avvakta tills dagen efter, tills jag berättade att jag hade mer ont på högra sidan av livmodern. Då sa hon åk in akut och det gjorde vi. 02:15 på natten.

Jag fick göra VUL och där kunde dom se att det inte fanns något kvar. Ska åka dit imorgon igen och lämna blodprov för att mäta hcg-halten igen, sen om 4 veckor igen.

Det blev en lång natt och jag och sambon har bara gråtit och gråtit. Man blir så sjukt besviken och trodde inte att det skulle hända en själv. Jag hoppas att det kommer kännas bättre snart men det kommer aldrig bli som förut. Man blev lycklig och såg fram emot vad som skulle komma. Nu vågar man inte hoppas förens man är långt gången.. Hoppas man får lusten tillbaka till både sex och att försöka. Blöder lite idag dagen efter när jag går på toaletten, värk tabletter verkar inte hjälpa. Antar att det slutar göra ont när allt är ute.

Tycker ändå att det är lite jobbigt att ingen vet om vad man går igenom. Vi hade inte berättat att vi väntade barn, men fick komma på en annan historia till jobbet och svärföräldrarna om akutbesöket i natt..

Jag ska försöka hålla hoppet uppe! Längtar så otroligt mycket tills vi får en liten en. Tack för mig.

Beklagar ditt mf!

När du blir gravid igen, fundera då på om du vill kunna berätta för någon eller några om du får missfall igen, berätta då för dem tidigt. Det är skönt att kunna dela sånt här med någon.

Och satsa igen snart, det tycker jag är bästa sättet att hantera det som varit och se framåt.
  • Solros78
    Emmsan26 skrev 2015-01-01 11:33:11 följande:

Hej!

Är inte mycket för o prata av mig med vänner o familj så jag tänkte göra det här om det går bra. Lördagen innan julafton gick jag in i v.13 en mycket efterlängtad dag o då kom det 2droppar blod så jag åkte in. Läkaren såg inget foster utan bara en klump,blev hemskickad med bindor o värktabletter o fick en tid en vecka senare.en riktig skitjul blev det med vetskapen om att gå med detta i magen. I söndags fick jag cytotek o började direkt, 8timmar senare satte helvetet igång. Det känns iaf skönt att det är ute nu o jag är taggad för nya försök men jag har även 3e gradens cellförändringar o vet inte om jag måste åtgärda det först. Vet nån något om cellförändringar o graviditet?

Beklagar ditt mf!

Vet tyvärr inget om cellförändringar.
  • Solros78
    sokrut skrev 2015-01-02 15:23:04 följande:

Tack så mycket!

Ja det vore ju skönt att kunna berätta det, men samtidigt ville vi så gärna att det skulle vara en överraskning att vi ens försökte få barn till våra familjer. Har inte berättat för någon ännu, tänkte berätta det efter att man har berättat att man är gravid nästa gång..

Absolut, vi ska satsa igen. Svårt att pricka in ägglossningen nu efter bara!

Jag ringde och berättade för mina föräldrar att jag var gravid och dagen efter fick jag meddela att jag fått mf...

Var är ni i livet då, gissar inte de att ni försöker?
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2015-01-02 09:16:34 följande:

Godmorgon, idag har jag bim och slog till med ett digitalt test <3 phpEvVkZZ81902.jpg

Wow, 2-3 redan på bim, det är rejäla hormoner det! Grattis!
  • Solros78
    iceball skrev 2015-01-08 15:58:24 följande:

Jaha, här kommer en till...

Började blöda i tisdags i v 7+1, idag (på min födelsedag av alla dagar) fick jag konstaterat missfall efter att ha gjort vul på privat klinik. Det hade inte växt sedan 6+4 ungefär. Detta är mitt andra mf, första fick jag augusti 2013.

Den här gången trodde jag verkligen att det skulle gå bra, då jag haft så oerhört starka symtom och fortfarande har. Förra gången försvann symtomen innan jag började blöda.

Jag har en femårig dotter, något som gynekologen tyckte var positivt för då vet jag ju att jag kan, eller iaf kunde. Positiv prognos gav hon iaf och sa att det mest troligt är slumpen. Men hon tog ett sköldkörtelprov då det är en av de vanligaste anledningarna till mf.

Beklagar verkligen! Har ni försökt hela tiden mellan dina mf?
  • Solros78
    iceball skrev 2015-01-08 18:08:51 följande:

Vi har inte aktivt försökt, det har varit mer "händer det så händer det". Den här gången kom det som en riktig överraskning då vi inte hade sex i närheten av äl, trodde jag iaf :)

Jag ska försöka gå ner i vikt också, väger ungefär 20 kg mer nu än när jag blev gravid med dottern, vilket också ökar risken för mf.

Ska kika lite i tråden så jag får läsa om era upplevelser!
    Jag har också precis tagit tag i min vikt. Blir jag inte gravid kan jag ju åtminstone bli smakare...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?