• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

carithal skrev 2013-11-20 20:21:29 följande:

vart finns den tråden? vill väldigt gärna läsa andras erfarenheter om testet,
    Jag kan inte länka från appen men sök på det här så bör du hitta den:

"Cb Äl-test slår inte om från hög till max"
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-11-21 13:20:49 följande:

Läste i tråden.... vilka konstiga testresultat!! Ångrar att jag köpte en sån förpackning nu. smile4.gif Skulle hållt mig till den vanliga som är billigare!
    Tänk på att det är tio tester jämfört med sju så prisskillnaden är inte så stor.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-21 15:45:13 följande:

Ni som har testat CBs nya, skulle ni rekommendera dem?

Jag är sugen främst för att man SKA använda morgonurin. Har vanliga CB nu och då står det att man KAN testa på morgonurin men jag blir osäker ibland och tar ett vanligt test på kvällen sen ändå.

Fast alltså jag har alltid enbart använt cb digital och blivit gravid tre gånger på sex år, och alltid kört morgonurin. Jag har bara hunnit testa cbs nya en månad och fick ju fast gubbe direkt så det känns lite konstigt men jag ska ge det fler chanser (fast vill ju helst vara gravid förstås )
  • Solros78
    carithal skrev 2013-11-21 16:13:56 följande:

Jag har också testat detta ÄL test. Så här har mina test dagar sett ut:
    Testdag  17/11 Hög (morgonurin)
    18/11 Hög ( 16:30)
    19/11 Hög (05:20)
    20/11 Hög (04:30) 
    20/11 Låg/Hög (20:57) Hög med förra förp. hållaren Låg med nya förp. hållaren
    Tog ett nytt test nu kl 16:10 med både det nya och det vanliga och fick fast gubbe (max fertilitet) på det nya och glad gubbe på det vanliga Glad 
    Åh vad bra att du jämfört. Och de verkar ju stämma då för det vanliga ska ju inte ge utslag när man bara är på blinkande gubbe-stadiet.
  • Solros78
    busmonstret skrev 2013-11-22 09:31:19 följande:

Har en fundering. Jag har aldrig använt ÄL-tester tidigare. Hur snabbt efter mens brukar ni börja testa? och hur ofta? alltså varje dag, varannan osv.

Du måste testa varje dag och vid samma tidpunkt, annars är det meningslöst!

På förpackningen står det när du ska börja testa utifrån längden på din menscykel men har du nyligen haft mf rekommenderar jag att du börjar tidigare än annars.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2013-11-23 14:01:33 följande:

Hej

Får jag hoppa in här? Fick missfall igår och är så ledsen. Först blev det ingen mars bebis och nu ingen juli bebis heller. Vågar vi försöka igen? Är så megadepp idag..:(

Beklagar verkligen! Usch så jobbigt med två täta mf.
  • Solros78
    Belly skrev 2013-11-24 10:11:32 följande:
    Vi har inte berättat för någon heller att vi försöker eller att vi fått missfall, det känns alldeles för privat.
    Men det händer att folk frågar ibland om vi inte ska ha barn snart, men vi brukar bara svara att jo någongång ska vi väl det, men att vi är nöjda med livet som det är nu.

Vi skulle ha kalas för hela min familj dagen efter att jag fått mf. Så jag berättade som det var och åh vad skönt det är att de vet att vi vill ha fler barn. Då behöver man inte låtsas att man snart ska sälja av barngrejorna osv. Livet blir lättare om man vågar vara öppen med det som är jobbigt.
  • Solros78
    Emaria skrev 2013-11-24 17:03:05 följande:

Jag har testat sen i fredags. Idag kom ett svagt men korrekt plus!!

Åh underbart, grattis!
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2013-11-25 18:59:38 följande:

Hej

Hur snabbt testade ni negativt efter mf?

Efter 17 dagar var det för mig.
  • Solros78
    Anonym (Sjalmamman) skrev 2013-11-26 07:27:29 följande:

Jag vågade på darrande ben testa imorse och fick ett fint plus

Grattis vad roligt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?