Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Solros78: Det skadar ju inte att fråga gyn om dina alternativ?
Hur märker du att du inte får ÄL? Får du inget utslag på tester eller är det något annat?
Solros78: Det skadar ju inte att fråga gyn om dina alternativ?
Hur märker du att du inte får ÄL? Får du inget utslag på tester eller är det något annat?
Åh vad jag konfunderad...
Det finns bara en kollega som vet om mitt missfall och honom litar jag på.
Eftersom att vi har pratat en del om det så vet han också om att ÄL är på G nu och därför har vi skämtat lite om det.
Detta leder till att han försäger sig i bilen när en annan kollega är med..
Å ena sidan så känner jag att det kan hända alla och att det inte är någon fara.
Men å andra sidan känner jag att detta faktiskt inte är första gången som han har svårt att hålla hemligheter (även om han inte har läckt mina tidigare.. som jag vet iaf) och att detta är MIN historia. Jag delar den bara med dom JAG vill och det är upp till MIG.
Överreagerar jag?
Hade BIM igår. Tog ett gravtest på morgonen, NEGATIVT. Grät mig genom dagen, jobbade på kvällen och idag struntade jag i att testa. Sitter på jobbet nu. Jobbet är det enda stället som får mig att släppa alla tankar och känslor. Det är som om jag lämnar allting kvar hemma och så fort jag kommer hem igen flyger de på mig som en bomb. Att det skulle vara så här jobbigt, kunde jag aldrig tänka mig. Eftersom förra månadens cykel var 33 dagar så får jag väl tänka att mensen kommer på torsdag då. Kanske ska vänta med att testa igen tills på fredag eftersom det är märkbart att det är de negativa testerna som får mig ur balans. För övrigt så ömmar och ilar brösten fortfarande. Men kanske inte lika mycket och dem har nog sjunkit ihop lite nu eller så har jag helt enkelt blivit van med dem... Ha en bra dag allihopa ????????
Hej! Jag hoppar in här.
Jag har läst en del av era inlägg och det ger mig en känsla av hopp :) Fortsätt kämpa!
Hur länge väntade ni efter MF för planering av ny graviditet?
Jag hade börjat på v12 när jag fick missfall för ca 3 veckor sedan. Fostret hade dött i mitten på vecka 10 ..det var då jag förlorade alla mina graviditetssymtom. Så jag slapp chocken när missfallet skedde.
Iaf till det glada nu :) Jag hade en otroligt tydlig ägglossning på lördag-söndag som fått mig på gott humör hela veckan :D Jag väntar till efter mensen för riktiga försök så vi kör avbrutet, men det är alltid kul att se att kroppen är tillbaks i banan.
Jag kan erkänna att jag är lite orolig men försöker tänka positivt ändå..
Åh, vill att tiden skall gå lite snabbare nu..... Inte så ofta jag känner så men jag vill liksom komma igång igen...
Hur länge har det dröjt för er att få neg gravtest igen?
Och så kom mensen, bara att vänta och se till nästa månad, fjärde försöket :'(
Hoppsan! Testade nu på morgonen och Gravid +3!!!
Är lite chockad tror jag bestämt!!
Spelar menscykelns längd egentligen någon roll? Både min bm (när jag var gravid) och gynekologen jag var hos förra veckan frågade hur lång min cykel brukar vara och när jag svarade 24-25 så liksom hummar de, som att det betyder något. Någon som vet?